DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Tűz üt ki a McLaren garázsában

A garázstűzzel és az Alonso-balesettel McLaren volt többször is a főszereplő, de persze több más érdekes dolog is történt már február 22-éin - nézzük a nap eseményeit az elmúlt bő húsz évből.

2023: A Mercedest erősítő George Russell úgy véli, lehetővé kellene tenni az F1-ben, hogy a csapatok ne egy, hanem két autóval körözzenek a szezont megelőző teszten, mivel túl kevés időt kapnak így a pilóták a felkészülésre.

2022: Nicholas Latifi szót emelt a „cyberbullying”, azaz a közösségi médiában látott inzultusok ellen. A 2021-es Abu Dhabi Nagydíj után ő is ezek célkeresztjébe került.

2021: A mezőnyben harmadikként ezen a napon leplezi le új autóját az Alfa Romeo: a C41-esnél elsősorban az "orrplasztika" hívta fel magára a figyelmet. Ezzel kapcsolatban derül ki az is, hogy Fred Vasseur csapatfőnök szerint a Ferrarinak már nem kell bűnhődnie a 2019-es "hibái" miatt, 2021-ben újra versenyképes motorral támadhat a Scuderia és a partneristállói.

2020: A McLaren évek óta nem kezdte ennyire jól az évet. Andreas Seidl csapatfőnök szerint nagyszerűen kezdődött az istálló 2020-as téli tesztje, amelyen a hetedik legjobb időt autózták, és egyetlen jelentős technikai hibát nem tapasztaltak.

2019: Tűz üt ki a McLaren garázsában. A csapat egy filmnapot tartott volna a Circuit de Catalunyán, ekkor ütött ki a tűz a csapat garázsában, ebben pedig három csapattag sérült meg. A kisebb égési sérüléseket szenvedő alkalmazottakat a pályakórházban látták el.

00219001_652



2018: Carlos Sainz szerint túl nagy a felháborodás a halo bevezetésével kapcsolatban, megérti a kritikusokat, de a pilóták számára nagyjából húsz körig fog tartani, mire megszokják, hogy ott van előttük. A spanyol azt is hozzátette, hogy hatékony védelmet nyújthat az eszköz és ha megszokjuk, nem is lesz olyan zavaró a szemnek.

2017: Két fontos hír jutott erre a napra két évvel ezelőtt. Egyrészt Valtteri Bottas arról beszélt, hogy a Mercedesnél nagyon szigorú lesz majd, hogy ki mit csinálhat és mit nem (frissen érkezett Rosberg helyére), másrészt a McLaren leigazolta a juniorprogramjába a fiatal brit tehetséget, Lando Norrist, akitől nagyon sokat várt.

2016: Sebastian Vettel futja a leggyorsabb kört a barcelonai teszt első napján, a hírek mégsem feltétlenül róla szólnak: Lewis Hamilton több mint kétszer annyi kört tett meg a Mercedesszel, mint a nagy rivális és nagyon messze kimagaslott a mezőnyből. Pozitívum a McLaren-Honda számára, hogy Jenson Button több mint 80 kört tudott megtenni, többet, mint Vettel, ami az előző évi szenvedés után adott nekik némi reményt.

2015: Kórházba szállítják Fernando Alonsót, miután a barcelonai tesztnap délelőttjén hatalmasat esett a McLaren-Hondával - a hármas kanyarban csúszott le a pályáról és a falban kötött ki. A spanyolról végül megállapítják, hogy szerencsére nem szenvedett komoly sérülést, a csapat viszont befejezte a munkát - ami nem túl nagy változás a korábbi napokhoz képest, amikor az erőforrás miatt folyamatosan szerelniük kellett.

2014: Kimi Raikkönen úgy véli, hogy bahreini tesztbalesete nem zavarta meg nagyon a csapat munkáját – a 2007-es világbajnok a négyes kanyarból kigyorsítva veszítette el irányítását az F14-T fölött, és törte össze autója bal oldalát a korlátnak csapódva. „Megtörténik az ilyesmi” – tette hozzá magához hűen a finn versenyző.

2013: A Mercedes új pilótája, Lewis Hamilton nyerte a barcelonai teszt esővel tarkított utolsó napját – a gyakorlást összesen nyolc alkalommal kellett megszakítani különféle megállások és kicsúszások miatt. A brit mögött Jenson Button (McLaren), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) és Jules Bianchi (Force India) végzett, a Ferrari és a Red Bull ezúttal nem volt tényező.

2012: A Force India helyettes-csapatvezetője, Robert Fernley aggódik a Formula-1 egyre növekvő költségei miatt - azzal érvel, hogy emiatt nem sikerül profitot elérniük a televíziós szereplések utáni juttatásokból, és a szponzoroktól érkező támogatásból sem. Fernando Alonso közben a Ferrari tempója miatt aggódik, bizonytalan benne, hogy elég lesz-e ez a szezonra, vagy megint lassúak lesznek.                                                                                            

2011: Robert Kubica több mint két héttel súlyos ralibalesete után a jelentések szerint remek mentális állapotban van, és elkezdhette a rehabilitációt. „Robertnek már nincs szüksége arra, hogy az intenzív osztályon ápoljuk” – nyilatkozta az a lengyelt műtő olasz orvos, Igor Rossello, igaz, arról nem szólnak a hírek, hogy ülhet-e még valaha versenyautóba.

2010: A Stefan GP nem lesz ott a portimaói gyakorláson, noha a Toyota volt kölni gyárában már beizzították a japánok átnevezett TF110-esét, azaz a Stefan 01-est. A szerb csapat azért nem tudta elkezdeni hadjáratát, mert nem sikerült megegyeznie a Bridgestone-nal a Portugáliában használandó gumikról, így mind Kazuki Nakajimának, mind Jacques Villeneuve-nek várnia kell a visszatérésre.

2009: Felipe Massa szerint a rendkívül fájdalmas 2008-as szezonzáró még erősebbé tette őt, még jobb formában fog visszatérni ebben a szezonban és természetesen a célja az, hogy ezúttal ő örülhessen a végén. "Nem vagyok olyan srác, aki emiatt frusztrálttá válik. Nézzük meg, hogy Hamiltonnal mi történt egy évvel korábban, amikor lehet, hogy jobban megérdemelte volna a címet" - mondja.

2008: Felipe Massa szerint a Ferrari pontosan ott tart a fejlesztésekkel, ahol szeretne, noha a McLaren ezt megelőzően felülmúlta őket a barcelonai teszten. A brazil pilóta a remek forma ellenére nem akarja elbízni magát, és alázatos munkára sarkallja csapatát. "Van min javítani, de ott tartunk, ahol akarunk" - állítja.

2007: Jenson Button erősen kételkedik abban, hogy a Honda RA107-essel harcban lesz a győzelemért. A brit szerint az utóbbi hetekben sikerült fejlődést elérni új autójukkal, de még korántsem tartanak ott, ahol szeretnének és a Ferrari-McLaren páros erősebbnek tűnik, a Renault pedig szintén előttük lehet.

2006: Miután a Super Aguri sikeresen teljesítette első tesztjét a kvázi átnevezett és fénykorában is tökutolsó Arrows A23-assal, az új japán istálló azt tervezi, hogy komoly aerodinamikai frissítést hajt végre a szezon előtt a 2006-os szabályoknak megfelelően. A barcelonai tesztnapon pedig közben Kimi Raikkönen zár az élen a McLarennel, megelőzve a két Renault-t - biztató ez a wokingiak számára a tavalyi szezon után.

2005: A Renault Silverstone-ben próbálgatta volna új R25-ösét, a gyakorlást azonban félbe kellett szakítani erős havazás miatt – az enstone-i bázisú csapat a nap későbbi részében azonban tudott érdemi munkát is végezni. „Folytattuk a felkészülésünket a téli olimpiára” – viccelődött a Renault tesztcsapatának főmérnöke, Christian Silk.

2004: Az Australian Services Union nevű szakszervezet meg akarja zavarni az Ausztrál Nagydíjat, annak a programjuknak a részeként, mellyel magasabb fizetéseket és hat energiaszolgáltatónál is biztonságosabb munkafeltéteket szeretnének elérni. A futam szervezője, Ron Walker azonban magabiztos maradt, és kijelentette, hogy a szakszervezet ténykedése nem fogja megzavarni az évadnyitót.

2002: A Jordan bemutatta új autóját, melyet a főszponzor DHL-nek köszönhetően a brüsszeli repülőtér egyik hangárjában tártak a nagyközönség elé. A csapatfőnök Eddie Jordan kifejtette a bemutatón, hogy a Benettontól visszatérő Giancarlo Fisichella a mezőny legjobbjai között van, és úgy véli, hogy az olasz győzelmet is szerezhet a 2002-es szezon során.

2001: A Ferrari 2006 végéig szóló szerződést kötött a Marlboróval – ezzel pedig nagy lökést adtak annak, hogy Michael Schumacherrel is sikerül eddig aláírni.  A háromszoros világbajnok jelenlegi szerződése a 2002-es szezon végéig szól.

2000: Jenson Button kihagyni kényszerül a jerezi tesztet, fitneszedzés közben szerzett hátsérülése miatt. A csapat közleménye szerint ez nem fog gondot okozni abban, hogy a 20 éves brit pilóta elrajtoljon élete első nagydíján, március 12-én. Buttont a spanyol pályán távolléte alatt a csapat tesztpilótája, Bruno Junqueira helyettesíti.

1999: Patrick Head aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy ettől az évtől kezdve az FIA háromról négyre növelte az első gumikon található rovátkák számát – amíg a szövetség ezzel az autók sebességét kívánná csökkenteni, addig a Williams szakembere szerint ezzel ellentétes hatást érnek el a kisebb mértékű tapadás miatt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: