2023: Hiába rajtolt csupán a kilencedik helyről, így is Max Verstappen nyerte a Miami Nagydíjat, miután levadászta pole-ból induló Red Bull-os kollégáját, Sergio Perezt. A dobogót Fernando Alonso tette teljessé az Aston Martinnal.
2022: Kisajátította az első sort a Ferrari az első Miami Nagydíj időmérő edzésén: Leclerc Sainz előtt szerezte meg a pole-t, míg a monacói első számú kihívója, a világbajnoki címvédő Max Verstappen harmadik lett – mindössze 5 ezredre Sainztól.
2021: Kimi Raikkönen elárulta, még saját fia is szóvá tette kínos portimaói balesetét – a célegyenesben saját csapattársa, Antonio Giovinazzi Alfa Romeójába ment hátulról –, a hatéves Robin emlékeztette apját, neki mindig azt mondja, a gokartban előrefele kell figyelni…
2020: Chase Carey megerősítette, hogy olyan versenypályák is bekerülhetnek a koronavírus-járvány miatt kényszerből átalakítandó versenynaptárba, amelyek az eredeti menetrendben nem kaptak helyet. Sőt, az F1 vezérigazgatója szerint az sem kizárt, hogy a szezon átnyúlhat akár 2021-be is.
2019: A Ferrari úgy döntött, a tervezett Kanadai Nagydíjnál két futammal korábban, már Spanyolországban bevetei év közbeni első motorfejlesztését. Ebben alighanem szerepet játszik, hogy a téli teszteken mutatott formához képest csalódáskeltően indult a szezonjuk.
2018: Egyre nagyobb a zűrzavar a Ferrari és a Liberty Media között a jövőt illetően, az olaszok továbbra is azzal fenyegetőznek, hogy kiszállnak az F1-ből. Az általános vélekedés szerint viszont Sergio Marchionne és csapata már túl messzire ment, egyes szakírók már olyanokat írnak, hogy "sosem a majmok szokták diktálni az állatkert feltételeit" - vagyis szerintük a Ferrari szereptévesztésben van és bele kell mennie a Liberty feltételeibe.
2017: Sebastian Vettel megdicséri csapattársát, Kimi Raikkönent, szerinte a finn csak a balszerencse miatt nem ér el jobb eredményeket, pedig sokkal többet érdemelne annál, mint amije most van. Közben Felipe Massa azt mondja, hogy ifjú csapattársa, Lance Stroll mellett olyan mentornak érzi magát, mint amilyen neki volt pályafutása elején Michael Schumacher.
2016: Kiderül, hogy 2017-re öt kilogrammal több üzemanyagot használhatnek fel az F1-es autók, mert nehezebbek és gyorsabbak lesznek, de a csapatok azért kiszivárogtatnak egy-két dolgot ezzel kapcsolatban. Toto Wolff például egyértelműen kimondja, hogy a Mercedes-motoros istállók mind a változtatás ellen szavaztak, mert szerintük ezzel éppen a riválisokat segítik a szabályalkotók...
2015: Egyre erősebbek a pletykák, melyek szerint a Ferrari már előszerződést is kötött Valtteri Bottasszal a gyenge teljesítményt nyújtó Kimi Raikkönen helyére. A Williams finn pilótája viszont tagadja ezeket az értesüléseket, szerinte semmi ilyenről nincs szó, kijelenti, hogy semmi sem igaz ebből és viccesnek tartja a történetet.
2014: Jenson Button azon aggályairól beszél, hogy mivel a Mercedes láthatóan a többiek előtt jár a szezon elején, talán fél évbe is kerülhet, mire a tempót tekintve bárki utoléri Lewis Hamiltonékat. Ebből is látszik, hogy itt még nem igazán gondoltunk arra, ami az azóta eltelt években történt, történik...
2013: A Ferrarinál úgy érzik, hogy csak 6/10 pontot érdemel a szezonkezdetük annak ellenére, hogy már 77 pontot úgy, hogy tavaly ugyanakkor csak 45 egység állt a nevük mellett. A kissé talán túlzottnak tűnő és rájuk nem jellemző visszafogottság mögött azért Nikolas Tombazis vezető tervező elejti azt is, hogy szerintük így is ott lehetnek a vb-harcban az egész év folyamán - ez nem igazán jött be, a Red Bull mindenki fölé nőtt egy, de inkább két szinttel.
2012: Eric Boullier szerint teljesen értelmetlen Silverstone-ban tartani a fiatal versenyzők tesztjét, s abban bízik, hogy a rossz időjárás rákényszeríti majd az illetékeseket a gyakorlás elhalasztására. A francia csapatvezető úgy véli, hogy a szezon végén, Abu Dhabiban kellene tartani az eseményt.
2011: Továbbra is legyőzhetetlen szombatonként a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel: a német versenyzőt Isztambulban sem sikerült megállítani az időmérőn. A Red Bull sztárja mögül csapattársa, Webber, majd Rosberg, Hamilton és Alonso rajtolhat.
2010: Délelőtt a McLaren, délután a Red Bull volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj pénteki edzésein, mindkét istálló pilótái „kettős győzelmet arattak” Hamilton, illetve Vettel vezetésével. Délután kellemes meglepetést okozva a harmadik helyen végzett az egyre inkább formába lendülő Michael Schumacher.
2009: Jelentősen javult a barcelonai F1-es pálya 9-es kanyarjának biztonsága, ahol Heikki Kovalainen tavaly hatalmas balesetet szenvedett: a karosszéria kettétört, s a finn csak nagy szerencsével kerülte el a súlyos sérülést. A gyors kanyar kijárati részén lévő sóderágy, valamint a kerékvető és a műfű átalakításával megelőzhetőek a hasonló, nagysebességű becsapódások ezen a helyen.
2008: Hivatalosan is csődbement a Super Aguri csapata, miután tegnap bejelentették, hogy visszalépnek a világbajnoki küzdelmektől, hiszen nem sikerült vevőt találni a 2006-ban a Honda támogatásával megalapított csapatra.
2007: Kimi Raikkönen, a Ferrari idénre szerződtetett nagyágyúja arról beszél, hogy a csapatnak az egykörös tempón kell nagyon komolyan dolgoznia, mert szerinte az időmérőn egyelőre előttük jár a McLaren - a futamon már nincs meg ez a különbség, de ha mindig nekik kell hátulról indulni, úgy nehéz lesz végig harcolni Fernando Alonsóékkal. Közben nagyinterjú jelenik meg az F1 új fiatal szupertehetségével, a sokra tartott Sebastian Vettellel.
2006: Fantasztikus győzelmet aratatott Michael Schumacher a nürburgringi Európa Nagydíjon, miután a kiállásoknál sikerült megelőznie a világbajnoki címvédő Fernando Alonsót. A Ferrari örömét Massa harmadik helye tette teljessé.
2005: A toyotás Jarno Trulli zárta az élen a Spanyol Nagydíj első időmérő edzését, de egyelőre még nem ünnepelhet, hiszen a verseny elképesztően szoros az első négy pilóta közt: a helyi kedvenc Alonso 16, a finn Kimi Raikkönen 24, míg Trulli csapattársa, Ralf Schumacher 75 ezreddel van csupán lemaradva mögötte. A rajtelsőségről a vasárnap reggeli második kvalifikáció dönt majd.
2004: Eddie Jordan arra biztatta a Williamst, hogy szerződtesse a következő szezonra versenyzőjét, Nick Heidfeldet, mivel a német megérdemli, hogy végre egy nagycsapathoz kerüljön. Azt már tudni lehet, hogy Juan Pablo Montoya a szezon végén távozik a grove-iaktól, s valószínűleg Ralf Schumacher is elhagyja a csapatot, akit a Toyota csábít. A hírek szerint a Williams első számú kiszemeltje Mark Webber, de akár az idei szezonra munka nélkül maradt Jacques Villeneuve is helyet kaphat volt csapatánál.
2003: A Paul Ricardon tesztel az F1-es mezőny egy része, az első napon a Williams, a Toyota és a Sauber jelenik meg, de érkezik a Renault, a McLaren, a Jaguar és a BAR is - eközben a Ferrari külön utakon jár, Rubens Barrichello Fioranóban, a tesztpilóta Felipe Massa pedig Monzában rója a köröket.
2002: Ötből négy futamot nyert meg eddig ebben a szezonban Michael Schumacher és a nemrég bemutatott 2002-es Ferrari egyelőre nem talált legyőzőre - mindezek alapján a világbajnok német joggal bízik abban, hogy a soron következő osztrák versenyen is neki áll majd a zászló. Ez már csak azért is fontos lenne, mert eddig még egyszer sem tudott nyerni ezen a pályán.
2001: A Minarditól igazol vezető szakembert a Formula-1-be megérkező Toyota: az olasz kiscsapat technikai igazgatója, Gustav Brunner hagyja ott eddigi munkaadóját a japán gyártó kedvéért. Brunner lesz a 2002-ben érkező Toyota vezető tervezője, miután az eddigi technikai igazgató, Andre de Cortanze elhagyta a projektet.
2000: Mika Hakkinen nyerte a Spanyol Nagydíjat, miután a pole-ból rajtoló Michael Schumachernek két kiállásánál is gondjai adódtak, majd abroncsproblémái miatt végül a dobogóról is lecsúszott. A versenyt részletesen felidéztük korábbi Retro-cikkünkben.