DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: A sérült Kubica vissza akar térni

A repülőszerencsétlenséget túlélő Coulthard versenyezni fog, a fellebbviteli tárgyalást várja a BAR, Lauda az újonc Hamiltont tippeli világbajnoknak: ezek voltak a nap F1-es hírei május 3-án.

2023: Toto Wolff elismerte: hosszabb távon a Mercedes radarján lehet a Ferrarinál versenyző Charles Leclerc, de egyelőre ez még nincs így.

2022: Newey: Ostobaság volt a féktesztelés Maxtól! A Red Bull szakembere kimondta: a világbajnok féktesztelte a tavalyi dzsiddai versenyen Hamiltont – ennek ellenére a sztártervező szerint a holland agresszív, de fair pilótának tartja a hollandot.

f1-hamilton-2021-portugal



2021: Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök úgy véli, mostanra már teljesen megszokottá vált, hogy Lewis Hamilton minden egyes versenyen kiemelkedőt és kivételeset nyújt, ahogy tette azt a hétvégi Portugál Nagydíjon aratott győzelme esetén is.

2020: Összehozta az F1-es csapatokat a Project Pitlane, a koronavírussal való harcot felvevő együttműködés. A Red Bull és a Renault 2018 végi szakítását követően elképzelhetetlennek tűnt az a felállás, melyet a projekt megvalósított: a Milton Keynes-i gyárban Red Bull-alkalmazottak Renault-csapattagokkal együtt dolgoztak egy közös lélegeztetőgépen, amely három és fél hét alatt elkészült – a részleteket Christian Horner árulta el.

2019: Toto Wolff arról beszél, hogy kezdi belelátni a mostani Hamilton-Bottas csatába a korábbi Hamilton-Rosberg harc jellemzőit - senki sem kérdezi meg tőle, hogy mikor volt utoljára szemorvosnál, hiszen Bottas itt még tényleg olyan pilótának tűnik, aki idén veszélyes lehet csapattársára. Wolff azt azért hozzáteszi, hogy mostani versenyzőinek jó a kapcsolata, nem úgy, mint akkoriban...

2018: Bezárt egy kiskaput a szabályrendszerben a Nemzetközi Automobil Szövetség: ellehetetlenítették az időmérős trükközést a motorolajjal egy egyszerű kikötéssel, amely kimondja, az olajrendszert nem lehet utántölteni a kvalifikáció során. Az viszont az Autosport szaklap számára sem nyilvánvaló, hogy a sokat emlegetett olajelégetéssel valóban éltek-e a csapatok, vagy ennek megelőzésére szánták az új szabályt.

2017: A Renault-főnök Cyril Abiteboul külön köszönetet mondott Jolyon Palmer szerelőstábjának. Az Orosz Nagydíjon a péntekről szombatra virradó éjszaka a sérült karosszériát kellett kicserélni, szombaton az időmérő előtt új motort behelyezni, majd a Q1-ben az összetört autót megjavítani. A futam első körében újra balesetet szenvedett Palmer.

2016: A Sauber kihagyja a barcelonai hivatalos kétnapos tesztet. Az indoklás: Spanyolországba nem készül fejlesztés, és nincs elérhető fiatal tesztpilótájuk. A szabályok előírják, hogy a négy év közbeni tesztnapból kettőt fiatal versenyzőnek kell biztosítani tapasztalatszerzés céljából.

2015: Jenson Button és Fernando Alonso szerint is a Monacói Nagydíj lehet a négy hétvége után pont nélkül álló McLaren-Honda nagy esélye.

2013: A nemrég a Mercedes F1-es szimulátorát használó Robert Kubica szinte teljesen kizárta, hogy visszatérjen a versenyzéshez, ha nem Forma-1-ről van szó. A lengyel úgy véli, talán egyszer, ha idősebb lesz, megváltozik a véleménye, de egyelőre azzal van elfoglalva, hogy elég fitt legyen egy F1-es autó vezetéséhez.

2012: A héten Mugellóban tesztelő F1-es mezőny egyik tagja, a caterhames Vitalij Petrov szerint nem túl biztonságos ezen az aszfaltcsíkon gyakorolni. Az orosz pilóta azzal érvelt, hogy a gyors, de egyben szűk pályán közel vannak a falak, így egy hiba esetén nagy balesetet lehet rajta szenvedni. Daniel Ricciardo viszont remekül érezte magát, és úgy nyilatkozott autójával szerzett élményeiről, hogy „nagyszerű érzés volt körbehajtani ezt a vadállatot”.

2011: A problémás szezonkezdet után Sam Michael és Jon Tomlinson is úgy döntött, hogy otthagyja a Williams-istállót, de Grove-ban már meg is találták a helyettesüket. A gárda főmérnöki pozícióba szerződtette a McLaren korábbi munkatársát, Mike Coughlant, aki az emlékezetes kémbotrányt követően távozott Wokingból 2007-ben.

2010: A Ferrari az F-csatorna legújabb változatával érkezik meg Spanyolországba, ahol a pénteki edzések során döntik majd el, hogy megtartják-e a szezon hátralévő részére. Az újítást Giancarlo Fisichella próbálta ki először a vairanoi egyenes vonalú teszt során, de más, aerodinamikai módosításokkal is készülnek Maranellóban a barcelonai megmérettetésre.

2008: „Nincs messze Ausztrália újabb futamgyőztese” – Alan Jones, 1980 F1-es világbajnoka látta így, noha Mark Webber egyelőre nem teljesít a topon a Red Bullal. „Mark futamot fog nyerni, csak egy kis szerencsére van szüksége” – mondta a szigetország utolsó F1-es győztese.

2007: Niki Lauda meglepő kijelentést tett, és úgy véli, hogy a karrierje első három versenyén zseniálisan versenyző Lewis Hamilton fogja megnyerni a 2007-es világbajnokságot. „Nem vártam, hogy egy újonc ilyen remek teljesítményt nyújt – fiatalságának és tapasztalatának köszönhetően olyan gyors, mint Alonso” – mondta a háromszoros világbajnok.

2006: A BMW Motorsport vezetője, Mario Theissen nem szeretné, hogy ehhez a szezonhoz hasonlóan a Toro Rossók 2007-ben is lefojtott V10-eseket használjanak, melyek sokak szerint előnybe juttatták őket a V8-asokat használó csapatokkal szemben.

2005: Nick Fry szerint az FIA Fellebviteli Bírósága fel fogja menteni a BAR-Hondát csalás vádja alól. Mint ismert, a brackley-i gárdát kizárták a San Marinói Nagydíjról, mert rejtett üzemanyagtankot használtak a hétvége során. A csapatfőnök nem tagadta, hogy így történt, azt viszont igen, hogy szándékosan akarták áthágni szabályokat.

2004: A Spanyol Nagydíj előtti hétfő reggelén Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája Fioranóban elvégezte az ilyenkor szokásos procedúrát: pár kör erejéig megjáratta a három F2004 karosszériát, melyeket a csapat használni fog Barcelonában.

2003: Michael Schumacher vezetésével a Ferrari kisajátította a Spanyol Nagydíj első rajtsorát Barcelonában. Az új F-2003GA-val versenyző ötszörös világbajnok két és fél tizedet adott csapattársának, Rubens Barrichellónak, a Renault-k pedig komoly meglepetést okoztak azzal, hogy a 3-4. helyre kvalifikáltak, Alonso-Trulli sorrendben.

2001: A DTM-ben Opellel versenyző Timo Scheider szezon végén lehetőséget kap arra, hogy kipróbálhassa a Jordan-Honda autóját. A 22 éves versenyző nagyon várja már a tesztet, és elmondta, hogy mindig is a Forma-1 lebegett célként a szemei előtt.

2000: David Coulthard biztosan versenyezni fog a hétvégi Spanyol Nagydíjon – adta hírül a McLaren-istálló egyik szóvivője. A skót pilóta kedden zuhant le magángépével Lyon közelében: a baleset következtében az első és másodpilóta is életét veszítette, míg a mclarenes harmadmagával együtt épségben szállt ki a roncsok közül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: