2023: Az Aston Martin megerősítette, hogy a teszten is lehetőséget kapó előző évi Formula-2-es bajnok, a tartalékosnak szerződtetett Felipe Drugovich áll rajthoz az évadnyitó Bahreini Nagydíjon, amennyiben a néhány hete kerékpározás közben csuklótörést szenvedő Lance Stroll nem tud indulni.
2022: A Ferrari bízik benne, hogy úrrá lettek a barcelonai gyakorláson tapasztalt delfinezésen, míg a Mercedes ugyanezt a bahreini teszten érkező újítási csomagjától várja.
2021: Rendhagyó bemutatót tart a Ferrari: az autóbemutatók sorában a maranellóiak éppen az autót hagyják ki a produkcióból. Mindössze a csapatot, a Leclerc-Sainz párost mutatták be, hosszú videót tettek közzé róluk, jelentek meg nyilatkozatok, de az autót egyelőre nem fedték fel...
2020: Robert Kubicáé a nap leggyorsabb köre a barcelonai teszten, a lengyel pilóta az Alfa Romeóval volt a leggyorsabb Max Verstappen és Sergio Perez előtt, aki kijelentette, hogy az idei Racing Point pályafutása eddigi legjobb autója. A közbeszédet a rózsaszín Mercedes mellett az igazi Mercedes DAS-rendszere érdekli leginkább, a Ferrari gyorsan ki is jelenti, hogy ők is akartak egy ilyet, de aztán elvetették, mert szerintük nem éri meg.
2019: Nagy erőkkel zajlott az előszezoni teszt Barcelonában, február 26-án pedig Lando Norris futotta a legjobb kört - a brit újonc hat ezredmásodperccel előzte meg a Red Bull fiatalját, Pierre Gaslyt. A harmadik helyre Lance Stroll jött be a Racing Pointtal, Sebastian Vettel negyedik lett, míg a két Mercedes 2,5 másodperces hátránnyal a mezőny végén szerénykedett - közben pedig a motorjuk gyengélkedésére panaszkodtak...
2018: Rendkívüli hidegben kezdte meg a barcelonai tesztet az F1-es mezőny, sőt, délután már a hóesés is bezavart a munkába. A napot Fernando Alonso keréktörése nyitotta, a legjobb (1:20,179) és egyben a legtöbb (105) kört pedig Daniel Ricciardo teljesítette - Alonso szerint egyébként a látottak alapján legalább hat csapatnak kell aggódnia a tempója miatt.
2017: Megmutat ezt-azt új autójáról a Red Bull, így ad is témát a szaksajtónak: az újságírók azon tanakodnak, hogy vajon miért olyan az RB13 orra, amilyen. Az autó elején lévő lyuk jelentőségét sokan próbálják megfejteni, felcsapják a szabálykönyvet, hogy mire is lehet ilyet használni, de egyértelmű megfejtésre nem jutnak...
2016: Ugyan a Ferrari produkálta az első barcelonai teszthét legjobb idejét, de a szakértők egybehangzó véleménye szerint ez kicsit szemfényvesztés jelenleg, hiszen jóval puhább gumikon köröztek Sebastian Vettelék, mint a Mercedes pilótái. Ráadásul a világbajnok istálló az ilyenkor legfontosabb dologban agyonverte a mezőnyt: közel kétszer annyi kört tett meg, mint a Ferrari és a vélekedések szerint most is Rosbergék autója tűnik a legjobbnak.
2015: Felipe Massáé a leggyorsabb kör az utolsó barcelonai teszt első napján, de a Williams brazilja arról beszél, hogy továbbra is a Mercedes az úr. Erre rákontrázik a címvédő Lewis Hamilton is, aki azt mondja, hogy érzése szerint a Mercedes új autója még jobb, mint a 2014-es, verhetetlennek bizonyuló technika - a riválisok is egyetértenek, egyoldalú évnek tűnik 2015.
2014: Már a bahreini teszt folyamán komoly fejlesztéseket vet be a Ferrari: elsőre nem tűnik túl jónak az új szabályok szerint épített autó és a fő szempont az első napokon a megbízhatóság volt. A teszt végére azonban jönnek az új alkatrészek, azt pedig már most bevallják a csapatnál, hogy sajnos hátrányban vannak és fel kell majd zárkózniuk a szezon folyamán.
2013: Susie Wolff a lehető leghamarabb szeretné megszerezni a szuperlicenszet, hogy a Williams hivatalos tartalékversenyzője lehessen. A 30 esztendős versenyzőhölgy tavaly áprilisban került kapcsolatba az istállóval, ahol férje, Toto Wolff résztulajdonos.
2011: A mezőny legtapasztalatlanabb pilótapárosával vág neki a szezonnak a Sauber, az eddig 21 futamot teljesítő Kamui Kobayashi mellé az újonc Sergio Perez ülhet majd be a másik autóba. A csapat szerint azonban ez nem hátrány számukra, James Key technikai igazgató arról beszél, mint mindkét versenyző nagyon jó visszajelzéseket ad, úgyhogy így is jól halad majd az autó fejlesztése.
2010: A fiatal mexikói tehetség, Esteban Gutierrez csatlakozik a Sauberhez, akikkel elutazik néhány versenyhétvégére, és ugyanazt az edzésprogramot teljesíti majd, mint a két állandó versenyző, de la Rosa és Kobayashi. A mexikói korábban egy alkalommal tesztelhette a BMW Sauber autóját.
2009: A Williams tesztpilótája, Nico Hülkenberg leszögezte, hogy egyetlen célja van: szerződést kötni a grove-i csapattal a következő esztendőre – immár állandó versenyzőként. Ezt megkönnyítheti Nico Rosberg, aki arról beszél, hogy szeretne a Williamsnél topautóban ülni, de ha a csapat erre nem képes, akkor ő máshova is eligazolhat, ahol megadják neki a győzelemhez szükséges technikát.
2008: Tizenkilenc versenyző ült ma autóba Barcelonában, akik közül a McLaren két versenyzője, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen érte el a legjobb köridőt – délelőtt mindketten időmérő-szimulációt teljesítettek. A wokingiak párosa mögött a világbajnoki címvédő Kimi Raikkönen, valamint a Williams-Toyotát hajtó Nico Rosberg zárt.
2007: A Honda bemutatta új, formabontó festését – erről részletesen Retro-cikkünkben.
2006: A Super Aguri második számú versenyzője, Yuji Ide elárulta, hogy először ő lépett kapcsolatba a csapatfőnökkel, Aguri Suzukival, és tulajdonképpen kockázatot is vállalt, hiszen minden Japánból érkező lehetőséget visszautasított az F1-es ülés reményében. Azt is hozzátette, hogy Suzukival jó barátok, ezért is bízott a szerződésben...
2005: Michael Schumacher úgy nyilatkozott, hogy teljes mértékben elképzelhető, hogy akár 40 esztendős korában, 2009-ben is a Formula-1-ben szerepeljen még... És hogy mire alapozta mindezt? "Nem baj, hogy a fiatalabbak ellen küzdök, mert futballban is ellenük játszok és nem érzem magam náluk idősebbnek" - mondta.
2004: Az F1-es szaksajtó arról ír, hogy a Jégember becenévre hallgató Kimi Raikkönen lehet a sportág legfiatalabb világbajnoka 2004-ben, ő lehet az, aki megállíthatja Michael Schumachert. Sokak szerint a 2003-as ezüstérmes finn klasszisnál csak az autón múlik, hogy megveri-e a németet és 24 évesen világbajnok lesz-e. Persze fél szemmel azért figyelik már a 22 éves Fernando Alonsót is, Rubens Barrichello pedig azt mondja, hogy mindkét fiatal a jövő világbajnoka...
2003: Az FIA tisztázta az új, egykörös kvalifikációra vonatkozó szabályokat, amellyel egyetemben eltörlik a 107 százalékos határt is. Az új rendszerben pénteken és szombaton is rendeznek egy-egy időmérő edzést.
2002: „Bár Melbourne-ről szép emlékeim is vannak, a legerősebben a tavalyi tragédia érintett meg. A hétvégén azokra fogunk gondolni, akik érintettek voltak” – nyilatkozta Jacques Villeneuve. Az előző évi Ausztrál Nagydíjon a kanadai versenyző Ralf Schumacherrel történt ütközésekor a szétrepülő alkatrészek halálosan megsebesítettek egy sportbírót.
2001: Juan Pablo Montoya elmondja, hogy új csapattársával, Ralf Schumacherrel eddig csak köszöntek egymásnak és az az elsődleges célja, hogy őt megverje idén. Az újonc kolumbiai azt magyarázza, hogy Schumacherrel semmi baja, de egyéb kapcsolata sincs és "szét akarja rúgni mindenki seggét, kezdve a csapattárssal."
2000: Elhalasztották az idei Arrows, az A21 bemutatóját. A csapat közleménye szerint erre azért volt szükség, mert egy új szponzor érkezése miatt meg kell változtatni az autó festését.
1997: Damon Hill Silverstone-ban kipróbálta az Arrows új autóját, mellyel nem volt különösebben elégedett: „A teszt egy kissé kínlódás volt... Ráadásul nincs több időnk, szóval összeszedjük a dolgokat, elindulunk Ausztráliába, és reméljük a legjobbakat.”
1996: Véget értek a hetek óta tartó estorili tesztek így ideje összegezni a megtett köröket. A legjobb időt Mika Hakkinen érte el az új McLarennel, a második legerősebb pedig az újonc Villeneuve gyorsköre volt. A címvédő Schumacher a nyolcadik időt érte el a Ferrari volánja mögött.
A magazin 2004. februári címlapja