DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: A Schumacher-hasonmás

A Schumacher-családban tabutéma az F1, Bottas örül, hogy a Williams hagyta a szabad versenyt, Alonso egy nappal a verseny előtt sérülése miatt visszalép: ezek voltak március 31. hírei a sportban.

2023: Max Verstappen volt a leggyorsabb az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, amelyet kétszer is piros zászlóval kellett megszakítani, míg a második tréningen az Aston Martint erősítő Fernando Alonso zárt az élen.

2022: A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint Pierre Gasly valóban érdemel még egy esélyt, ezért az év közepéig vizsgálni fogják Perez teljesítményét és döntenek, mert a franciát nem akarják elveszíteni.

2021: Mick Schumacher érzése szerint mindent beleadott élete első F1-es futamába, de az elején elszenvedett megpördülését jó ideig nem fogja feledni. A német pilóta úgy gondolja, nehezen fogja túltenni magát az év elején bemutatott hibáján. 

2020: Nem fejleszthetnek tovább a 2022-re halasztott új szabályrendszerre az év hátralévő részében az F1-es istállók, miközben Christian Horner Red Bull-főnök már arról beszélt, hogy akár 2023-ra is eltolhatják az új regulák érkezését.

hamilton-leclerc-dppi-2019-bahrein



2019: Hiába vezette sokáig a Bahreini Nagydíj a pole-ból induló Charles Leclerc, a monacói Ferrarijának műszaki problémái miatt végül Lewis Hamilton győzött az idény második futamán.

2018: A Red Bull azt szeretné, ha az időmérőn és versenyen a pilóták kötelesek lennének azonos motorfokozatot használni. A Q3-as „parti mód” a Mercedes révén került be a köztudatba az Ausztrál Nagydíjon.

2017: A Ferrari-motor „nem csupán egy területen jobb, hanem az egész csomag javult az előző évhez képest. Már annyira versenyképes, mint a Mercedes, ha nem jobb nála” – mondta a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner az erőforrásról, amelynek fejlődéséből az amerikai istálló is profitált.

2016: Fernando Alonso nem vesz részt a Bahreini Nagydíjon, közölte egy nappal a szabadedzések előtt a McLaren. A spanyol helyett Stoffel Vandoorne vezeti a megüresedett autót. Hatalmas melbourne-i bukása után Alonso először megkapta az orvosi engedélyt a versenyzésre, de mellkasi fájdalmakat tapasztalt, egy CT-vizsgálat pedig megállapította, hogy kisebb mértékű sérülést szenvedett tüdeje és több bordája.

2015: Valtteri Bottas örül, hogy Sepangban a Williams hagyta, hogy szabadon csatázzon az ötödik pozícióért Felipe Massával.

2014: Fernando Alonso úgy nyilatkozik, tudja, mire van szüksége a Ferrarinak ahhoz, hogy 2014-es F1-es modellje képes legyen felvenni a versenyt a legjobbakkal.

2013: Jean-Eric Vergne kikéri magának, hogy folyton csapattársával, Daniel Ricciardóval hasonlítják össze a teljesítményét, mivel mint mondja, amíg nem tudnak a győzelemért harcolni, addig mindenkinek az a dolga, hogy a csapat szekerét vigye előre, és ennek az érdeknek rendeljen alá mindent. Ő állítása szerint mindig így tesz, nem holmi házon belüli csetepatéra fókuszál. 

2011: Peter Sauber mexikói újoncát, Sergio Perezt dicséri, miután az élete első F1-es versenyét rögtön a pontszerző 7. helyen zárta Ausztráliában. Noha utólag őt és csapattársát, Kamui Kobayashit is kizárták technikai vétség miatt, de a pályán nyújtott teljesítménye valóban figyelemre méltó volt, főleg mivel egyedül ő tudta egy bokszkiállással teljesíteni a távot.

2010: Jaime Alguersuari úgy fogalmaz, soha nem tanult még semmiből annyit, mint a Michael Schumacher ellen vívott, szinte egész futamon átívelő párharcából. Noha a pontszerzéstől éppen a hétszeres világbajnok fosztotta meg a Toro Rosso 20 éves pilótáját, a spanyol ezt egyáltalán nem bánta, mivel 1-2 világbajnoki pontnál sokkal többet kapott ettől a küzdelemtől.

 

2009: Rubens Barrichello kijelenti, hogy a Brawn GP-nek világbajnok autója van, és az ő dolguk már csak az, hogy érvényesítsék a papírformát a bajnokság futamain. Ez így is lett, hiszen különösen az év első fele a Brawn GP dominanciáját hozta, és az idény végén Jenson Button első és máig egyetlen vb-címét ünnepelhette, igaz, Barrichello csak 3. lett az összesítésben Sebastian Vettel Red Bullja mögött.

2008: Pat Symonds szerint a Renault még mindig az előző év nehézségeinek a következményeit nyögi, amik főként Fernando Alonso távozásával és a szélcsatornában tapasztalt problémáikkal hozható kapcsolatba.

2007: Felipe Massa óva int mindenkit attól, hogy a Ferrarit a bajnokság toronymagas esélyesének tekintse csapattársa, Kimi Raikkönen fölényes melbourne-i győzelme után, mivel mint mondja, a McLaren nagyon közel van hozzájuk tempóban. 

2006: A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzései után a címvédő Fernando Alonso (Renault) Jenson Buttont (BAR-Honda) nevezte meg legnagyobb kihívójaként a hétvégi győzelmet illetően, és a következő dicsérő szavakkal illette jelenlegi mclarenes csapattársát: „Jenson sosem hibázik, és minden körülmények között a maximumon teljesít.”

 

2005: Jarno Trulli szerint a Toyota még nem áll készen a győzelemre, és a Malajziai Nagydíjon elért második helyezése egy nem várt kiugró eredmény volt. Ennél magasabbra soha nem is jutott senki az F1-ben a Toyotával, amely hiába áldozott hatalmas összegeket F1-es projektjére, végül győzelem nélkül vonult ki a sorozatból.

2004: Schumacheréknél tabutéma az F1. Ezt Ralf Schumacher nyilatkozta, akinek állítása szerint bátyjával, az ekkor hatszoros világbajnok Michaellel soha nem beszélnek F1-ről. Minden másról igen, de ez az egy téma örök tabu marad számukra, mivel a pályán riválisokként tekintenek egymásra, és mindketten világbajnokok akarnak lenni.

2003: Niki Lauda rendkívül pesszimista kijelentést tesz az F1-es naptárból ez év végén kikerülő Osztrák Nagydíj jövőjével kapcsolatosan. Mint mondja, szerinte soha többé nem látogat el a száguldó cirkusz szülőhazájába. Ebben tévedett, 2014-ben nagy sikerrel rendezték meg az Osztrák Nagydíjat a Red Bull Ringen.

2002: Ralf Schumacher hamar túltette magát előzőnapi vereségén, amelyet hatalmas csatában szenvedett el bátyjától, Michaeltől a Brazil Nagydíj megnyeréséért. Mint mondja, legközelebb visszavágna. 

 

Frank Saasen

2001: Michael Schumacher pert nyert hazájában egy tehetséggondozó ügynökséggel szemben, amely az F1-es legenda egy hasonmását, Frank Saasent használta fel arra, hogy Schumacher hírnevét meglovagolva támogatási összegeket csikarjon ki cégektől.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: