DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Retro

F1-Archív: Schumacher erkölcsileg éretlen?

A Honda nem folyamodik külső segítséghez, Briatore akár be is ülhet a Renault-ba, közvéleménykutatást indít az F1 vezetősége az időmérőkről – az elmúlt bő húsz év július 14-i híreiből válogattunk.

2023: Arról szólnak a hírek, hogy Nizza és Madrid is F1-es futamot rendezne. Nos, mint utólag kiderült, utóbbi helyszín 2026-ban már biztosan csatlakozik a versenynaptárhoz.

2022: Pozitívnak nevezte a csapat és Sebastian Vettel közötti tárgyalásokat Mike Krack. Az istálló csapatfőnöke úgy érzi, a négyszeres világbajnok nagyon konstruktív volt, ezért bízik a maradásában: egy-két héten belül eldőlhet, hogy folytatja-e F1-es pályafutását a német, vagy sem.

2021: Folytatódik a Sauber csapat és az Alfa Romeo együttműködése a Formula-1-ben, a felek többéves szerződésben állapodtak meg arról, hogy az istálló Alfa Romeo Racing néven működik továbbra is – a sajtó információi szerint egészen 2024-ig.

2020: A Haas csapata szívesen látná Sebastian Vettelt az egyik autójában. A német pilóta már biztosan távozik a szezon végén a Ferraritól, viszont továbbra sincs új szerződése. Günther Steiner elmondta: ők szívesen dolgoznának együtt a négyszeres világbajnokkal – csak az a kérdés, a pilóta nyitott-e erre.

2019: Lewis Hamilton hatodszorra is megnyerte a Brit Nagydíjat, miutána a második rajtkockából indulva egy jobb stratégiával átugrotta az élről rajtoló csapattársát, Valtteri Bottast. A győztes elárulta, felkészülésében sokat segít számára, hogy egy képzeletbeli ellenfelet állít maga elé, aki jobb nála.

2018: A Mercedesszel tíz futam óta nyeretlen Valtteri Bottast megnyugtatja a tény, hogy a csapat tisztában van a képességeivel. A finn pilóta frusztráló sorozattal küzd, ugyanis a márciusi szezonnyitó óta három helyszínen, Kínában, Azerbajdzsánban és Ausztriában is nyerő helyzetet bukott el, így a Brit Nagydíjig egyetlen futamgyőzelmet sem szerzett. Eközben csapattársa, Lewis Hamilton már háromnál jár.

2017: Sebastian Vettel a Brit Nagydíj első szabadedzésén első F1-es pilótaként próbálta ki a pajzs névre keresztelt fejvédőt, amely azonban nem nyerte el a német tetszését: elmondása szerint kissé szédült tőle, így idő előtt be is fejezte az eszköz tesztelését.

archiv-0714-1



2015: Hiába a küszködős első fél szezon, a Formula-1-be visszatérő Honda nem kíván külső segítséget igénybe venni a fejlődés érdekében – pedig a partnerük, a McLaren már anyagi téren is megérzi a szenvedés káros hatásait.

2014: Sebastian Vettel szerint ostobaság lenne a balul sikerült szezonkezdés után feladnia a vb-címért folyó harcot, mivel amíg a matematikai esélye él a címvédésre, mindent meg kell tennie ennek érdekében, hiszen bármikor fordulhat a kocka.

2012: Robin Frijns teljesítette első métereit egy F1-es autó volánjánál. Az ekkor a WSR3,5-ben szereplő, szupertehetségnek kikiáltott ifjú holland a Red Bull RB6-os kódjelű demóautóját vezethette a Moscow Racewayen.

2011: Robert Kubica néhány hónappal szörnyű ralibalesete után még határozott igennel felel arra az újságírói kérdésre, miszerint ott lesz-e a jövő évi, 2012-es F1-es rajtrácson. A lengyel pilóta ekkor tehát még töretlenül hitt teljes felépülésében, és abban, hogy idővel újra a formulaautózás csúcsát jelentő sorozatban, a legmagasabb szinten versenyezhet majd.

2010: Vitalij Petrov sorsa a saját kezében van – állítják a Renault-nál saját F1-es csapatuk jövő évi, 2011-es pilótafelállására utalva. Robert Kubica épp a napokban írt alá kétéves szerződést az enstone-i egylettel, miközben Kimi Raikkönen F1-es visszatéréséről is egyre több pletykát hallani az utóbbi időben, így Petrov helye inogni látszik, de amennyiben a szezon hátralevő részében jól teljesít, maradhat.

archiv-0714-2

2009: Nelsinho Piquet jövője továbbra is bizonytalan a Renault-nál, és még az is kérdésessé vált, hogy a soron következő Magyar Nagydíjon ő vezetheti-e majd az enstone-iak másik F1-es versenygépét Fernando Alonso mellett. „Talán én magam fogok beülni az autóba” – jegyezte meg szarkasztikusan a csapatfőnök, Flavio Briatore, a brazil pilóta vártnál gyengébb szereplésére utalva, ám Piquet válasza sem váratott magára. Nelsinho nyíltan kijelentette, hogy a Renault év eleji ígéretével ellentétben nem kapta meg az azonos technikai feltételeket Alonsóval, mivel a spanyol kétszer annyit tesztelhetett a télen, mint ő, és rendre később kapja meg az új fejlesztéseket csapattársánál.

2008: A visszavonulására készülő David Coulthard szerint Fernando Alonso lenne az ideális utódja a Red Bullnál, de ha a kétszeres világbajnok spanyol nem vállalja ezt, akkor Sebastian Vettel lenne a legmegfelelőbb ember a feladatra.

2007: Noha a Toyota az év elején még azt ígérte, idén végre megszerzi első nagydíjgyőzelmét az F1-ben, a vártnál gyengébb szezonkezdés láttán olasz pilótájuk, Jarno Trulli lemondóan megjegyezte, szerinte dobogóra sem fognak állni idén, nemhogy annak a legfelső fokára.

2006: A Francia Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén Robert Kubica és a BMW-Sauber autózta a legjobb köridőt, ám a hosszabb etapokon Fernando Alonso is remekelt a Renault-val, így az első nap után a spanyolt tekintették a verseny fő esélyesének.

archiv-0714-3

2005: Az FIA a szurkolók véleményét is kikéri a jövő évi F1-es időmérő edzésekre vonatkozó szabályok kapcsán. 2005 év elején szombaton és vasárnap is egy-egy külön kvalifikációt rendeztek és a kettő kombinált eredményei alapján alakult ki a futamok rajtrácsa. Ezt a formulát azonban még év közben elvetették, és újra egy edzés alapján dőlt el a rajtrács sorrendje. Egy közvélemény-kutatás eredményei szerint azonban a szurkolók mintegy 70%-a nem elégedett a jelenlegi rendszerrel, és a többség újabb változtatást akar. Az FIA ezért arra készül, hogy megszavaztatja a rajongókat, akik hamarosan két külön lebonyolítási rendszer közül választhatják ki a számukra szimpatikusabbat.

2003: Jackie Stewart, BRDC akkori elnöke kifakadt Bernie Ecclestone és Max Mosley kritikái hallatán, akik az utóbbi időben egyre többször nyilatkoztak úgy, Silverstone helye nem biztos a 2004-es F1-es versenynaptárban. A korábbi világbajnok szerint ez nonszensz, és indoklásképp kapásból felsorolt 4-5 pályát, amelyeknek betonbiztos a helyük a kalendáriumban, miközben nem rendelkeznek olyan jó infrastrukturális feltételekkel, mint ők.

2001: Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a Brit Nagydíj időmérő edzésén a két McLarent, Mika Hakkinent és David Coulthardot megelőzve. A Ferrari németje száraz futamban bízik, miközben Hakkinen a győzelemre törne, de csak akkor, ha a csapat érdeke is ezt kívánja. A finn nyilatkozatában ugyanis egyértelműen kijelenti, hogy ha a McLaren megkéri rá, segíteni fogja a vb-pontversenyben jobban álló csapattársát.

archiv-0714-4

2000: Jacques Villeneuve ferraris riválisa, Michael Schumacher erkölcsi érettségét bírálja a két héttel ezelőtti Francia Nagydíjon történt incidens miatt, amikor a német a rajtot követően úgy vágott át keresztbe David Coulthard előtt a pályán, hogy ezzel heves fékezésre kényszerítette riválisát. A kanadai szerint ehhez hasonló agresszív manővereket csak Schumacher enged meg magának a pályán, és a baj az, hogy sohasem bűnhődik ezért, így nyilván nem is fog felhagyni az efféle viselkedéssel.

1999: Giancarlo Fisichella hatalmas bukást úszott meg ép bőrrel a Benetton monzai tesztjén. Az olasz pilóta az első kanyarba érkezett meg túl nagy tempóban, elveszítette uralmát autója felett, és körülbelül 150 km/órás sebességgel a szalagkorlátnak csapódott. Az orvosi kivizsgálások után azonban még aznap folytatni tudta a tesztet, Laurent Redon tesztpilóta autójába átülve. 

1996: Egy unalmas és látványtalan futamon Jacques Villeneuve húzta be a futamgyőzelmet az F1-es Brit Nagydíjon, Gerhard Bergert és Mika Hakkinent megelőzve. Michael Schumacher és Damon Hill is műszaki probléma miatt esett ki.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: