DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: „Ecclestone visszafogta az F1-et”

Az előző vezetést kritizálja az új tulajdonos, Ron Dennis a Hondát szapulja rossz döntéséért, Jackie Stewart életvezetési tanácsokat ad Schumachernek, aki menedzsere állítása szerint nem tart Raikkönentől. Alonso első hazai győzelmére készül, majd egy év múlva már azon tanakszik, mivel lehetne ezt is túlszárnyalni.

2023: Bemutatta a Red Bull a Miami Nagydíjra készült egyedi festését, amelyet a csapat felhívására egy rajongó tervezett (ahogy majd a másik két amerikai versenyen is ez lesz a helyzet):

f1-redbull-miami-2023



2022: Kilencven éves korában elhunyt Tony Brooks, „a száguldó fogorvos”. Csak öt éven át versenyzett a Formula-1-ben, de hat nagyíjat megnyert, 1959-ben pedig a Ferrarival bajnoki második lett Jack Brabham mögött.

2021: Sajtóhírek szerint akár már a szezon közben távozhat a Mercedes alakulatától Valtteri Bottas. A Daily Mail információi szerint a tervezettnél korábban megtörténhet a csere, és a finn helyére George Russell érkezhet Lewis Hamilton mellé.

2020: A Covid-járvány idejére ideiglenes kórházzá alakították a Mexikói Nagydíj helyszínét. A helyi erők a pálya paddockjának területén húztak fel mobil épületeket, ezzel némileg csökkentve a terhet a mexikóvárosi kórházakon. Az országban a világjárvány első hónapjai során 23 000 pozitív esetet találtak, és 2154 fő halt bele a fertőzésbe.

mexiko-paddock-20191

2019: A pilótapiaccal kapcsolatos pletykák középpontjában az áll, hogy ha nem elég jó az autó, akkor Max Verstappen távozhat a Red Bulltól, márpedig az autó egyelőre nem elég jó. Christian Horner csapatfőnök szerint viszont továbbra is jó esélyeik vannak a holland megtartására és kijelenti, hogy Verstappen bizony 2020-ban is náluk lesz - pedig itt ez még elég ingatag lábakon állt, sokan a Mercedesben, vagy a Ferrariban látták már...

2018: Sebastian Vettel megvédi csapattársát, Kimi Raikkönent, szerinte a Ferrarinál lévő házon belüli csata közel sem olyan egyoldalú, mint ahogy azt sokan hiszik, mert a finn nagyon jól teljesít. Ugyanakkor az újonc Charles Leclerc elmondja, hogy az ő stílusa eddig nem működik az F1-ben - egyelőre nem igazán találja a helyét, nem elég gyors és stabil, változtatnia kell a stílusán.

2017: Chase Carey szerint Bernie Ecclestone visszafogta az F1-et. A frissen hatalomba lépő Liberty Media feje szerint az előző vezér nem menedzselte megfelelően a sorozatot, amely egyre kevésbé tudott már az új korok kihívásainak megfelelni.

00117018_006

2016: Lehúzza a rolót Dietrich Mateschitz tévécsatornája. A Red Bull tulajdonosa egyrészt az elviselhetetlen költségek, másrészt a munkatársak szervezkedése miatt szünteti be nyártól a ServusTV adását.

2015: A csapatfőnök Toto Wolff szerint apróságok döntenek a Mercedes két versenyzője, Lewis Hamilton és Nico Rosberg között. Wolff szerint, bár Rosberg gyengén kezdett, a német alaposan megdolgoztatja majd Hamiltont a pénzéért.

2014: Lewis Hamilton úgy nyilatkozik a Bahreini Nagydíjat követően, hogy nem vágyik több kiélezett, szoros csatára a pályán mercedeses csapattársa, Nico Rosberg ellen, és tud erre egy nagyon jó ellenszert – kőkeményen fog dolgozni annak érdekében, hogy a német a hátralevő futamokon csak a hátát lássa…

 

Hamilton több ilyen szoros jelenetre nem vágyott Rosberggel...

2012: Fernando Alonso sokadszorra is védelmébe veszi ferraris csapattársát, Felipe Massát, mondván, őt tartja a jelenlegi F1-es mezőny egyik legjobb versenyzőjének, és szerinte sokan ok nélkül becsülik alá a brazil képességeit, aki csak balszerencséjének köszönheti, hogy nem lett világbajnok.

2011: Sam Michael, a Williams technikai igazgatója szeretne szépen búcsúzni F1-es csapatától, és előrelendíteni a grove-iak szekerét, mielőtt az év végén távozik a világbajnokság vérkeringéséből. Ez nem igazán sikerült neki, hiszen a Williams a szerény 9. helyen zárta az az évi konstruktőri világbajnokságot, igaz, a következő évi autó sokkal jobban sikerült, hiszen azzal Pastor Maldonado nagydíjat is nyert Barcelonában.

2010: Korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore szerint nem véletlen, hogy ilyen nehezen indult a visszatérés a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher számára, és az olasz szerint balgaság lenne azt gondolni, hogy csak idő kérdése, hogy a német újra az élmezőnyben harcoljon. Szerinte épp ellenkezőleg: az idő Schumacher ellen dolgozik, ezért egyre nehezebb és nehezebb dolga lesz a fiatalabb klasszis pilóták ellen.

2009: Az F1 vezére, Bernie Ecclestone a Ferrari mellé áll a Luca di Montezemolo és az FIA-elnöke, Max Mosley között, a költségsapka bevezetése körül kialakult vitában, mondván, nem fogja hagyni, hogy Mosley elpusztítsa a Ferrarit, mivel az F1-nek igenis szüksége van a patinás maranellói egyletre.

 

2008: A korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost szerint az FIA rossz oldalról közelíti meg Max Mosley szexbotrányát azzal, hogy a botrányt keltő videó keletkezésének körülményeire és okaira koncentrál, mivel szerinte ez teljesen Mosley magánügye. Ehelyett csak arra a kérdésre kéne összpontosítani, hogy vajon ez a botrány milyen hatással lenne a sportágra abban az esetben, ha a brit megtarthatná helyét az FIA elnöki székében.

2007: Fernando Alonso nyilatkozatában elárulja, nem tartja kizártnak, hogy hamarosan a BMW Sauber is nagydíjat nyerjen az F1-ben, és beleszóljon a Ferrari és a McLaren győzelmekért vívott párharcába. A spanyol nem sokat tévedett, hiszen habár 2007-ben még váratott magára a hinwilliek győzelme, a 2008-as Kanadai Nagydíjon Robert Kubica révbe ért, megszerezve pályafutása egyetlen F1-es nagydíjelsőségét.

2006: Michael Schumacher senkitől nem fél, és bárkinek bátran lenne a csapattársa, így Kimi Raikkönennek is – szögezte le a hétszeres világbajnok akkori menedzsere, Willi Weber, aki egyúttal azt is kijelentette, a finn esetleges Ferrarihoz érkezése abszolút nem fogja befolyásolni Schumachert abban a döntésben, hogy 2007-ben is folytatni fogja-e F1-es pályafutását. Mint tudjuk, nem így tett, Raikkönen pedig jött, látott és bajnoki címet ünnepelt első évének végén a Ferrarival, de ez már történelem.

 

2005: Fernando Alonso az első hazai F1-es nagydíjgyőzelmét követő napon a Marca című napilapnak úgy nyilatkozott, ezt az érzést már csak egy módon lehetne túlszárnyalni: ha az év végén világbajnoki címet is megnyerné a Renault-val. Sikerült neki.

2004: Fernando Alonso ekkor még első hazai F1-es nagydíjgyőzelmére készült, és a hétvégi Spanyol Nagydíj előtt úgy nyilatkozott, nem helyez rá plusz nyomást, hogy előző évi hungaroringi sikere folytán most már odahaza is várják tőle a győzelmet, sokkal inkább motiválja a szurkolók szeretete és érdeklődése.

2003: Michael Schumacher alatt győzelemmel debütált az új Ferrari F2003-GA, a maranellóiak az évi F1-es versenygépe, amit csak szezon közben tudtak először élesben bevetni. A német klasszis hatalmas csatában utasította mögé a helyiek kedvencét, Fernando Alonsót, elrontva a spanyolok örömünnepét, akik persze a Renault-pilóta második helyének is nagyon örültek.

2002: Jackie Stewart arra figyelmezteti Michael Schumachert, hogy ne legyen túl „mohó”, és ne akarjon túl sokáig az F1-ben maradni azért, hogy még többet nyerjen. Mint mondja, egyszer mindenkinek az életében elérkezik az a nap, amikor hátradől, és hálát adva az életnek megelégszik azzal, amije van, mivel ez a boldog élet titka. Bölcs és megszívlelendő tanács lehet mindenkinek.

 

2001: Michael Schumacher még mindig Mika Hakkinent tekinti a legfőbb riválisának az adott évi világbajnoki címért folyó harcban, dacára annak, hogy a McLaren finnje az első öt nagydíjon mindössze négy pontot tudott szerezni. A német ezúttal tévedett, ebben az évben ugyanis senki sem tudott igazán komoly kihívója lenni, és hatalmas fölénnyel nyerte meg a világbajnokságot.

1999: Ron Dennis szerint nem helyes, Bernie Ecclestone szavaival élve nem elegáns a Honda azon döntése, melynek értelmében végül nem saját gyári istállóként, hanem pusztán a British American Racing csapat és a Jordan motorpartnereként csatlakoznak a következő szezontól az F1-be, mivel a sorozatban érintett istállók kifejezetten nekik tartották fent az utolsó, tizenkettedik helyet a mezőnyben, nem egy harmadik félnek, akit ők partnerként behoznak. 

1996: Michael Schumacher a Williams pilótáit, Damon Hillt és Jacques Villeneuve-öt megelőzve szerezte meg a pole-pozíciót Imolában a Ferrarival, ám a másnapi versenyen a brittel nem bírt, és a célba „csak” a 2. helyen futott be mögötte. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: