DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Hamilton bocsánatot kér Whitingtól

A McLaren britje a hazugságbalhét bánta meg, Villeneuve szerint az F1-es pilóták befoghatnák, Schumacher a legbefolyásosabb 100 között, Kubica a lengyel tragédiát gyászolja: 2000 óta ezek voltak április 10. hírei.

2023: Fred Vasseur arról beszél, hogy a gyengébb kezdés ellenére Charles Leclerc motivációja ugyanolyan, mint korábban volt, Toto Wolff attól félti az F1-et, hogy baltával esik neki a szabályoknak, a partvonalon kívülre kerülő Daniel Ricciardo pedig arról beszél, hogy nem szeretne létszámnövelő lenni és a 18. helyen körözni, minden áron nem akar visszatérni az F1-es rajtrácsra.

2022: Domináns győzelmet aratott az Ausztrál Nagydíjon Charles Leclerc, ráadásul legfőbb ellenfele, Max Verstappen az üzemanyagrendszer hibája miatt kiesett. Sergio Perez és George Russell még a melbourne-i dobogón.

f1-leclerc-2022-aus



2021: Charles Leclerc szerint Carlos Sainz örömeamiatt, hogy a Ferrarinál versenyezhet, az egész csapatot feldobja. Gyümölcsöző együttműködést vár a monacói.

2020: Ross Brawn nagyon büszke arra, hogy a csapatok is aktívan kiveszik a részüket a koronavírus elleni küzdelemből, lélegeztetőgépek gyártásával. Jean Todt mindeközben arra figyelmeztet, a szurkolók érdeklődése a járvány után minden bizonnyal megváltozik majd.

2019: Carlos Sainz úgy véli, hogy a McLaren autójában még jóval több a fejlesztési potenciál, mint a középmezőny többi istállójánál, mivel a wokingiak később vágtak bele az idei versenygép fejlesztésébe - ez az oka annak is, hogy a szezont valamelyest jobban kezdték a többiek.

2018: Zajlik az átstrukturálás a McLaren Csoportnál: a vállalatot három részlegre osztották, a McLaren Applied Technologies, McLaren Automotive és McLaren Racing divíziókra. Korábban két része volt a cégnek, a McLaren Automotive és McLaren Technology Group, utóbbi alá tartozott az F1-es istállót takaró Racing is. A McLaren Racing vezérigazgatója Zak Brown lett.

2017: Visszhangot ver Sebastian Vettel felállása a rajtrácsra a vasárnapi Kínai Nagydíjon: a németet nem büntették, amiért középre kilógott a felfestett rajtkockából, hogy kerekei ne pörögjenek ki a nedves aszfalt felfestésén. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt akarja: fogalmazzák meg egyértelműen, mi a szabály.

2016: Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve nem nézi jó szemmel, hogy a pilóták a Formula-1 döntéshozási folyamatába is bele próbálnak szólni. „Szörnyű az F1 számára, ahogyan ezek a versenyzők panaszkodnak. Be kellene fogniuk. Nem az ő gondjuk, hogy jó vagy rossz a műsor. A munkájukkal kellene törődniük” – mondta azok után, hogy a pilóták közös levelet írtak, amelyben az F1 irányításának átalakítását kérték.

2015: A Kínai Nagydíj azonnali hatállyal szigorít a pálya és nézőtér határának biztonságán, miután a pénteki szabadedzésen egy rajongó futott keresztül a célegyenesen és hatolt be a bokszutcába, azzal a szándékkal, hogy kipróbáljon egy autót.

2014: Sergio Perez egy interjúban elárulta, hogy a McLaren ülésének elvesztését követően közel járt ahhoz, hogy kiszálljon a Formula-1-ből. A mexikói néhány napja a dobogón ünnepelhetett Bahreinben.

2013: „Nem kérek elnézést azért, mert nyertem, hiszen ezért alkalmaznak engem, ezért vagyok itt” – nyilatkozta Sebastian Vettel, aki nem örül annak, hogy a „Multi 21”-ügy miatt kevés figyelem esett csapata nagyszerű sepangi teljesítményére.

multi21

2012: A Bahreini Nagydíj főnöke, Zayed Al Zayani szerint rémhírkeltés folyik, melyet szélsőséges csoportok folytatnak, hogy a verseny ne valósulhasson meg. A bahreini felkelés miatt törölték a 2011-es nagydíjat, az ideire a tervek szerint április 22-én kerül sor.

2011: Sebastian Vettel a szezon második versenyét is megnyerte annak ellenére, hogy komoly KERS-problémákkal küzdött Sepangban. A címvédő mögött ismét McLaren-Renault sorrend alakult ki, csak ezúttal épp nem Hamilton és Petrov, hanem Button és Heidfeld személyében. A melborne-i dobogósoknak nem volt jó napja, hiszen Hamilton büntetése után csak nyolcadik lett, Petrov pedig néhány körrel a leintés előtt esett ki pontszerző helyről egy látványos balesetben.

2010: „Mélyen le vagyok sújtva, roppantul elszomorított a tragédia híre, melyhez hasonlót még nem élt át e nemzet. A katyini mészárlás áldozatainak emléknapja a lengyel nép egyik legsúlyosabb gyászát hozta magával” – nyilatkozta Robert Kubica a szmolenszki légikatasztrófa hírére reagálva, melyben az ország számos prominens személyisége, többek közt Lech Kaczynski elnök is életét vesztette.

2009: Lewis Hamilton privát beszélgetésre hívta félre Charlie Whitingot Malajziában, és bocsánatot kért a Formula-1-es versenyigazgatótól, amiért Ausztráliában hazudott neki és a stewardoknak. 

2008: Mario Theissen igyekezett elvenni az élét azoknak a pletykáknak, melyek szerint a Williams 2004 végén meg akarta volna szerezni Lewis Hamiltont, ám ő ezt megakadályozta. „Nem volt komoly lehetőség ez, mindig egyértelmű volt, hogy a McLaren védence” – mondta erről Theissen.

2007: Felipe Massa megvédte a Maláj Nagydíjon elkövetett hibáját: a hatodik körben a második helyen álló Lewis Hamiltont támadta, de leszaladt a pályáról és futamon végül csak ötödik lett. A Ferrari brazilja elmondta, a McLarennek elég erős tempója volt ahhoz, hogy ha nem próbálkozik agresszívan a futam elején, később nem lett volna esélye Hamilton elé kerülni.

2006: Sebastien Bourdais elmondása szerint nem haragszik a Renault-ra azért, mert keresztülnéznek rajta folyamatos tengerentúli sikerei ellenére. A francia versenyző leszögezte, hogy továbbra is mindent megtesz azért, hogy meggyőzzön legalább egy F1-es csapatot arról, hogy helye van a királykategóriában.

bourdais_2006

2005: Michael Schumacher felkerült a világ 100 legbefolyásosabb emberének listájára, melyet a Times magazin készített. Vallási és politikai vezetők, divatdiktátorok vagy épp terroristák társaságában csak öt sporthoz kötődő személy szerepelt, köztük három sportoló, Schumacher, LeBron James (kosárlabda) és Ellen MacArthur (vitorlázó).

2004: A barcelonai teszt negyedik napján mindkét BAR-Honda, Jenson Button és Takuma Sato is gyorsabb volt Michael Schumachernél.

2003: A két állandó versenyző mellett Matteo Bobbi is autóba ülhet a pénteki imolai szabadedzéseken a Minardi színeiben, miután az olasz körülbelül egymillió dollárt hozott a csapathoz ennek érdekében.

2002: „Ha azt mondom, hogy Ralf a legerősebb ellenfelem, mindenki azt mondja majd, hogy azért mondom, mert ő a testvérem. De ha azt mondom, hogy nem az, akkor meg hazudnék” – mondta a Motorsport News című hetilapnak Michael Schumacher.

2001: Zöld utat kapott az első orosz F1-es pálya, mely nagyjából 100 millió dollárért épül meg néhány kilométerre a Kremltől délre. A tervek szerint két év múlva már versenyeket rendezhetnek a Nagatino-szigeten.

2000: A McLaren pilótapárosa a Monacói Nagydíj után több mint 20 ponttal le van már maradva Michael Schumachertől, de Mika Hakkinen és David Coulthard nem adja fel. „16 pontot kell szereznünk, és abban bízni, hogy Michael harmadik lesz vagy célba sem ér” – mondta Coulthard.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: