DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Retro

F1-Archív: Schumacher nem kér többször elnézést

Visszatérésen gondolkozik Maldonado, nem lesz Bahreini Nagydíj 2011-ben, Kubica és Ricciardo először nyer, beolvas a BMW-nek Sir Frank Williams. Lássuk, mitől volt hangos a sajtó az elmúlt két évtizedben június 8-án.

2023: Toto Wolff szerint ezúttal másképp javul a Mercedes, mint 2022-ben, és úgy érzi, hogy a mostani barcelonai tempójuk igenis bizakodásra ad okot, nem úgy, mint egy évvel ezelőtt. A Ferrari munkáját sokan kritizáltáj, de Fred Vasseur csapatfőnök mindent nyugalomra int: tudják, hogy mit csinálnak, az eredmények az év vége felé már a jó irányba haladhatnak.

2022: Lewis Hamilton producer lesz a Brad Pitt nevével fémjelzett, Formula-1-es témájú mozifilmben. A bejelentés értelmében a produkciót az Apple Studios készíti, Joseph Kosinski rendezésével, 140 millió dollárból.

2021: Lewis Hamilton hibája van az F1-es hírek középpontjában: a hétszeres világbajnok beleütött egy kapcsolóba Bakuban, így a győzelem helyett pontot sem szerzett, ami óriási ütés a vb-harc szempontjából. Toto Wolff védi pilótáját, a Red Bull részéről pedig folyamatosak a támadások: Christian Horner, dr. Helmut Marko és Max Verstappen is igyekszik nyomás helyezni a riválisra.

2020: Az FIA nem hitte, hogy a Mercedes képes legális DAS-t építeni. A világbajnok csapat az előszezoni teszten villantott egy radikális fejlesztést, amivel a pilóták menet közben képesek állítani az első kerekek összetartásán, ezzel befolyásolva a gumik melegedését. Az FIA a csapat első dizájnját látva még úgy számolt, a versenypályán sosem látják majd a megoldást, mivel az csak szabálytalanul valósítható meg. Tévedtek.

bottas-barcelona



2019: Sebastian Vettel szerzi meg a pole-pozíciót a Kanadai Nagydíjra, az általa legyőzött Lewis Hamilton pedig reméli, hogy ez a rajtelsőség fordulópontot fog jelenteni a Ferrari addig harmatosan alakuló idényében.

2018: A Renault arra figyelmezteti a Red Bullt, hogy a következő két évad során biztosan nem fognak világbajnokságot nyerni az F1-ben, ha a Honda erőforrásaira váltanak.

2017: „Ha szeptemberig futamot nyer a McLaren, biztosan maradok” – nyilatkozta Fernando Alonso Kanadában, akinek jövőjéről a szezon végén lejáró szerződése kapcsán hónapok óta folynak a találgatások. Ironikus módon már egyből a kanadai hétvégén győzni tudott a McLaren – noha nem Formula-1-es futamon, hanem a Liberty Media által újra felelevenített hagyományos montreali evezős versenyen ért célba elsőként a wokingiak hajója. A kétszeres világbajnokot maradásáról végül nem ez, vagy egy F1-es győzelem, hanem a csapat motorbeszállító-váltása döntött.

2016: B terven dolgozik Pastor Maldonado, hogy visszatérhessen a Formula-1-be. A venezuelai Lotusszal kötött szerződését a csapatot felvásárló Renault bontotta fel közvetlenül a szezonkezdet előtt, hogy helyette a dán Kevin Magnussent juttassa üléshez. Az egyszeres futamgyőztes szerint nem valószínű, hogy azonnal vissza tud térni a száguldó cirkuszba, emiatt iktatna be karrierjébe egy másik sorozatba való kitérőt. Lehetséges célállomásként a WEC-et, a Formula-E-t, a DTM-et és az IndyCart jelölte meg.

2015: A McLaren kész kisegíteni a Hondát számítástechnikai területeken, hogy meggyorsítsák a fejlődésüket – jelentette ki Eric Boullier. A francia szakember elmondta, minden segítséget megadnak a Hondának, és bár kellemetlenül indult a kapcsolatuk, hisznek benne, hogy helyes döntés volt a japán gyártóval kötött motorpartneri együttműködés.

00115020_312

2014: Daniel Ricciardo nyerte a drámai Kanadai Nagydíjat Nico Rosberg és Sebastian Vettel előtt. A Red Bull ausztrálja pályafutása első győzelmét aratta Montrealban, miután a versenyben vezető két Mercedes a futam során végig technikai hibákkal küszködött, Hamiltonnak fel is kellett adnia a versenyt. Ricciardo így is csak az utolsó körökben tudta átvenni a vezetést Rosbergtől, csakúgy, mint csapattársa, Vettel a harmadik helyet Pereztől, aki nem sokkal a manőver után csúnyán összeütközött Felipe Massával. Az utolsó körös fordulatokkal végződő Kanadai Nagydíjat végül a safety car mögött intették le.

2013: Sebastian Vettel nyerte a Kanadai Nagydíj esős időmérő edzését Lewis Hamilton és a nap hőse, Valtteri Bottas előtt, aki pályafutása első Q3-as szereplését egyből top3-as rajthelyre tudta váltani. A másnapi futamon Vettel rajt-cél győzelmet aratott, második helyen a hatodik pozícióból rajtoló Fernando Alonso végzett, míg a dobogó legalsó fokára Lewis Hamilton állhatott fel.

2012: Maldonado szerint a Williams szemléletváltása és a problémamegoldásra való törekvésük az az évi sikereik legfőbb kulcsa. A grove-i istálló egy gyenge 2011-es szezon után valósággal szárnyal 2012-ben. Ráadásul nemcsak állandó pontszerzők, hanem a Spanyol Nagydíjon Maldonado – Montoya 2004-es sikere óta először – győzelmet szállított a csapatnak.

2011: Ecclestone nem lát esélyt arra, hogy megrendezésre kerüljön a Bahreini Nagydíj 2011-ben. A szezonnyitónak szánt futam az országban dúló év eleji zavargások miatt maradt el, és bár az FIA hajlott a kimaradt verseny októberi megrendezésére, Ecclestone elmondta, a csapatok beleegyezése nélkül nem rendezhetik meg a futamot, márpedig ők a szezon ezen szakaszában már nem támogatnák Bahreini Nagydíj 2011-es visszakerülését a versenynaptárba.

2010: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh üdvözölné a harmadik autók bevezetésének ötletét. A brit szakember szerint a topcsapatok (McLaren, Ferrari, Mercedes, Red Bull) számára nem jelenthetnének anyagi gondot, ha az ötlet megvalósítása mellett határoznának, egyedül a kis- és középcsapatokkal kellene valamiféle egyezségre jutni. Whitmarshnak ez a tervezet azért is nagy álma, mert így nem csak több tehetséges F1-es pilóta kaphatna ülést az élmezőnyben, hanem akár más motorsportszériákban versenyző sztárok is, mint Valentino Rossi, Sebastien Loeb, vagy Jimmie Johnson.

00109009_214

2009: Barrichello szerint hamarosan számára kedvező fordulatot vehet a Brawn GP csapaton belüli erősorrendje, ugyanis a brazil úgy érzi, nagyon jó formában van. Bár addig csapattársa, Jenson Button hét futamból hatot meg tudott nyerni, és Barrichello szerint „schumacheri módon” használja ki a lehetőségeket, reméli, ő is kamatozni tud majd abból a helyzetből, ha csapattársa teljesítménye esetlegesen visszaesne.

2008: Robert Kubica nyerte a Kanadai Nagydíjat! Az előző montreali futamon hatalmas balesetet szenvedő lengyel Formula-1-es pályafutása első győzelmét aratta csapattársa, Nick Heidfeld előtt, ezzel történelmi 1-2-t szerezve a BMW-nek. A dobogó legalsó fokára szintén egy meglepetésember, a Red Bull-os David Coulthard állhatott fel. A futamot Kubica sikere mellett Hamilton, Raikkönen és Rosberg bokszutcai balesete tette még emlékezetessé.

2007: Kiakadt Scott Speed, miután Mark Webber „féktesztelte” őt a Kanadai Nagydíj második szabadedzésen. Az amerikai az edzés végén rohant bele hátulról Webber autójába, és alig várja, hogy megismerje az ausztrál magyarázatát az esetről. Speed elmondása szerint ez volt a legfurcsább dolog, amit addigi F1-es pályafutása során tapasztalt.

2006: Michael Schumacher nem kér többször bocsánatot a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történtek miatt, amikor is a vád szerint az edzés utolsó perceiben szándékosan állta el a Rascasse kanyarban versenytársai útját, méghozzá azért, hogy senki se tudja megjavítani a pole-pozíciót érő idejét. A hétszeres világbajnok nyomatékosította, az esetet követő reggelen mindenkitől bocsánatot kért, és ezt senki kedvéért sem fogja megismételni. A német a szándékosságot továbbra is tagadta, és kiemelte, bocsánatkérése kizárólag az ügy körül kialakult „cirkusz” miatt történt.

2005: Sir Frank Williams szerint soha nem volt még olyan ellenséges kapcsolata motorbeszállítójával, mint a BMW-vel. A német gyártóval 2000 óta dolgozik együtt a brit istálló, ám Williams szerint azóta „folyton csak egymásra mutogatnak” egy rosszul végződött hétvége után, ráadásul közel sem olyan sikeres és együttműködő a kapcsolatuk, mint a múltban a Hondával vagy Renault-val volt. „Mi sosem kértük számon a BMW-t, hogy miért hibásodott meg a motorjuk kb. 150-szer csak 2000-ben!” – akadt ki a csapatfőnök, aki ennek ellenére szívesen folytatná a közös munkát a BMW-vel, de tudja, hogy a két fél közötti vitáknak véget kell vetni, ugyanis ez nagyban kihat csapata teljesítményére.

00001783_199

2004: Nelson Mandela szívesen látna jelenlegi vagy visszavonult Formula-1-es sztárokat egy Kyalamiban megrendezésre kerülő jótékonysági futamon. A Nobel-békedíjas volt dél-afrikai elnök felhívásához azonnal csatlakozott a Minardi csapata, akik a kétüléses F1-es autójukkal fognak ellátogatni az eseményre.

2003: Visszatérhet Kanadában Jenson Button, aki a Monacói Nagydíj szabadedzésén elszenvedett hatalmas balesete után kihagyni kényszerült a hétvége további részét. A BAR-Honda pilótája azzal viccelődött, bízik benne, hogy a Kanadai Nagydíj ezúttal simábban fog alakulni számára, mint az előző.

2002: Juan Pablo Montoya szerezte meg a pole-pozíciót a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén a két Ferrari, Michael Schumacher és Rubens Barrichello előtt. A másnapi futamon azonban nem örülhetett a kolumbiai, ugyanis motorhiba miatt a második helyről kiállni kényszerült. A kockás zászló Schumachert intette le először, a másodikként az egészen a nyolcadik helyről előre jövő Coulthard futott be, míg a harmadik Barrichello lett.

2001: Montoyát hibáztatja Villeneuve a Kanadai Nagydíj szabadedzésén történt balesete miatt. A kanadai világbajnok elmondta, nem sokkal a baleset előtt ért össze Montoyával, miután a Williams versenyzője befékezett előtte az ideális íven. „Mindig ezt csinálja, amikor meglát valakit a tükörben!” – nyilatkozta dühösen Villeneuve, aki mindenképp tervez egy beszélgetést riválisával.

1999:  Duplán ünnepelne Kanadában Jackie Stewart. A háromszoros világbajnok a hétvégén fogja ünnepelni a hatvanadik születésnapját, és bízik benne, hogy csapata, a Stewart Grand Prix pontszerzéssel fogja bearanyozni a jeles napot. A futamon végül Johnny Herbert jóvoltából két egységgel gazdagodott az istálló.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: