DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Már nincs kómában Schumacher

Az utolsó konkrét hír a hétszeres világbajnok állapotáról, a Michelin visszatérhet, Alonso a Ferrari feltámadását ígéri, Briatore elvette 30 évvel fiatalabb menyasszonyát, Damon Hill visszavonul: ezekről olvashattunk június 16-án.

Az elmúlt évek egy-egy főbb hírét szedtük össze június 16-ára vonatkozóan - avagy erről szóltak a hírek ezen a napon az utóbbi két évtizedben.

2023: Szokatlan technikai hiba miatt mindössze három percig tartott a Kanadai Nagydíj első szabadedzése: a korai piros zászló után a versenyirányítás nem érte el CCTV-rendszer kameraképeit (csupán 10-15 másodperc csúszással), így biztonsági megfontolásból nem indították újra a tréninget. A második szabadedzés előtt röviddel hárították el a problémát, az egyetlen pénteki tréninget 90 percre hosszabbították meg.

2022: Belenyúl a szabályokba az FIA a delfinezés miatt, a pilóták biztonságára és egészségére hivatkozva. Meghatároznak egy határértéket az autók függőleges irányú kilengésére – ennek kiszámításához a csapatok segítségére lesz szükség.

2021: Az Alpine bejelentette, hogy hosszú távú, hároméves szerződést írt alá Esteban Oconnal, aki így 2024 végéig biztosan a francia alakulatnál fog vezetni.

2020: Éledezik a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet után újraindulni készülő F1: ezúttal Daniel Ricciardo körözött a Red Bull Ringen a Renault-val.

mercedes-ferrari-2019-f1-dppi



2019: Lewis Hamilton szerint a Ferrari pillanatnyilag olyan motormóddal rendelkezik, amellyel a Mercedes egyelőre nem tud konkurálni. Pedig az Ezüst Nyilak hétből hét győzelemnél járnak, a brit azonban úgy érzi, az egyenesekben egyszerűen képtelenek felvenni a versenyt a vörösökkel.

2018: Az FIA elfogadja és elismeri, hogy a virtuális biztonsági autós fázis alatt időt lehet nyerni, meg lehet téveszteni, át lehet verni a rendszert - ezt eleinte elutasították, most viszont már belátják, hogy igaza volt ebben Sebastian Vettelnek. A szövetség azon dolgozik, hogy megszüntesse a kiskapukat.

2017: Sokkal jobb légkör uralkodik a Haasnál, mint a McLarennél vagy Renault-nál, állapította meg Kevin Magnussen, összevetve aktuális istállóját a korábbiakkal. Ha egy nagy gyár csapata szenved, hatalmas nyomást helyeznek a versenyzőre, akkor is, ha az teljesen tapasztalatlan. A Haasnál nyomás helyett inkább motivációt érez.

2016: Nico Rosberg keményen ki fogja aknázni Mercedes-csapattársa, Lewis Hamilton új keletű gyengeségét: a német eltökélte, hogy profitálni fog a brit sűrűn elrontott rajtjaiból.

2015: A Michelin elismerte, beadta jelentkezését a Formula-1 gumiszállítóknak kiírt felhívására. A következő hároméves ciklus 2017-től kezdődik, jelen állás szerint a Pirelli és a Michelin nyerhetik meg a tendert.

 

2014: Michael Schumacher nincs többé kómában, és családja hazaszállította őt a grenoble-i kórházból, ahol az előző év decemberében elszenvedett súlyos síbalesete óta kezelték. A család által kiadott közlemény úgy zárul, a szurkolók megértését kérik, a hosszas rehabilitáció további része ugyanis már a nyilvánosság elől elzárva fog zajlani.

2012: A privát kézben levő Waddell & Reed Investment Management Company cégcsoport további 500 millió dollárnyi Formula-1-es részvényt vásárolt fel a CVC-től, amivel immár 21%-os tulajdonrészt szerzett az F1 részvényeiben.

2011: Bernie Ecclestone védelmébe veszi Lewis Hamiltont, akit egyre több kritika ér sorozatos ütközései és sokak által túlzottan agresszívnak ítélt vezetési stílusa miatt. Az F1 vezére szerint a szurkolók pontosan az ilyen versenyzők miatt nézik az F1-et, mivel mindenki férfias, kerék a kerék elleni küzdelmeket szeretne látni a versenypályán.

 

2010: Fernando Alonso komoly feltámadást ígér a szurkolóknak, és állítja, a Ferrari következő fejlesztéscsomagja be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket, egyúttal tagadja, hogy ez egy utolsó kétségbeesett kísérlet lenne a maranellóiak részéről világbajnoki esélyeik életben tartására. A spanyol szerint hosszú még a szezon, és nem kérdés, hogy az utolsó futamig harcban lesznek a vb-címért. Ebben igaza lett.

2009: Mark Webber kifejezetten vonzónak találja a „szakadár F1” esetleges létrejöttét, amely az F1 néhány nagycsapatának kiválásával jönne létre. A Red Bull ausztrálja szerint ettől nem csökkenne a színvonal, hiszen nem az „F1” márkanév az, ami az autósport királykategóriájává teszi ezt a sorozatot, hanem a benne szereplő csapatok és pilóták. Ha pedig ők máshova mennek, akkor szerinte a szurkolók figyelme is másfelé fog irányulni…

2008: Egy szingli macsóval kevesebb lett az F1-ben, miután Flavio Briatore beadta a derekát, és feleségül vette kedvesét, Elisabetta Gregoracit. Az esküvőn sztárvendégek egész sora tette tiszteletét, köztük Fernando Alonso, Bernie Ecclestone, Jean Todt, Fabio Capello, Marcello Lippi és Silvio Berlusconi. Briatore 58, míg kedvese 28 éves volt ekkor. „Pont olyan izgatott vagyok most, mint egy versenyhétvége elején” – idézték az újdonsült férjet.

 

2007: Bernie Ecclestone arra panaszkodik, hogy a US Grand Prix rendezői a legcsekélyebb mértékű erőfeszítéseket sem tették meg annak érdekében, hogy megfelelő módon promótálják az indianapolisi F1-es versenyt, ezért a kereskedelmi jogbirtokos nem lát rá sok esélyt, hogy a közeljövőben visszatérjen a száguldó cirkusz az Egyesült Államokba.

2006: A pilóták szövetségének (GPDA) elnöke, Mark Webber négyszemközt hallgatta meg Michael Schumacher magyarázatát arra, miért állt meg kérdéses módon a monacói időmérő edzésen a pályán, így blokkolva a mögötte érkezők utolsó gyorskörét. Bár a sajtó munkatársai egyből a beszélgetés részleteit szerették volna hallani, Webber ezt úriember módjára megtagadta, és elárulta, az sem véletlen, hogy négyszemközt beszélte ezt meg a hétszeres világbajnokkal, nem a másik 20 versenyző füle hallatára a GPDA következő ülésén…

2005: Juan Pablo Montoya – tetemes, 43 pontos hátránya ellenére – egyelőre nem hajlandó lemondani a vb-címről, ugyanakkor elárulja, hogy amint matematikai esélyét is elveszíti a cím megszerzésére, beáll a sorba, hogy segítse mclarenes csapattársát, Kimi Raikkönent, amennyiben a finnek még esélye lesz rá, hogy megállítsa Fernando Alonsót és a Renault-t.

2004: Michael Schumacher szerint soha nem volt még olyan jó a hangulat a Ferrarinál, mint a legutóbbi Kanadai Nagydíjon elért kettősgyőzelmük után, melyet annak ellenére szereztek meg, hogy csak a 6-7. helyről kezdték meg a versenyt.

2003: Az F1-ben, illetve az autósportok bármely más válfajában megszokott az, ha egy csapatfőnök megdicséri saját versenyzőjét egy-egy jól sikerült verseny után. Az már annál ritkább, amikor egy csapatfőnök egy másik csapat pilótájáról zeng dicshimnuszt, aki még csak nem is nyert, csupán egy viszonylag gyengébb autóval az ő pilótáit is legyőzve a 4. helyen ért célba az aktuális futamon. Patrick Head, a Williams technikai igazgatója nem volt rest jókora dicséretet kiosztani a Renault-val versenyző Fernando Alonsónak a Kanadai Nagydíjon elért heroikus 4. helyét követően, és egyúttal szép jövőt jósolt az F1-ben az ekkor még első nagydíjgyőzelmére hajtó spanyolnak.

 

2001: Jackie Stewartot lovaggá ütötték Nagy-Britanniában, ezzel Stirling Moss és Jack Brabham után ő lett a harmadik olyan, második világháború utáni F1-es pilóta, akit a királynő a legnagyobb elismeréssel tüntette ki.

2000: David Coulthard bár nagyon boldog a Monacói Nagydíjon aratott győzelme után, amely mclarenes csapattársa, Mika Hakkinen elé röpítette őt a bajnoki tabellán, ám tagadja, hogy túlságosan izgatottá tenné a győzelem körüli felhajtás, és ez kizökkentené a következő versenyre való felkészüléséből.

1999: Damon Hill elbocsátó szép üzenete. A brit világbajnok érzelmes sorokkal búcsúzik az F1-től, rendhagyó módon egy személyes hangvételű sajtóközlemény formájában bejelentve visszavonulását a száguldó cirkuszból. Írásában büszkeségét fejezi ki annak kapcsán, hogy annak ellenére világbajnok tudott lenni, hogy későn, csak 32 évesen került be az F1-be, és persze nagyon sokaknak hálát adott, főleg feleségének, akivel a jövőben szeretne sokkal több időt együtt tölteni.

1997: Olivier Panis bődületesen nagy kanadai bukását követően a pilóta kezelőorvosa a következőt nyilatkozta páciense állapotáról: „6-12 hétbe fog telni, mire újra lábra tud állni. 2-4 hónap, mire a csontok beforrnak, és Olivier újra versenyképes formába kerül.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: