DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Hamilton Sutilért imádkozott

Jean Todt elmondta, 2007-ben a Ferrarinak Raikkönen kellett, nem Alonso, egy évvel később a spanyol szerint a finn a vb-cím favoritja, elkészült a Super Aguri, leesett a hó a teszten: ezek voltak az F1 hírei február 28-án.

2023: Damon Hill a jövőbe lát: szerinte aggasztó jelek körvonalazódnak Lewis Hamilton és a Mercedes kapcsolatában, túl nagy a csend a szerződéshosszabbítás körül, és úgy véli, hogy a hétszeres világbajnok a csapat és az autó 2024-es formája és a mozgásiránya alapján döntheti el, hogy marad-e hosszabb távon is Brackley-ben.

2022: Sajtóértesülések szerint a Ferrari erőforrása immáron felért a Mercedes és a Honda egységeinek szintjére. Úgy tűnik, hogy a Renault változatlanul gyengélkedik.

2021: Bahrein felajánlotta, hogy a teljes Formula-1-es paddockot beoltják koronavírus elleni vakcinával, amikor a mezőny megérkezik az országba a szezon előtti tesztre és az idénynyitóra márciusban.

2020: Ezen a napon érkezik a hír, hogy az FIA titkos paktumot kötött a Ferrarival a 2019-es motorral kapcsolatban. A megnyugtatónak szánt bejelentés viszont éppen a megegyezés titkossága, a részletek elrejtése miatt még nagyobb port kavar, mint az, hogy az olaszok vélhetően trükköztek az erőforrással és az FIA szenzoraival - a rivális csapatok és a közvélemény is kiakad a háttéralkun...

2019: Balesetet szenved a barcelonai tesztnapon Pierre Gasly, aki jelentősen összetöri ezzel a Red Bullt. A francia pilóta alatt amúgy is nagyon billeg az autó a katalán pályán, láthatóan küzd vele, bár itt még senki nem sejti, hogy ennek mi lesz a vége - a legjobb időt egyébként a Ferrarihoz megérkező Charles Leclerc produkálja és sokak szerint most tényleg a maranellóiak lehetnek a legnagyobb esélyesek.

2018-barcelona-f1-havas-teszt



2018: Leesett a hó a barcelonai tesztelés harmadik napján, lenullázva szinte a teljes pályán tölthető időt. Csupán öt autó ment ki a bokszból, egyedül Fernando Alonso teljesített mért kört.

2017: Bár két tesztnap után a legjobb köridő még csak 1:20,9, a Pirelli 1:18-as köridőket jósol a barcelonai gyakorlás végére. A leggyorsabb jegyzett F1-es kör a pályán 1:18,483.

2016: A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a csapatoknak nem fog gondot okozni, hogy kiismerjék az új, kiütéses időmérős lebonyolítást, hamar alkalmazkodni fognak hozzá.

2015: A teszten számos problémával szembesülő McLaren-Honda úgy számol, az első versenyeken még lesznek hiányosságai, de az európai futamoktól már felkészültebb lesz.

2014: A csapatok megegyeztek az időmérő edzés módosításában: a Q3-ban szabadon használhatnak fel egy szett extra abroncsot, a szakasz hosszát pedig 12 percre növelik.

2013: Lewis Hamilton úgy nyilatkozott, hogy imádkozott régi barátja, Adrian Sutil F1-es visszatéréséért – a német versenyző azóta nem áll szóba a világbajnokkal, hogy az nem állt ki mellette „szurkálós ügye” során.

2012: A Williams-alapító Frank Williams úgy érzi, az istálló elnöke, Adam Parr a későbbiekben betöltheti helyét csapatfőnökként.

2011: A Daimler és pénzügyi partnere, az Aabar befejezte a fennmaradó Mercedes-részvények megvásárlását a csapat menedzsmentjétől.

2010: A Stefan GP bízik benne, hogy még a 2010-es szezonban rajthoz állhat, miután a felszerelés egy részét már el is küldték Bahreinbe. Jacques Villeneuve a tervek szerint holnap vesz majd részt üléspróbán Kölnben.

2009: A 23 esztendős NASCAR-sztár, Kyle Busch elmondása szerint szívesen kipróbálna egy Formula-1-es autót, hogy kiderüljön, lehetne-e jövője a királykategóriában. Tavaly télen már tesztelhetett volna egy Toyotát, de sajnálatos módon ütköztek a különböző programjai.

2008: Fernando Alonso szerint a címvédő Kimi Raikkönen a bajnoki cím favoritja a szezonban.

2007: Jean Todt leszögezte, hogy a Ferrarinak nem állt szándékában Fernando Alonso megszerzése, ők kimondottan Kimi Raikkönennel akarták helyettesíteni Schumachert. Egyúttal azt is elárulta, hogy néhány évvel korábban viszont közel jártak egy tesztpilótai szerződéshez, ám ez nem jött össze végül.

alonso_2006

2006: Az újonc Super Aguri istálló bemutatta a 2006-os szabályokhoz igazított autóját, és annak fehér-piros festését. A csapat Barcelonában még egy olyan átmeneti versenygéppel tesztelt, mely nem felelt meg a szabályoknak – tulajdonképpen egy évekkel korábbi Arrowsra épült.

2005: Bernie Ecclestone elmondása szerint végre közel került ahhoz, hogy megvalósítsa egyik nagy álmát, az Orosz Nagydíj létrehozását – a tervek szerint Moszkvában vagy Szentpéterváron rendezhetik a futamot.

2004: Az IndyCar-bajnok Scott Dixon határozottan tagadta, hogy saját édesanyja úgy nyilatkozott, hogy küszöbén áll egy 2005-ös F1-es szerződésnek. Mármint Dixon.

2003: A Ferrari két pályán tesztel egyszerre: Luca Badoer a Williams, McLaren és Toyota társaságában Jerezben az F2003-GA-val – amelyet összetört a nap során –, míg Felipe Massa az F2002-vel Fioranóban, ahol a tesztcsapat az elektronika fejlesztéséhez gyűjt adatot. A Scuderia a jövő hétvégi Ausztrál Nagydíjra készül gőzerővel.

 

2002: A mclarenes David Coulthard elismeri, új csapattársa, Kimi Raikkönen gyors versenyző, ezért nem számít rá, hogy ő lesz előrébb minden egyes nagydíjon.

2001: A Minardi megnyerte az idővel szemben futott versenyt, hiszen másfél héttel a szezonnyitó futam előtt leleplezte idei versenygépét, a PS01-et, melyet az új tulajdonosról, Paul Stoddartról neveztek el. Az autót Melbourne-ben mutatták be, azaz tulajdonképpen az utolsóként elkészült csapat érkezett meg először a szezonnyitó helyszínére.

2000: A szezonra készülő Michael Schumacher pályacsúcsot döntött Mugellóban az F1-2000-rel.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: