DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Retro

F1-Archív: Alonso nem bánta meg

A spanyol nem bosszús, amiért az erőtlennek tűnő Renault-hoz pártolt, Raikkönen első nagydíja előtt nyilatkozott, 100 kört megtett a McLaren-Honda: ilyen F1-es híreket olvashattunk február 27-én az ezredforduló óta.

2023: Új versenymérnököt kap George Russell: Valtteri Bottas korábbi mérnöke, Riccardo Musconi helyére Hamilton stábjából érkezik az utód, a brit eddigi teljesítménymérnöke, Marcus Dudley. Közben Dr. Helmut Marko arról beszél, hogy a Red Bull új autója Sergio Pereznek is fekszik, és neki is nagyon kézre áll.

2022: Szokatlan módon a teszt után tartotta meg bemutatóját az Alfa Romeo. Barcelonában álcafestéssel köröztek, most utolsóként a csapatok közül leleplezték a végleges dizájnt: a korábbi évekhez képest vörösebb lett a C42.



2021: Mattia Binotto versenyeket fog kihagyni 2021-ben (hasonlóan az előző szezon hajrájának néhány futamához), hogy a gyárbeli háttérmunkát felügyelje a nagydíjhétvégéken. A kihagyott futamokon Laurent Mekies sportigazgató irányítja a versenycsapatot.

2020: A Ferrarival Sebastian Vettel a leggyorsabb a második barcelonai teszt második napján. Lewis Hamilton alig néhány kört tudott megtenni a Mercedes motorhibája miatt.

2019: A McLaren áll a figyelem középpontjában a barcelonai teszten, ugyanis sorozatban a második napon bizonyul a leggyorsabbnak a wokingi istálló. A nap végén Carlos Sainz áll az élen Sergio Perez és Sebastian Vettel előtt, utóbbi pedig egy balesettel is borzolja a kedélyeket - a Mercedes közben 176 kört tesz meg, nagyüzemi szinten végzik a munkát Hamiltonék.

2018: A barcelonai teszt második napján reggel nagyon alacsony hőmérséklet fogadta az F1-es mezőnyt. Emiatt délelőtt kevesen merészkedtek a pályára, a szervezők pedig úgy döntöttek, törlik az ebédszünetet, hogy a csapatok egy órát nyerhessenek. A legjobb kört Sebastian Vettel autózta a Ferrarival Valtteri Bottas (Mercedes) és Stoffel Vandoorne (McLaren) előtt.

2017: Lewis Hamilton szerint három oka van, amiért a Mercedest már most fő esélyesként kiáltották ki: „1. A szezon elején mindig túloznak. 2. Mi vagyunk a világbajnokok. 3. Az autónk ezerszer jobban néz ki, mint a többieké.” Az év első tesztnapján Hamilton volt a leggyorsabb.

2016: Bernie Ecclestone szerint az új, kiütéses időmérő rendszert a szoftverfejlesztés fennakadásai miatt nem vezetik be az Ausztrál Nagydíjig, helyette valószínűleg a spanyol versenyen debütál.

2015: Jenson Button 101 kört teljesített pénteken a McLaren-Hondával: ez majdnem egyharmada az összes távnak, melyet a csapat az eddigi tíz tesztnapon produkált!

 

2014: Sergio Perez (Force India) zárta az élen az utolsó szezon előtti teszt első napját Bahreinben, megelőzve Valtteri Bottast (Williams), Kimi Raikkönent (Ferrari) és Nico Rosberget (Mercedes). Lewis Hamilton mindeközben azt nyilatkozta, nem tart attól, hogy a 2014-es szabályok jobban kedveznének csapattársának. 

2013: A hivatalos bejelentés ekkor még váratott magára, de több külföldi sajtóorgánum már biztosra vette, hogy Adrian Sutil jött ki győztesen a Jules Bianchi ellen a tárgyalóasztalnál vívott párharcból, és ő vezetheti ebben az évben a Force India versenygépét.

2012: A Marussia új F1-es modellje megbukott a törésteszten, így a csapat nem tudott részt venni az ezen a héten sorra került barcelonai kollektív teszten.

2011: Eric Boullier, a ma már Lotus néven futó Renault istálló akkori csapatfőnöke rendkívül elismerően nyilatkozott a Robert Kubica sajnálatos sérülése után beugró Nick Heidfeldről, és mint mondja, a német első autóban megtett körei után egyből nyilvánvaló volt, hogy ő az, akire szükségük van.

 

2010: Nico Rosberg és a Mercedes zárta az élen a harmadik tesztnapot Barcelonában.

2009: Megkezdődtek a papírmunkák az addig Honda Racing néven futó F1-es istálló kivásárlásának ügyében. Ekkor még senki nem sejtette, hogy Ross Brawn egy fontért jut majd a csapathoz, amelynek színeiben az évben Jenson Button világbajnok lesz.

2008: Fernando Alonso annak ellenére sem bánta meg, hogy visszatért a Renault-hoz, hogy a téli teszteken egyértelműen beigazolódott: idén a dobogós helyezésekért is nagyon kevés esélye lesz harcba szállni, míg az általa akkor frissen elhagyott McLaren alighanem végig az élmezőnyben lesz. 

2007: A Ferrari duója, Felipe Massa és Kimi Raikkönen zárta az élen a bahreini kollektív teszt első napját, megelőzve Fernando Alonsót (McLaren), Robert Kubicát (BMW Sauber) és az akkor újonc évére készülő Lewis Hamiltont (McLaren). A nap Heikki Kovalainen (Renault) hatalmas bukásáról is emlékezetes maradhatott.

2006: Nico Rosberg és a Williams zárta az élen a valenciai teszt első napját. Mindeközben a grove-i egylet másik akkori pilótája, Mark Webber Fernando Alonsót tippelte 2006-os világbajnoknak. 

2004: Korábbi nagy riválisa, Mika Hakkinen szerint nem Michael Schumacher lesz 2004-ben a világbajnok, a Ferrari német pilótája viszont erre reagálva határozott választ adott: célja egyértelműen az, hogy megszerezze hetedik vb-címét, és hiszi, hogy ez sikerülni fog. 

2003: Olivier Panis a Toyota teszteken mutatott biztató formája ellenére úgy érzi, a japán gyártóra hosszú út vár még addig, amíg fel tudja majd venni a versenyt az F1 topcsapataival.

2002: Michael Schumacher nem tartja kizártnak, hogy annak ellenére is képes lesz megnyerni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, hogy ott még a Ferrari előző évi modelljével, az F2001-gyel fog rajthoz állni. 

 

2001: „Életem álma volt, hogy egy nap F1-es pilóta legyek, úgyhogy már alig várom, hogy az Ausztrál Nagydíj rajtját” – készülődött élete első F1-es versenyére Kimi Raikkönen.

2000: Michael Schumacher újabb körrekordja Mugellóban, a Ferrari privát tesztjén.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: