DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Retro

F1-Archív: Verstappennek fizetnie kell

Sziszifuszi munka a Mercedesnél, új autója mellé rajtbüntetést kap Vettel, a Renault-nak kell tisztáznia Briatore szavait, az istállók pedig aggódnak a dohányreklámok tilalma miatt. Ezek voltak a hírek május 19-én.

2023: Az F1 bejelentette, hogy 1 millió eurót, valamint az imolai forduló során felhasználni tervezett ételt felajánjla az emilia-romagnai régiót sújtó áradások károsultjait megsegítő szervezeteknek.

2022: „Üdvözlöm a világomban” – mondta Fernando Alonso Lewis Hamiltonról: az Alpine spanyolja így reagált arra, hogy annyi győztes év után a hétszeres világbajnok a középmezőnybe esett vissza. Alonso szerint főleg a sikerek idején felejtik el az emberek, hogy az F1 csapatsport.

alo-ham-2022



2021: A szerződések adják a nap fő témáját: Lando Norrisszal több évre ír alá (és jelenti ezt be) a McLaren, Valtteri Bottas azt tervezi, hogy augusztusig újra megegyezik a Mercedesszel, míg George Russell arról beszél, hogy több évre szeretne leszerződni valahova - nyilván Bottas helyére.

2020: Ha egyszer minden tényező a helyére került a világjárvány alatt rendezett F1-es futamok kapcsán, onnantól tíz pozitív eset sem akadályozhat meg egy nagydíjat - állítja az FIA. A szervezet a Liberty Mediával karöltve azon dolgozik, hogy nyáron végre elkezdődhessen a 2020-as szezon.

2019: Lewis Hamilton nehezen tudja elképzelni magát a Mercedesen kívül más csapatnál. 13 éves kora óta kapcsolatban áll a márkával, és elsődleges céljaként azt tűzte ki maga elé, hogy közreműködik a Mercedes felemelkedésében és legjobbá válásában.

2018: A Mercedes erőforrásért felelős vezetője cáfolta, hogy bármikor is elérhetik az aktuális motorok határait. Andy Cowell szerint a technológia fejlődésének és a kiváló mérnököknek köszönhetően mindig lesznek területek, amelyeken újabb és újabb áttöréseket érhetnek el.

2017: Színt vált szezon közben a Haas. A VF-17 kódjelű autó a szezont még jelentős piros festéssel kezdte meg, ezeket a részeket azonban a csapat szinte teljes egészében a szürke árnyalataira cserélte ki.

2016: Sziszifuszi munka várt a Mercedes gyári dolgozóira Lewis Hamilton és Nico Rosberg barcelonai ütközése után: Rob Thomas operációs vezető elmondta, hogy 1000-1200 alkatrészt kellett átvizsgálniuk a bukás után, hogy megbizonyosodjanak róla, sérültek-e vagy sem.

2015: Hamarosan otthonra talál a Manor, közölte a csapat sportigazgatója, Graeme Lowdon. A csapatot a szezon elején mentette meg egy új befektető, az újonc Haas viszont addigra megvásárolta az istálló főhadiszállását. Az átmeneti időszakban a Manor két részre osztva a korábbi gyárban, Dinningtonban, valamint Silverstone-ban működött.

2014: Gyászol a motorsport világa, miután Sir Jack Brabham háromszoros F1-es világbajnok legenda e napon, 88 éves korában elhunyt.

2013: Új versenyautója mellé rajtbüntetést kap bónuszként Sebastian Vettel. A Toro Rosso a Monacói Nagydíj előtt készült el 2008-as modelljével, az STR3-mal. Az addig használt STR2B sebességváltója azonban nem volt kompatibilis az új konstrukcióval: az új specifikáció értelemszerűen váltócserét jelentett, az pedig 5 helyes rajtbüntetést vont maga után.

2011: Fernando Alonso legalább 2016 végéig a Ferrarinál marad, miután meghosszabbította szerződését a maranellóiakkal. Sebastian Vettel még ugyanezen a napon kommentálta a hírt, leszögezve, ez nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy egy nap ő is a Ferrarinál versenyezzen. Azt talán ő maga sem gondolta ekkor, hogy ez még jóval 2017 előtt meg fog valósulni.

2010: Új pilótát tesztel a Ferrari? Nem, ezúttal nem erről volt szó. Ellenben a presidente, Luca di Montezemolo olyat tett, amit hosszú regnálása alatt még soha: kipróbálta a maranellói gyárban csapata F1-es szimulátorát.

2009: A napokban fog ítéletet hirdetni a francia bíróság a Ferrari kontra FIA ügyben. A maranellóiak jogi úton próbálták megakadályozni, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség a következő évtől kezdve költségsapkát vezessen be az F1-ben.

2007: A WSR regnáló bajnoka, Alx Danielsson e napon vezetett életében először F1-es autót. A svéd egy 2006-os Renault volánjánál próbálhatta ki magát Silverstone-ban – nem rossz párosítás. Danielsson idén, 2015-ben már a ralikrossz vb-n indult a Münnich Motorsport színeiben.

2006: Bernie Ecclestone szurkolókat visz a rajtrácsra, méghozzá jótékonyságból! Két szerencsés fanatikus a silverstone-i Brit Nagydíj előtti percekben csatlakozhatott az F1 vezéréhez szokásos rajtrácson tett sétája során. Bárki licitálhatott a nem mindennapi sétára, és az így szerzett bevételt az oxfordi gyerekkórház javára fordították.

 

2005: A Renault tisztázni kényszerül Flavio Briatore egy kényes kijelentését, miszerint Michael Schumacher már túl öreg az F1-be. A Renault szerint az olasz csapatfőnök már csak azért is tiszteli Schumachert, mert anno együtt dolgozott vele, és valójában nem is ezt mondta, csupán arra utalt nyilatkozatában, hogy az F1-nek vérfrissítésre van szükséges, mert túl sokáig volt a német pilóta egyeduralkodó.

2004: A Williams pilótája, Ralf Schumacher a pletykákra reagálva elmondja, ő személy szerint rendkívüli módon meglepődne azon, ha Jacques Villeneuve valóban visszatérne a sportba, és jövőre az ő csapattársa lenne a grove-i egyletnél. A német még jól emlékszik azokra a napokra, amikor Frank Williams és Patrick Head a világ minden létező bajáért a kanadait okolták, ezért lepődne meg nagyon rajta, ha az 1997-es világbajnok visszatérne hozzájuk.

2003: Niki Lauda a Ferrari szerelőinek gyors, higgadt és szakszerű beavatkozását dicséri Michael Schumacher előzőnapi, Osztrák Nagydíjon elszenvedett tűzesete után, amikor is a Ferrari tankolás közben kigyulladt a bokszban. Mint ismert, Lauda annak idején súlyos égési sérüléseket szenvedett egy nordschleifei futamon, ez az újkori tűzeset pedig éppen hazájában, Ausztriában történt, ezért hamar megtalálta őt kérdéssel a bulvártémát szagoló szaksajtó…

2002: Alex Yoong, a Minardi pilótája második helyen ért célba Monacóban. A szürreális eredmény a városi pályán évről évre megtartott Historic GP-n született egy Lotus 72/R6 volánja mögött. Az F1-es mezőnyből Takuma Sato szintén versenyzett, ő azonban az uszoda pályaszakaszánál összetörte autóját.

 

2000: Jenson Button nem riad vissza a csapatváltás gondolatától, amennyiben a Williams a jövő évtől Juan Pablo Montoyának szánná az ő versenyzőülését, de mint mondja, az utolsó pillanatig küzdeni fog azért, hogy megtarthassa helyét jelenlegi csapatánál.

1998: Jos Verstappen egyelőre csak nem-hivatalos tesztpilóta a Benettonnál. Hogy mit kell tennie ahhoz, hogy hivatalossá váljon? Fizetnie kell! Dave Richards csapatfőnök ezt legalább nem titkolta, hanem nyíltan kijelentette.

1997: Több F1-es istálló, így a Jordan és a Benetton vezetői is aggodalmukat fejezik ki a dohányreklámok közelgő betiltásának híre hallatán. Mint mondják, komoly anyagi veszteséget jelent ez majd sok csapatnak, amiknek így akár a fenntarthatósága is veszélybe kerülhet. 

1996: Az F1 történetének egyik legnagyobb meglepetése születik meg e napon Monacóban: Olivier Panis élete egyetlen világbajnoki futamgyőzelmét aratja, David Coulthardot és Johnny Herbertet megelőzve a célban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: