DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Csak Schumacher kritizálja a Pirellit

A német szerint a gumik olyanok, mintha tojásokon kellene vezetni, a Ferrari harmadikként is a legmagasabb pénzdíjat kapja, Massának Alonsótól kell pontokat rabolnia, De La Rosa pedig megérezte, hogy Raikkönené lehet a 2007-es szezon: ezek voltak az elmúlt 20 év hírei május 8-ról.

2023: „Néha elcsodálkozom, hol vannak a többiek?” Így összegezte a Miamiban aratott sima Verstappen-győzelmet Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Azt persze nem mulasztotta el hozzátenni, hogy mivel korlátozzák a fejlesztéseiket, így biztosan csökkenni fog az előnyük a szezon későbbi részében...

2022: Az első Miami Nagydíjat Charles Leclerc kezdte az élről, de Max Verstappen már a 8. kör végén megelőzte őt. A biztonsági autó adott némi reménysugarat a ferrarisnak, de a Red Bull pilótája nyerte a pályán tartott első futamot – aki annyira kimerült volt a verseny után, hogy csak pármondatos győztes nyilatkozatot adott.



2021: Újabb jelentős mérföldkőhöz ért a barcelonai időmérőn Lewis Hamilton. A Mercedes britje a századik rajtelsőségét érte el Spanyolországban.

2020: Nico Hülkenberg továbbra sem tett le az F1-es visszatérésről, még mindig ez a célja, de csak abban az esetben érdekli egy lehetőség, ha azzal valóban versenyképes tudna lenni.

2019: Brazília elnöke egy bejelentéssel lepte meg az F1 világát. Jair Bolsonaro arról beszélt, a Brazil Nagydíj helyszíne a következő évtől nem Interlagos, hanem egy Rio de Janeiro mellett fekvő teljesen új pálya lesz, amit Aytron Sennáról nevezhetnek el. Elmondása szerint az építés teljes mértékben magánpénzből valósul meg.

341241ccycx21

2018: A Renault tárgyalásba kezdett a Red Bulltól kölcsönzött Carlos Sainzcal a folytatásról. A csapat nincs könnyű helyzetben, mivel a pilótát bármikor visszarendelheti az energiaitalos alakulat. Mindenesetre felkészülnek arra az eshetőségre, ha náluk maradhat a versenyző.

2017: Annak ellenére, hogy az előző évi konstruktőri bajnokságban csak harmadikként végzett, ismét a Ferrari kapta a legmagasabb részesedést a Formula-1 elosztott 940 millió dollárnyi bevételéből. A Scuderiának 180 millió dollárt fizettek ki, a bajnok Mercedesnek 171 milliót, a második Red Bullnak pedig 161-et.

2016: „Azoknak a versenyzőknek, akik korábban megnyerték az év első versenyét, nem Lewis Hamilton volt a csapattársuk” – mondta az idényt remekül kezdő Mercedes-pilóta, Nico Rosberg, aki azt jósolta, a 43 pontos hátrányban álló Hamilton talpra fog állni. Igaza is lett, hiszen a bajnoki cím végül csak a szezonzárón dőlt el egy fordulatos párharc zárásaként…

2015: Aláírta szerződéshosszabbítását a Circuit de Catalunya versenypálya, amely 2019-ig marad a Formula-1-es Spanyol Nagydíj otthona.

2014: Még korai lenne arról beszélni, hogy a Red Bullnak rá kellene építenie falkavezérként, vélekedik Daniel Ricciardo, aki a csapat új embereként négyből három időmérőn és három futamon szerzett a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelnél jobb eredményt.

2013: Fontos nap a Ferrari jövője szempontjából, noha a hírek nem róluk szóltak. James Allison, a Lotus technikai igazgatója bejelentette, hogy távozik posztjáról, ezzel igazat adva a hetek óta húzódó találgatásoknak. A szakember az ilyenkor szokásos néhány hónapos szabadság után a Ferrarinál kötött ki, ezzel a nappal kezdődött meg azonban a Lotus erős csapategységének felbomlása.

2012: Michael Schumacher tovább kritizálja a Pirelli aktuális abroncsait: „Túlságosan nagy a befolyásuk, nagyon szűk tartományban mozognak, annyira különlegesek, hogy nem tudjuk az autónkat a határra juttatni. Olyan, mintha nyers tojáson autóznánk, nem akarom terhelni az abroncsokat” – nyilatkozott a gumikat F1-es pilóták közül egyedüliként kifogásoló Schumacher.

2011: Jean Todt szerint egészen biztos, hogy 2013-től érkeznek az F1-be az 1,6 literes, V6-os turbómotorok, hiszen a csapatok és a Motorsport Világtanács is egyértelműen jóváhagyták azt. A motorgyártók hamarosan mégis meggondolták magukat, és több időt hagyva maguknak 2014-re tolták ki az új turbókorszak kezdetét.

2010: A Red Bull uralta a barcelonai időmérőt, Mark Webber 0,106 másodperccel szerzett pole-pozíciót Sebastian Vettel előtt – a különbséget az ifjú német szerint a harmadik szektor jelentette. A harmadik Lewis Hamilton már 0,8 másodpercet kapott McLarenjében.

2009: Nico Rosberg aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a KERS bevezetésével nehezebbé vált autókban a versenyzőknek jóval nagyobb kihívást jelent, hogy tartsák magukat a minimum versenysúlyhoz. „Bahreinben egyes versenyzők elájultak a futam után, ami szerintem annak a következménye, hogy az új szabályok miatt mindannyiunknak sokat kell fogyni.”

2008: Az FIA az időmérős szabályok megváltoztatásával reagált a Super Aguri Spanyol Nagydíjat követő megszűnésére. Mivel a mezőny létszáma 22-ről 20 főre csökkent, 6-6 helyett innentől 5-5 autó esett ki a Q3-ban és Q2-ben.

2007: Bár Kimi Raikkönen a szezonnyitó megnyerése után kissé eltűnt a mezőnyben, és átengedte az irányítást a Ferrarin belül Felipe Massának, mégis volt egy valaki, aki átlátott a szitán, és tudta, hogy a finn lesz a McLaren első számú kihívója az év során. A wokingiak tesztpilótája, Pedro de la Rosa érzett rá erre nagyon jól: „Mindig Raikkönent mondanám. Ennél csak erősebb lesz a Ferrarival, és a szezon egésze során ő a fő ellenfelünk.”

Dppi_00002784_034

2006: Nagy feladatot szemelt ki Felipe Massa számára a Ferrari: Ross Brawn technikai igazgató elmondta, a csapatnál első évét töltő, egyéves szerződéssel rendelkező brazilnak a világbajnok Fernando Alonsótól kellene pontokat rabolnia. Brawn úgy vélte, a 25 éves pilóta időnként sikerrel is fog járni.

2005: Ron Dennis szívéről nagy kő esett le, amikor a problémás szezonkezdet után végre megszerezte első azévi futamgyőzelmét a McLaren a Spanyol Nagydíjon. Raikkönen ezúttal a rajttól a célig vezetett, amely teljesítménytől két héttel korábban Imolában egy műszaki hiba fosztotta meg.

2004: Michael Schumacher pole-pozíciót szerzett a Spanyol Nagydíjra. A hatszoros világbajnoktól 0,617 másodperccel lemaradó Juan Pablo Montoya vívta ki a második rajthelyezést. A párosnak az előző versenyen, Imolában egy vitát kavaró kontaktja volt, de Schumacher elmondta: nem aggódik amiatt, hogy Montoya indul mellőle.

2003: Max Mosley figyelmeztet, hogy az F1-nek nem szabad az autógyártókra alapoznia a hosszú távú jövőjét, hiszen a nagy márkák bármikor kiszállhatnak a sportból. „Legalább ketten vannak azok, akiknek az elkötelezettsége megkérdőjelezhető” – fogalmazott, és név szerint a Mercedest ki is emelte.

2002: Az Asiatech japán motorfejlesztő cég célja, hogy a következő évre egy komplett saját autót is építsen, amit eladna valamelyik F1-ben versenyző csapatnak. A cég 2001-ben az Arrows, 2002-ben pedig a Minardi motorszállítója volt, és előbbi esetben Peugeot, utóbbiban pedig néhány évvel korábbi Ford motorokat továbbfejlesztve adták a nevüket a sporthoz. Tervükből végül semmi nem lett, 2003-ban nem csak saját autójuk nem lett, de már partnercsapatuk sem.

2000: Vitáznak a Schumacher-testvérek. A Spanyol Nagydíjon Michael és Ralf heves csatába bonyolódtak a verseny közben, és amikor a Ferrari pilótája blokkolni próbálta öccse támadását, a mögöttük érkező Rubens Barrichello egy csapásra mindkettőjüket megelőzte a harmadik helyért. „Ha Ralf harcolni akar, megkapja. Én elégedett vagyok a történtekkel, de ha ő nem, az a saját problémája” – mondta a futam után Michael Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: