DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: Alonso leteszi a névjegyét

Megnéztük, hogy miről szóltak az F1-es hírek március 22-én az elmúlt bő két évtized során - 2018-ban és 2016-ban például egyaránt Lewis Hamilton szavai kerültek "címlapra".

2023: Sajtóhír terjed: döntött a Porsche, nem jön az F1-be! Tavaly nyáron már csak a hivatalos bejelentés hiányzott a Red Bull-lal, végül azonban semmi sem lesz a német márka F1-es terveiből, így a közeli jövőben nem csatlakoznak a rajtrácshoz.

2022: Nem az üzemanyagrendszer egyszerű meghibásodása, hanem tervezési hibája okozhatta a Red Bull dupla kiesésért Bahreinben a futam végén: nagyon alacsony üzemanyagszint esetén egyszerűen nem látja el feladatát a pumpa. Ez aggasztó lehet a folytatásra nézve a csapatnak.

2021: Max Verstappen szerint a Red Bull ostoba lenne azt gondolni a tesztek alapján, hogy a Mercedes előtt járnak.

2020: Úgy tűnik, még mindig nincs vége a koronavírus-járvány miatti versenyhalasztásoknak: a hírek szerint rövidesen Baku is bejelenti, hogy nem tudják megrendezni június elején az Azerbajdzsáni Nagydíjat.

2019: Az évadnyitó Ausztrál GP-n tapasztalt problémák után az FIA azon dolgozik, hogy jobban láthatók legyenek a rajtlámpák az F1-es autók megnövekedett hátsó szárnya ellenére is.

2018: Lewis Hamilton arra figyelmezteti Daniel Ricciardót, hogy válogassa meg a szavait, amikor a csapatáról beszél. Ricciardo rúdja a hírek szerint eléggé kifelé áll a Red Bulltól és nem is fogja vissza magát, amikor az autó vagy az istálló gyengéi kerülnek szóba, de Hamilton szerint a csapat tagjait motiválni kell, különben biztosan nem lesz sikeres.

ricciardo-2018-dppi



2017: Megy a szokásos találgatás, hogy vajon a Honda mennyit fejlődött és lehet-e már érdemben beszélni a japánok motorjáról, illetve hogy a Red Bull-Renault vajon visszatérhet-e a vb-címért zajló harcba - Daniel Ricciardo szerint kevesebb, mint fél másodperc csak a hátrányuk, úgyhogy nagyon bizakodó, mert ezzel már lehet mit kezdeni.

2016: Lewis Hamilton arról beszél, hogy nem jól zajlanak a döntéshozatalok az F1-en belül - szerinte túl sok ember beszél bele, miközben túl kevesen vannak azok, akik igazán értik is, hogy egy döntésnek milyen következményei lesznek. Azt is hozzáteszi, hogy a csapatok sosem tudnak egymással dűlőre jutni, mert mindenki csak és kizárlólag a saját érdekeit nézi.

2015: A Williamsnél teljesen biztosak abban, hogy ők simán lefejlesztik majd a riválisaikat és megőrzik kiváló 2014-es formájukat - a Mercedes-motor és a németekkel való együttműködés miatt nagyon erősek voltak az elmúlt szezonban, de szerintük ez idén sem fog változni, sőt, a következő években is ott lesznek a legjobbak között.

2013: Mark Webber bizonyult leggyorsabbnak a Maláj Nagydíj pénteki edzésnapján, mégsem nyilatkozott elégedetten, véleménye szerint ugyanis a gumiabroncsok szerepe túlságosan nagy lett, mellette minden más tényező eltörpül.  „Minden a gumikról szól. Gumik, gumik, gumik, gumik, gumik…” – érvelt állítása mellett.

2012: A HRT versenyzője, Pedro de la Rosa bízik benne, hogy Ausztráliával ellentétben Sepangban már sikerül 107 %-on belül végezniük, és kvalifikálniuk az időmérőre. Az autókat ezúttal már DRS-sel is felszerelték, amitől a rutinos spanyol 0,9-1,0 másodperc gyorsulást vár.

2011: A Lotus csapat – a későbbi Caterhamről van szó – a szezonnyitó előtt nyilvánosságra hozta tartalékversenyzője személyét. A tavaly HRT-nél fél évet töltő Karun Chandhok érkezett, aki már készülhetett is, hogy három nap múlva az első szabadedzésen autóba üljön.

2010: A Stefan GP bejelentette, hogy együttműködése a Toyotával véget ért. A szerb illetőségű csapat az ezévi rajtrácson helyet kapó, de visszalépő US F1 nevezésére pályázott, de az FIA visszautasította.

2009: Bernie Ecclestone biztos benne, hogy az általa támogatott új bajnoki rendszer érvénybe lép 2010-ben, azaz az a pilóta nyeri a világbajnokságot, aki a legtöbb futamgyőzelmet szerezte. Abban sem kételkedett, hogy a 30 millió fontnál meghúzott költségsapkát is bevezetik egy éven belül.

2008: Felipe Massa és Kimi Raikkönen első és második rajthelyet szereztek Malajziában a Ferrari számára. Mögöttük Hamilton és Kovalainen McLarenje következett, de nem érezhették biztonságban magukat, a stewardok elé rendelték őket, miután Fernando Alonso és Nick Heidfeld is megvádolta a párost, veszélyesen lassú tempóban haladtak a pályán, és feltartották őket.

2007: Adrian Newey versenyezni szeretne Le Mans-ban, állítólag közel áll ahhoz, hogy szerződést írjon alá a ferraris JMB Racinggel. A 46 éves mérnök első nagy nemzetközi versenye lehetne ez.

2006: A Renault nem fog előnyben részesíteni senkit, állítja Giancarlo Fisichella, annak ellenére sem, hogy Fernando Alonso a következő évben biztosan nem marad a csapatnál. Ugyancsak aznapi hír: Fisichella az intelligens vezetésről szóló könyv írásába fog bele, miután kiadta saját parfümmárkáját.

2005: Ron Dennis szerint az F1-nek el kellene már felejtenie a csapatonkénti harmadik autó ötletét, mert ez semmi másról nem szól, mint hogy az amúgy is előnyben lévő, nagy pénzzel rendelkező topcsapatok további előnyt kapnak, hogy még véletlenül se kerülhessenek a kisebb istállók mögé. Ez pedig rosszat tesz a sportágnak.

2004: A Ferrari tagadja a csapatutasítást. Juan Pablo Montoya Rubens Barrichellót vádolta meg azzal, hogy az előző napi Maláj Nagydíjon szándékosan feltartotta őt, ezzel segítve Michael Schumachert. Barrichello állítja, őt is akadályozták, Baumgartner Zsolt miatt három másodpercet veszített.

2003: Fernando Alonso első pole-pozícióját szerezte Malajziában csapattársa, Jarno Trulli előtt. A Renault 19 év után ért el rajtelsőséget, Mike Gascoyne technikai igazgató elmondása szerint nem alacsony üzemanyagszinten, hanem futamgyőztes stratégián remekeltek.

2002: Elhalasztották az Orosz Nagydíj bemutatkozását, amelyre csak 2004-ben kerülhet sor. Továbbra sem sikerült helyszínt választani a verseny számára. A bejelentésről szóló sajtótájékoztatót az utolsó pillanatban mondták le, amikor a televíziós stábok már filmezni készültek.

2000: Apa lesz Heinz-Harald Frentzen, feleségét keddre rendelték kórházba – a versenyző azt sajnálja, hogy a Brazil Nagydíj miatt nem lehet jelen.

1998: Jos Verstappen rövidesen tesztel a Benetton számára. Ha a próba eredményesen zárul, tesztpilótaként térhet vissza az alakulathoz, amellyel 1994-ben bemutatkozott a Formula-1-ben.

1997: Pácban Jean Alesi, aki önhibája miatt fogyott ki az üzemanyagból az Ausztrál Nagydíjon. A Benetton a Jordan pilótájával, Giancarlo Fisichellával cserélheti el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: