Az elmúlt évek hírei június 19-éről.
2023: Fogalma sincs arról Sergio Pereznek, hogy miért lassult le az utóbbi futamokon: Barcelonában a Ferrarikkal sem bírt mit kezdeni, miközben Max Verstappen újabb magabiztos győzelmet aratott. A pontversenyben lemaradt, de ennél nagyobb baj az, hogy a tempója is visszaesett, és nem tudja, hogy miért...
2022: A késői biztonsági autós fázis után megszorongatta őt Carlos Sainz, de végül Max Verstappen megnyerte a Kanadai Nagydíjat – elmondása szerint a Red Bull végsebességének köszönhetően. Lewis Hamilton zárt még a dobogón, Fernando Alonso kiváló második rajthelyét hetedik pozícióra tudta váltani, ERS-probléma lassította körönként egy másodperccel az Alpine-t.
2021: Max Verstappen szerzi meg a pole-t a Paul Ricardon, a Mercedes egyik felségterületén, ezzel komoly csapást mér a riválisra. A holland három tizedet ad a fogadkozó Kewis Hamiltonnak, közel ötöt Valtteri Bottasnak és több mint ötöt Sergio Pereznek, míg a Ferrarinál Carlos Sainz viszonylag simán legyőzi Charles Leclerc-t.
2020: Az FIA is szentesítette az F1-es szezonra vonatkozó Covid-19 protokollokat, melyek közé tartozik a közösségi távolságtartás, a rajtrács és dobogós ceremónia új menete.
2019: A Honda már a szezon nyolcadik versenyén, a Francia Nagydíjon beveti Spec 3-as erőforrását módosított turbóval, négy futammal az előző fejlesztés után. A csapatok általában csak a nyári szünet után, a 13-14. versenyen szokták a második fejlesztési csomagot alkalmazni. A Spec 2-vel nem volt megbízhatósági probléma, a Honda egyszerűen gyors fejlesztési ütemet diktál, vállalva, hogy idő előtt kifogy a szabály szerint használható erőforrásokból.
2018: Hivatalos bejelentést tett a Red Bull Racing, 12 év együttműködés után szakít a Renault-val, és a következő szezontól a Honda erőforrásait használja.
2017: Nincs a közelmúltban újra F1-es autót tesztelő Robert Kubica a Renault 2018-as kívánságlistáján, mondta el Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a lengyel hamarosan nem kerülhet fel oda.
2016: Sokat elvont az azerbajdzsáni verseny értékéből a rádiós tilalom, nyilatkozott a futam után az ötödik helyen végző Lewis Hamilton, aki a szóban forgó tiltás miatt a verseny számos körét azzal töltötte, hogy a kormányon állítgatott, kapcsolgatott, próbálva elhárítani a Mercedesnél felmerülő motorbeállítási problémát. Elmondása szerint „hozzáadott volna pluszt a műsorhoz, ha teljes erővel versenyezhettem volna”. (Ugyanezt a műszaki gondot a futamgyőztes Nico Rosberg is tapasztalta, ő azonban jóval hamarabb orvosolta.)
2015: Az Osztrák Nagydíj előtt jelentős fejlesztési csomagot kapott a McLaren, számottevően átalakult az MP4-30 külleme: többek között az autóra is felkerült a mezőnyben olyan divatos rövid vagy „hüvelykujj” orrkúp.
2014: A Formula-1 Bizottság ülésén visszautasították a versenyhétvégék formátumának módosításáról szóló tervezetet, azt, hogy az utazási kiadások csökkentése érdekében pénteken csak egy, késő délutáni szabadedzést tartsanak. A versenyek promóterei nem támogatták az ötletet a nézőszám csökkenésétől való félelmük miatt.
2013: „Alaptalan és rosszindulatú” az a pletyka, amely szerint az Indiai Nagydíjat 2014-ben már nem rendezik meg, közölte a verseny szervezője, hangsúlyozva, hogy a futam szerződése 2015-ig van érvényben. (Az utolsó Indiai Nagydíjat 2013-ban tartották meg.)
2012: Mark Webber, a Red Bull pilótája cáfolta, hogy tárgyalt volna egyáltalán a Ferrarival. Hozzátette azt is, hogy maradása csapatánál kizárólag az eredményeken múlik, amelyek jelenleg megfelelőek.
2010: A korábbi F1-es finn pilóta, JJ Lehto megsérült, vele utazó társa pedig életét veszítette a csónakbalesetben, miután a vízi jármű egy hídnak ütközött, utasai pedig kirepültek. Lehto fejsérülést és bordatörést szenvedett, de ki tudott úszni a partra. (Később per indult ellene, mivel a gyanú szerint ittasan vezette a hajót.)
2009: Felforgatott hangyabolyra emlékeztet a Brit Nagydíj pénteki edzésnapja, miután előző nap a FOTA (F1-es csapatok szövetsége) kijelentette, hogy elindítja szakadár sorozatát. Fernando Alonso szerint a Formula-1 többé-kevésbé halott, Kimi Raikkönen követni fogja a Ferrarit az új szériába, Jenson Button abban a sorozatban akar indulni, ahol a topcsapatok lesznek.
2008: Nem valószínű, hogy a versenyzők sztrájkolni fognak a Brit Nagydíjon, erősítette meg több pilóta. A mezőny tagjai a szuperlicensz kiváltási árának drasztikus megemelése miatt zúgolódnak: az alapdíjat 1725-ről 10 000 euróra emelték, a pontoként számított bónuszt 456-ról 2000-re – így egyes toppilótáknak akár 200 000 euróba is kerülhet a versenyzői engedély kiváltása.
2007: Nagy jövőt jósol a brazilok kétszeres világbajnoka, Emerson Fittipaldi Nelson Piquet Jr.-nak: szerinte ő lesz a brazil Lewis Hamilton. Fittipaldi a McLarennél szereplő GP2-es bajnok sikereit látva arra buzdította a Renault csapatfőnökét, Flavio Briatorét, hogy mihamarabb, akár azonnal adjon lehetőséget a tesztpilóta Piquet-nek.
2006: Az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell versenykomplexumot akar építeni dunkeswelli gokartpályájából, de tervei hamar akadályba ütköztek: a helyi lakosok tiltakoznak az ellen, hogy a létesítmény felbolygassa a település békéjét.
2005: „Szörnyű érzés uralkodik a gyomromban. Pályafutásom során soha nem tapasztaltam még ehhez hasonlót. Versenyzőként kínosan érzem magam a helyzet miatt” – mondta David Coulthard a csúfos USA Nagydíjat követően, melyen csupán hat autó vett részt a Michelin-gumis csapatok visszalépése miatt. A teljes bokszutca csalódottságáról beszlét, a rajongóktól kért bocsánatot, leszámítva a dobogót ünneplő Jordant.
2004: Mark Webber bevallotta, frusztrációt érez Michael Schumacher miatt. Hogy miért? „Azért, milyen kevés hibát követ el, és mennyire teljesen kontroll alatt tartja a helyzetet. Csalódott lennék, ha nem nyernék versenyeket a Ferrarival, de hat vb-cím? Véres pokol” – fogalmazott az ausztrál.
2003: Stirling Moss, a legendás, de vb-címet sosem nyerő brit Formula-1-es kimondta: attól tart, David Coulthard sosem lesz világbajnok. Azt is megjósolta, hogy Fernando Alonso és Kimi Raikkönen lehetnek a jövő formálói.
2001: Michael Schumachert nem foglalkoztatja Alain Prost győzelmi rekordja. A német versenyző 48 nagydíjsikernél jár, karnyújtásnyira a négyszeres világbajnok francia 51 elsőségétől.
2000: David Coulthard elégedetlen a szabályokkal: a skót 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott a Kanadai Nagydíjon, érzése szerint igazságtalanul. A felvezető körön autója lefulladt, a McLaren szerelői így közbeavatkoztak, de mikor végeztek, épp elhangzott a 15 másodperces figyelmeztetés, ami a szabályok értelmében büntetéssel járt. Coulthard szerint néha józan ésszel kellene élni, ha egy szabálysértés nem jár előnyszerzéssel.