DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Charlie Whitingot gyászolja az F1

Tragédia a szezonnyitó előestéjén, Raikkönen Coulthard szintjét célozza meg, Barrichello a HANS miatt esik ki, gyenge időszak után tért vissza az élmezőnybe a Ferrari, Sebastian Vettel szerződést hosszabbít, Button szerint nincs igaza a McLarennél uralkodó légkörrel kapcsolatban Lewis Hamiltonnak. Az új évezred F1-es hírei március 14-ről.

2023: Az újdonsült csapatfőnök, James Vowles érkezése után újabb változás történik a Williams F1-es csapatánál vezetői pozícióban: az istálló vezérigazgatói posztját az a Frederic Brousseau veszi át, aki korábban a repülőgépiparban dolgozott. 

2022: Az Alpine-nál biztosra veszik, hogy ők már megoldották a delfinezés problémáját: mint ismert, szinte minden csapat ezzel küzdött a szezon előtti teszten, de Esteban Ocon úgy véli, hogy az enstone-iak rájöttek a hiba okára, és már ki is javították azt. 

2021: Max Verstappen elsőségével zárul a bahreini teszt: a háromnapos gyakorlás végén nagyon magabiztosnak tűnt a Red Bull, az elmúlt években verhetetlen Mercedesnél gondok léptek fel, de senki nem veszi komolyan, hogy ezúttal tényleg küzdeniük kell Hamiltonéknak a győzelmekért...

2020: Az utolsó pillanatban, két órával az első szabadedzés előtt koronavírus miatt törölt Ausztrál Nagydíj szervezői abban bíznak, hogy a versenyt be tudják pótolni a szezon későbbi szakaszában. Andrew Westacott azzal magyarázta a törlés szót használatát a halasztás helyett, hogy nem szerették volna összezavarni a Melbourne-ben levő rajongókat – nehogy arra gondoljanak, csupán néhány órás vagy napos csúszásról van szó.

2019: Szörnyű hírre ébred a Formula-1 világa: a sportág versenyigazgatója, Charlie Whiting teljesen váratlanul elhunyt. Whiting szerdán még ott volt az Albert Parkban az Ausztrál Nagydíj helyszínén, másnapra viszont már azzal kellett szembesülnie mindenkinek, hogy nincs többé - több mint negyven évet dolgozott az F1-ben, az egész sportág mélyen lesújtva készülődik a szezonnyitóra.



2018: Jean Todt elvenné a Ferrari privilégiumait. Az FIA elnöke szerint nem helyes az, hogy az Enzo Ferrari idején kapott vétójoggal a csapat rengeteg szabályváltoztatási kísérletet alá tud aknázni, és ennek szeretné elejét venni a sportvezető.

2017: Dr. Helmut Marko szerint aggodalomra adhat okot az, hogy a Ferrari hogyan teljesített a téli teszteken. A Red Bull főtanácsadója úgy látja, hogy a maranellóiak taktikáztak és rejtegették a valós erejüket, de ennek ellenére is gyorsnak mutatkoztak, úgyhogy ő nagyon nagy szezont vár tőlük előzetesen.

2016: Lewis Hamilton szerint nehezebb az élet a rádiós tilalommal. A Mercedes angolja úgy véli, az új szabályozással sokkal több dolgot kell memorizálniuk.

2015: Valtteri Bottasnál hátfájdalmat kell kezelni. A finn a szezonnyitó szabadedzése óta érzett fájdalmat, arról ekkor még nem volt információ, hogy van-e olyan mértékű a sérülés, hogy a futamon se tudjon indulni emiatt.

00114002_367

2014: Nico Hülkenberg nagyon izgatott a Force India miatt. A német versenyző új csapatánál rögtön odaért a top 10-be, és semmilyen megbízhatósági problémát nem tapasztalt, sokakkal ellentétben.

2013: Jenson Button szerint nincs igaza Lewis Hamiltonnak. Amikor utóbbi versenyző a Mercedeshez igazolt, a túlságosan szabályozó légkört is megemlítette távozása okai között, Button szerint viszont erről egyáltalán szó nincs, és az istálló elegendő szabadságot ad a versenyzőinek.

2012: Bár saját elmondása szerint csapata nehéz tesztidőszakon van túl, és nem érte el a kitűzött célokat, Stefano Domenicali úgy vélte, csapata ennek ellenére harcban lehet a futamgyőzelemért a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.

00111001_740

2011: Sebastian Vettel szerződést hosszabbított a Red Bullal. Az egy évvel korábban vb-címet ünneplő németet állítólag már ekkor körbeudvarolta a Ferrari, ezeknek a spekulációknak vetettek véget azzal, hogy bejelentették, Vettel 2014-ig aláírt az energiaitalosokhoz.

2010: Bár motorproblémák miatt végül csak negyedik lett, a győzelemre pedig nem volt esélye, csapata, a Red Bull nem győzte dicsérni Sebastian Vettelt. A tanácsadó Helmut Marko szerint a fiatal német hihetetlenül vezetett, és hibátlan teljesítményt nyújtott.

2009: Kiszállhat a Toyota az F1-ből. A japánok egy évvel korábban első veszteséges idényüket zárták, emiatt jelentős megszorításokat kellett alkalmazniuk, a csapatfőnök Tadashi Yamashina szerint pedig ahhoz, hogy biztosan maradjanak, futamot, de még inkább futamokat kellene nyerniük.

2008: Saját rajongóit hűti le Mark Webber. Az ausztrál úgy fogalmazott, hogy hiába lett második a szabadedzéseken pénteken, nem szabad ennek túl nagy jelentőséget tulajdonítani. Webbertől azt várták, hogy első ausztrálként hazája versenyén végre-valahára dobogóra állhat, esetleg futamot is nyerhet, erre azonban az érintett szerint még legalább egy évet várni kell. 

00002477_384

2007: Felipe Massa nem tulajdonít túl nagy jelentőséget annak, hogy gyorsabbnak bizonyult a McLarentől igazolt csapattársnál, Kimi Raikkönennél. Massa úgy fogalmazott, úgy érzi, sokat fejlődött, és nagyon várja már az éles bevetéseket a tesztek után.

2006: Az előző év nagyon nehéz volt a Ferrari számára, éppen ezért az istálló elnöke, Luca di Montezemolo dicsérte a csapat harci szellemét, amivel vissza tudott térni az élmezőnybe. Bár a győzelem végül nem jött össze, és Schumachernek meg kellett elégednie a második hellyel, az elnök elégedett volt az bahreini eredménnyel. Maga Schumacher elmondása szerint meglepődött, hogy ennyire jó eredményt tudott elérni Szahírban.

2003: Rubens Barrichello elviselhetetlen fájdalmat érzett az ekkor még csak frissen kötelezővé tett HANS nyakvédő rendszer miatt. A Ferrari brazilja ezt, illetve az emiatt elvesztett koncentrációt tette felelőssé ausztráliai kiesése miatt.

00000691_239 

2002: Kimi Raikkönen abban bízik, hogy képes lehet hozni David Coulthard szintjét első mclarenes évében. A 22 éves finn, bár szerencsésebb volt Coulthardnál és dobogóra tudott állni, míg DC kiesett, a hétvége során alapvetően utóbbi volt a gyorsabb. Raikkönen elmondta, minél több dobogós helyezésben reménykedik a szezon során.

2001: A helyi szervezők szerint kevesen mentek ki az első két Maláj Nagydíjra, így a 2001-es futamra úgy döntöttek, kétezer ingyen jegyet is biztosítanak, melynek költségét a szponzorok állják.

2000: Mindenki Jenson Buttont dicséri. Az újonc angol mindössze huszonegyedikként vághatott neki a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak, mégis hatodik volt már, mielőtt egy motorhiba véget vetett volna a versenyének. A BMW akkori sportigazgatója, Gerhard Berger szerint Button befogta minden kritikusa száját, és hamarosan williamses csapattársa, Ralf Schumacher szintjét is hozni fogja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: