DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Megjelent az F1-es paddockban a koronavírus

Az Ausztrál Nagydíj helyszínén csapattagok betegednek meg, több csapat is szívesen elvinné a Ferraritól Schumachert, Raikkönen új embernek érzi magát, Alonso a legnagyobbak közé emelkedne - március 11-ei F1-es hírek az elmúlt bő húsz évből.

2023: Fred Vasseur már most, két hónap után rosszul érzi magát a Ferrarinál? Az új csapatfőnöknek nem tetszik, hogy elődjeinél jobban megköti a kezét a felsővezetés, nő a szakadék a francia és Benedetto Vigna között. Olaszországban több fontos ember távozására számítanak. Közben nem szokványos módon szólította meg táborát a gyenge szezonnyitó után a Mercedes: nem fognak pánikba esni és ujjal mutogatni, az online térben viszont gyalázkodástól mentes magatartást várnak.

2022: Koronavírusos Daniel Ricciardo: az ausztrál eddig negatív teszteket produkált, ezért csak rosszullétre hivatkozva hagyta ki a bahreini tesztelés első két napját, ma viszont pozitív lett az eredmény – jelentette be a McLaren a második szahíri tesztnap végén.

2021: A Ferrariról szól a nap: néhány túlbuzgó rajongó meghekkeli a rendszert és a tervezettnél korábban felkerülnek a világhálóra a vadonatúj SF21 fotói. Módosított belsőégésű motor és turbófeltöltő, hatékonyabb hibrid rendszer, újratervezett sebességváltó, hátsó felfüggesztés, orrkúp és első szárny - kiderül, hogy nagyon sok mindent átdolgoztak Maranellóban. A nyilatkozatokat pedig az uralja, hogy vajon a Sebastian Vettel helyére érkező Carlos Sainzcal is belháborút vív-e Charles Leclerc, de a csapat részéről természetesen határozott "nem" a válasz.

2020: Az F1-es paddockban is felbukkant a koronavírus. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat megelőző szerdán két csapatnál, a McLarennél és a Haasnál összesen három gyanús esetet találtak a hatóságok. Az érintettek önkéntes karanténba vonultak, és a teszteredményeiket várják. Eközben az ausztrál kormány szerda estétől megtiltja a járvány által súlyosan érintett Olaszországból való beutazást.

ausgp-2020-f1



2019: Ponttal jutalmazzák a leggyorsabb kört teljesítő pilótát. Az F1 Tanács és a Stratégiai Csoport közösen úgy határozott, hogy a 2019-es szezontól minden versenyen egy ponttal gazdagodik az a versenyző, aki vasárnap a leggyorsabb kört teljesíti. Ennek feltétele, hogy az első tízben kell zárni a futamot.

2018: Új szemléletre vált Robert Kubica: az F1-be a Williams tesztpilótájaként visszatérő lengyel versenyző szerint számára nagyon jó ez a pozíció, nagyon élvei a szerepét és bár kicsit csalódott volt amiatt, hogy nem kapott versenyzői ülést, most már úgy érzi, hogy ez rendkívül hasznos számára. És hogy mennyire jó az idei Williams? "Ez az információ nem megy ki az irodából" - reagálja.

2017: Sebastian Vettel rávilágít arra, hogy a 2016-os (újabb) gyengélkedés ellenére milyen hatalmasat fejlődött csapatként a Ferrari. A német szerint ugyan a pályán nem teljesítették az elvárásokat az előző évben, az infrastruktúrát, a csapat szerkezetét tekintve viszont hatalmasat léptek előre és ez a közeljövőben a pályán is meg fog látszani.

2016: Nagyobb szabadságot ad két versenyzőjének 2016-ban a Mercedes: Toto Wolff szerint Lewis Hamilton és Nico Rosberg most már jól működik együtt, úgyhogy nincs szükség komolyabb megkötésekre kettejük párharcában. Hamilton szerint egyébként a Ferrari nagyon közel lesz hozzájuk idén, miközben a McLarennél Eric Boullier szerint Fernando Alonso bolond lenne, ha nem maradna a McLarennél 2017 után.

2015: Pat Symonds, a Williams szakembere arról beszél, hogy a tesztek során botrányosan rosszul működő McLaren-Honda akár futamokat is nyerhet - mindezt arra alapozza, hogy 2014-ben a Renault is nagyon rosszul nézett ki eleinte, aztán mégis nyert három versenyt. "Nem szabad őket lebecsülni" - mondja Symonds. Hát, ez nem jött be.

2014: Luca di Montezemolo attól tart, hogy a Formula-1-es pilóták versenyző helyett taxisofőrökre emlékeztetnek majd, ha arra kényszerülnek, hogy folyamatosan üzemanyag- és abroncsspórolással foglalkozzanak. A Ferrari elnöke azt szeretné, ha csak nyomniuk kellene a pilótáknak és semmi másra nem figyelni.

2013: Dietrich Mateschitz egy interjúban leszögezte, hogy nem állnak Sebastian Vettel útjába, ha a háromszoros világbajnok távozni akar majd:„Ha én F1-es pilóta lennék, biztosan arra vágynék, hogy a Ferrarihoz kerüljek” – nyilatkozta a pletykákkal és Vettel esetleges távozásával kapcsoaltban az osztrák milliárdos.

mateschitz_marko_D

2012: Ross Brawn szerint a 2012-es Mercedes már olyan jó autó lesz, hogy akár futamokat is lehet vele nyerni. A német gyártó F1-es csapatfőnöke szerint a teszteken jól működött az autó és úgy fogalmaz, hogy "semmit sem láttam, ami az ellenkezőjét igazolná" - mármint hogy futamokat nyerhet-e a technika.

2011: A HRT csapata arra kényszerül, hogy tesztelés nélkül utazzon el a szezonnyitóra, miután az egyetlen betervezett barcelonai gyakorlási napon nem tudnak részt venni, ugyanis az autó egyes alkatrészei bent ragadtak a spanyol vámellenőrzésen. "Ilyen az élet, meg fogjuk oldani" - mondja Colin Kolles csapatfőnök.

2010: Miután kiderült, hogy a USF1 nem vesz részt az idei szezonban, az FIA úgy döntött, hogy újra lehetőséget biztosít az új jelentkezőknek, hiszen a 13. hely üres a nevezési listán. Az idei évre többek közt a Lola, az Epsilon Euskadi és a Prodrive is hiába próbálkozott indulási jogot szerezni.

2009: Továbbra is hitetlenkedve fogadják a többiek a csőd széléről megmentett és újjáélesztett Brawn GP tempóját: Jenson Button kereken egymásodperces fórral húzza be az aktuális barcelonai tesztnapot, messze a többiek fölé nő a brit pilóta. Ross Brawn viszont nem lepődik meg, szerinte ez a munka egyenes következménye, nincs itt semmi váratlan...

2008: Kimi Raikkönen azt mondja, hogy teljesen új emberkét utazik most Melbourne-be, mint egy évvel ezelőtt - akkor első ferraris versenyére készült, most pedig az első olyanra, amelynek már világbajnnoként vág majd neki. A finn szerint idén a megbízhatóság dönti majd el a világbajnoki címet és úgy érzi, hogy ők nagyon jók ezen a téren.

2007: Fernando Alonso egy interjúban leszögezte, hogy bár kezdetben igencsak ideges volt, mostanra teljesen beilleszkedett új csapatába, a McLarenbe, amellyel célja egyértelmű: a harmadik világbajnoki cím megszerzése. A spanyol azt is elmondta, hogy egy harmadik cím szerinte már a sportág legnagyobbjai közé helyezhetné.

alonso_2007_mclaren

2006: Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a szezonnyitó Bahreini Nagydíjra, amivel beállította Ayrton Senna rekordját. A német versenyző alig fél tizeddel volt gyorsabb új csapattársánál, Massánál – a két Ferrarit a hondás Button és a címvédő renault-s Alonso követi a sorban. Az edzés nagy vesztese a műszaki hiba miatt mért idő nélkül az utolsó helyen záró Kimi Raikkönen volt.

2005: Friss melbourne-i pletykák szerint a Sauber a Toyotánál is elkezdett érdeklődni egy lehetséges partneri viszonyról, miután a BMW közölte a svájciakkal, hogy a motorszállítói szerződés mellett részesedést is szeretnének az istállóból, ami viszont nem igazán tetszik Peter Saubernek.

2004: A hírek szerint Valentino Rossi, a MotoGP sztárja a következő hetekben kipróbálhatja a Toyota autóját, ezzel teljesül az ötszörös világbajnok régi vágya, és végre F1-es autóba ülhet.

2003: A Ferrarival jelenleg a következő év végéig érvényes szerződéssel rendelkező Michael Schumachernek újabb ajánlatot tettek a maranellóiak, mely a hírek szerint fizetésének csökkenésével járhat. Korábban a Toyota, a McLaren és a Williams is jelezte, hogy szívesen látnák az ötszörös bajnokot.

schumacher_2002

2002: Most már biztos, hogy sikerül megjavítani Malajziára Ralf Schumacher rommá tört FW24-esét, azaz a Williams versenyzője ugyanazzal az autóval áll rajthoz Sepangban, mellyel az évadnyitón látványosat repült.

2001: Eredményesen zárult a jótékonysági gyűjtés az Ausztrál Nagydíjon elhunyt sportbíró, Graham Beveridge családja javára – az Autosport beszámolója szerint az ismert F1-es személyiségek által tett felajánlásokból több, mint 100 ezer font gyűlt össze.

2000: Annak ellenére, hogy az utolsó szabadedzést ki kellett hagynia, Mika Hakkinen simán megszerezte a pole-t az évadnyitóra, több mint három tizedet adva csapattársának, Coulthardnak. A második sor a két Ferrarié, Schumacher csak századokkal verte új partnerét, Barrichellót, míg az 5-6. hely a két Jordané, Frentzené és Trullié. Nagy csalódást okozott Johnny Herbert és Jenson Button, hiszen a Jaguar versenyzője csak a 20., az Williams brit újonca pedig mindössze 21. lett.

hakkinen_2000

1999: „Szeretnék Brazíliában is jó eredményt elérni, hogy éllovasként mehessünk Imolába, a Ferrari otthonába. Az önbizalmam és a vezetésem is fejlődik, ebből valami látványos jöhet ki az idén” – nyilatkozta az idénynyitót megnyerő Eddie Irvine.

1997: Mika Hakkinen ismét ellátogatott a kórházba, ahol 1995-ös adelaide-i balesetét követően foglalkoztak vele, és megóvták a maradandó sérülésektől. A finn versenyzőz egy 1,6 millió dolláros helikopterplatform megnyitójára hívták meg.

1996: Michael Schumachert és feleségét, Corinnát Brunei szultánja látta vendégül a mai napon, ám a Benettontól a Ferrarihoz szerződő német sztár nem tudott másra gondolni, csak a Formula-1-re.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: