DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Kubica és a BMW a csúcson

Lewis Hamilton többször is a hírek középpontjába került április ötödikén, mutatjuk, hogy mik voltak a legfontosabb F1-es történések ezen a napon az elmúlt bő húsz év folyamán.

2023: Nem kedveli az olyan versenygépeket Lewis Hamilton, ami nem illik a vezetési stílusához, ugyanakkor imádja az ezzel járó kihívásokat és a gondokkal együtt is késznek érzi magát egy újabb vb-címre. Közben az Audi Formula Racing GmbH vezérigazgatója elmondta, ötven embert már szerződtettek az F1-es projektjükbe.

2022: Mattia Binotto csapatfőnök kijelentette: a Ferrari sokkal jobban készen áll egy világbajnoki harcra, mint 2018-ban, amikor legutóbb esélyesnek tűnt egy ideig a Mercedes ellen. Ezúttal a fő ellenfél a Red Bull és Max Verstappen, az első két futam mérlege pedig egy első és egy második hely Charles Leclerc részéről.

2021: „El tudom képzelni, hogy kettőjük között van valamiféle rivalizálás, hiszen a nagy versenyzők mindig megérzik, ha egy új kihívó közeleg, George pedig ezt az új generációt képviseli" - mondta Toto Wolff arról, hogy vajon Lewis Hamilton érzi-e már George Russell közeledtét, akivel kapcsolatban egyre erősebb a pletyka, hogy nem lehet tovább a Williamsnél parkoltatni.

2020: „Már mondtam nekik, hogy hagyják az idei évet, és kezdjék újra jövőre. Nem látom, hogyan tudnának megfelelő számú futamot rendezni ahhoz, hogy ebből bajnokság legyen. Ha pedig sikerül is versenyeket rendezniük, arra is kell gondolniuk, hogy az összes csapat részt tud-e venni rajtuk” - fejezte ki aggodalmát Bernie Ecclestone, miután már nyolc futamot halasztottak vagy töröltek a koronavírussal sújtott szezonban.

f1-kubica-2009-williams



2019: Robert Kubica csupán utasnak érzi magát a Williams sereghajtó autójában a folyamatos problémák miatt, ráadásul a szeles Bahreini Nagydíjon még jobban szenvedett az F1-be visszatérő lengyel.

2018: Zajlik a találgatás és a közhangulat befolyásolása: a Mercedesnél azt mondják, hogy a motorerőt tekintve a Ferrari minimum utolérte őket, Sebastian Vettel viszont kijelenti, hogy "egyértelműen" gyorsabb náluk a Mercedes nagyjából három-négy tizedmásodperccel, így kell értékelni az erőviszonyokat. Közben Nico Hülkenberg lenyilatkozza, hogy a Renault megint nem teljesíti az elvárásokat...

2017: Tisztázta egymással az eddig ki nem beszélt frusztrációt Toto Wolff és Lewis Hamilton. A brit pilóta nehéz körülmények között, technikai hibáktól sújtva bukta el a 2016-os vb-címet csapattársával, Nico Rosberggel szemben és nem volt elégedett csapatával, Wolff azonban meghívta otthonába a pilótát és részletesen elmagyarázott neki mindent, ami csak felmerült.

2016: Komoly győzelmi szériában van Nico Rosberg, 2015-ben övé lett az utolsó három, 2016-ban pedig eddig az első két futam - Lewis Hamilton viszont azt mondja, hogy ez senkit sem érdekel, csak két verseny telt el az évből, csak azok számítanak és különben is, tavaly ő már bajnok lett, mire Rosberg elkezdett nyerni...

2015: Csak a szokásos F1-es kicsapat-dolgok: Roberto Merhi néhány futamra írhatott csak alá a Manorral azzal a feltétellel, hogy szponzort kell találnia, mert a csapatnál elég nagy a szegénység - olyannyira, hogy Will Stevens a legutóbbi futamon elindulni sem tudott, mert nem tudták megoldani a felmerülő technikai prolémát.

2014

2014: Nico Rosbergnek sikerült elhappolnia a Bahreini Nagydíj pole-pozícióját Lewis Hamilton elől. A pontversenyben vezető német már a Q3 első gyorskörei után magához ragadta az első helyet, és úgy sikerült megőriznie pozícióját, hogy csapattársa elfékezte magát az egyes kanyarban.

2013: A Mercedesnél azt mondják, hogy nem reális az, hogy ők nyerjenek Sanghajban, hogy egy évvel korábban Kínában Nico Rosberg a pole-pozícióból indulva győzni tudott, ezzel pályafutása első F1-es sikerét ünnepelhette. Pedig az erre a szezonra Lewis Hamiltont is megszerző csapat jó formában van, legutóbb is dobogót szereztek és úgy tűnik, hogy megérkeztek az élcsapatok közé.

2012: Damon Hill szerint át kellene gondolni, hogy érdemes-e visszatérni Bahreinbe. Az 1996-os világbajnok korábban támogatóan lépett fel az öbölállam futama mellett (amely 2011-ben politikai okok miatt elmaradt). Hill úgy véli, hogy az FIA-nak mérlegelnie kell, mennyire fogja sérteni a Bahreini Nagydíj a sportág imidzsét, ha mégis a versenyzés mellett döntenek majd.

2011: A szezonnyión csalódást okozott saját magának a Ferrari, Fernando Alonso az ötödik, Felipe Massa a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn, úgyhogy a csapatnál kijelentik, hogy az egykörös tempóra helyezik a hangsúlyt a fejlesztéseknél. A McLaren jobban rajtolt, Lewis Hamilton második lett Melbourne-ben, de ők is arról beszélnek, hogy a Red Bull előnye óriási és nagyon sok dolguk van, hogy utolérjék Sebastian Vetteléket.

2010: A Red Bullnak futamgyőztes autót tervező, és az RB6-tal a világbajnoki címet megcélzó Adrian Newey szerint a csapatok legújabb technikai megoldása, az úgynevezett F-csatorna veszélyes is lehet. A brit szakember úgy véli, hogy a McLaren megoldása biztonsági aggályokat kelt, még sem titkolja el, hogy ő is dolgozik egy hasonló megoldáson a Milton Keynes-iek számára.

2009: Jenson Button nyerte az egy órán keresztül izgalmasan alakuló, majd piros zászlóval megszakított, aztán sötétedés miatt végleg leállított Maláj Nagydíjat – minden pontszerző az általa elért egységeknek csak a felét kaphatta meg az idő előtti befejezés miatt. A futam korai szakaszában Nico Rosberg vezetett, majd Jenson Button tört az élre, az esőben pedig Timo Glock hazardírozott a legjobban a gumikkal – végül mégis a brit mellé állt Fortuna, a toyotástól ráadásul a második helyet is elvették a végén Nick Heidfeld javára. Kimi Raikkönen versenyét rossz gumiválasztás, Sebastian Vettelét pedig kicsúszás tette tönkre.

2008: Robert Kubica karrierje első pole-pozícióját szerezte Bahreinben, egyúttal a mindössze egy éve gyári csapatként résztvevő BMW is első alkalommal állhat majd a mezőny elején a vasárnapi versenyen. A lengyel előnye azonban minimális volt ellenfelei előtt – Felipe Massát 27 ezreddel, Lewis Hamiltont alig 2 tizeddel múlta felül.

2007: Botránnyal kezdődik a Maláj Nagydíj: a Spyker ugyanis tiltakozását fejezte ki a Toro Rosso ellen, meggyanúsítva őket azzal, hogy a Red Bull 2006-os kasztniját használják. Colin Kolles célja egyértelműen az, hogy a faenzai csapatot eltiltsák a hétvége eseményein való részvételtől.

2006: A Toyota megerősítette az előző napon szárnyra kapott feltételezést, mely szerint Mike Gascoyne, a csapatot elmúlt két évben technikai igazgatóként segítő szakember távozott a csapattól. A csapat közleményében az állt, hogy ők függesztették fel munkatársukat, noha a korábbi hírek úgy szóltak, hogy a brit önszántából lépett ki a kölni gyár kapuján.

2005: A Red Bull bejelentette, hogy újoncot avatnak Imolában: először kap majd lehetőséget ugyanis hazai pályán a 2004-es F3000-bajnok Vitantonio Liuzzi. A Jaguar csapatot előző év végén felvásárló energiaitalosok sem Christian Kliennel, sem pedig Liuzzival nem kötöttek egész éves szerződést, mindössze annyi céljuk volt, hogy mindkét protezsáltjuknak lehetőséget biztosítsanak a 2005-ös szezonban.

2004: Ross Brawn, az év első három versenyén diadalmaskodó Ferrari technikai igazgatója úgy véli, hogy továbbra is komoly fenyegetést jelenthet rájuk a BAR-Honda, akik egyértelműen jobbnak bizonyultak Melbourne-ben, Sepangban és Bahreinben is a fő riválisnak titulált Williamsnél és a McLarennél. Az utóbbi két versenyen Jenson Button karrierje első két dobogóját szerezte az eddig a mezőny közepén vitézkedő BAR-Honda autójában.

2003: Rubens Barrichellónak először sikerült pole-pozícióig száguldania hazájában – amíg Michael Schumacher csak kereste az utat az interlagosi időmérőn, Rubinho mindössze 11 ezreddel jobbnak bizonyult David Coulthardnál. A pénteki első időmérőn brillírozó Mark Webber a 3. rajtkockát szerezte meg vasárnapra, a malajziai győztes Kimi Raikkönen pedig negyedikként végzett.

2002: Jean Alesi támogatja azt az ötletet, hogy a pályákon látott kényes szituációkban egy volt pilóta segítse a versenybírók munkáját a verseny alatt. A legutóbbi verseny után ismét szóba került a döntéshozók inkorretsége, amikor Juan Pablo Montoya összeütközött Michael Schumacherrel a Brazil Nagydíjon.

2001: A FIAT elnöke mikrofonok elé állt azzal kapcsolatban, hogy a sportág gyári szereplői egy rivális sorozat elindítását tervezik a jövőben. Paolo Cantarella kifejtette, hogy az autógyártók nagyobb befolyást szeretnének elérni a Forma-1 irányításában, hiszen szerinte ez nagyon fontos a közönség megtartása érdekében.

2000: Még csak két futam telt el a szezonból, és az évet dobogóval nyitó BMW-Williams-reménység, Ralf Schumacher úgy véli, hogy bátyja meg fogja nyerni a 2000-es világbajnokságot. „Testvérek vagyunk és szeretjük egymást. A Forma-1 nem fog ezen változtatni” – nyilatkozta a 24 éves ifjabbik Schumacher kettejük kapcsolatáról.

1999: A Brands Hatch-i pálya irányítói uralmuk alá szeretnék hajtani a Brit Nagydíjat rendező Silverstone-t, ha ez azonban nem sikerül, akkor ők szeretnék megpályázni a futam rendezési jogát 2002-től. A Londontól néhány kilométerre található aszfaltcsík korábban már helyt adott a brit futamnak, méghozzá 14 alkalommal, 1964 és 1986 között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: