DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: A McLaren vihette volna Schumachert

Napokon belül le kell zárni a 2017-es szabályokat, Maldonado tesztnapot nyert, Hamilton túllendült a rasszizmuson, Dennis arról beszélt, szerződtethette volna Schumachert: ezek voltak az F1 hírei az elmúlt húsz évben február 19-én.

2023: Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke szerint a csapat még megbánhatja később, hogy elengedte Nyck de Vriest, akit az AéphaTauri igazolt le Pierre Gasly helyére a holland szenzációs előző évi monzai beugrását követően.

2022: Visszatérhet az Andretti név az F1-be! Az Alfa Romeo partnereként már korábban is felmerült az Andretti Autosport érkezésének lehetősége, most úgy tűnik, az Andretti Autosport önálló csapatként jelenhet meg a rajtrácson 2024-ben.

2021: Bemutatták a Red Bull testvércsapatának második versenyautóját, mely már nem Toro Rosso, hanem AlphaTauri néven fut. Az előző évi Olasz Nagydíj győztese, Pierre Gasly csapattársa Yuki Tsunoda lesz, aki elmondta: ő akar lenni az első japán pilóta, aki futamot nyer az F1-ben.

2020: A Mercedes dominálta a barcelonai teszt első napját: délelőtt Valtteri Bottas, délután Lewis Hamilton futotta a legjobb köridőt. Max Verstappen is elégedett a Red Bull-lal, amely mindenhol gyors szerinte, a Ferrari viszont haloványan kezdett, ami Charles Leclerc szerint csak a teszthez való előző évekkel ellentétes hozzáállásuknak köszönhető.

2019: A Ferrari új pilótája, Charles Leclerc zárja az élen a barcelonai tesztelés második napját, megelőzve a McLaren újoncát, Lando Norrist - mindkét csapat bizakodó lehet, remek tempóval és remek megbízhatósággal kezdték a téli tesztidőszakot. Lewis Hamilton csak a tizedik helyet szerzi meg a Mercedesszel, a vilgásajtóban máris jönnek a kérdőjelek a világbajnok autó körül...

2018: A Red Bull bemutatta versenygépét, az RB14-et, amely első köreit is teljesítette a nedves silverstone-i pályán. A legtöbb figyelmet az autó színe kapta, egy ideiglenes sötétkék-fekete álcafestés.



2017: A mezőny autói közel lesznek egymáshoz szezon elején, de aztán a fejlesztési verseny során szétszóródnak, jósolta Mario Isola, a Pirelli versenyrészlegének menedzsere. A szakember nem a levegőbe beszél: hogy tisztában legyen a szabályváltozás következtében megnövekedett leszorítóerő és terhelés mértékével, melyhez új abroncsait kell igazítania, a Pirelli minden csapattól elkérte az év elejére és végére vonatkozó szimulációját, ebből olvasta ki a következtetést.

2016: Napokon belül (kedden) véglegesíteni kell a 2017-es szabályokat, márpedig az elmúlt hónapokban a saját érdekeiktől vezérelt csapatok képtelenek voltak a megegyezésre. Könnyen lehet, hogy a változásokat halasztani kell 2018-ig.

2015: Pastor Maldonado (Lotus) volt a leggyorsabb a barcelonai teszt első napján, melyen Felipe Nasr (Sauber) és a tesztpilóta Susie Wolff (Williams) összeütköztek, majd egymást hibáztatták a balesetért.

2014: Nico Hülkenberg zárta az élen a bahreini teszt első napját, miközben a Red Bull újabb problémákkal szembesült azt követően, hogy a jerezi gyakorláson végig műszaki nehézségek hátráltatták őket.

hulk_bahrein

2013: Bosszantó ok hátráltatta Kimi Raikkönent a barcelonai tesztelés első napján: a Lotus adatgyűjtő rendszere nem működött, így hiába körözött, a csapat nem tudott használható telemetriát kinyerni – ezért inkább kevesebbszer küldték pályára.

2012: A Mercedes, amely Jerezben még 2011-es autóját használta, privát barcelonai gyakorláson melegítette be a W03-at a kollektív teszt előtt. Michael Schumacher és Nico Rosberg is vezetett.

2011: Az olasz Giorgio Mondini, a Midland korábbi tesztpilótája vezetheti vasárnap a Hispania autóját – a csapat, mely még nem jelentette be, hogy ki lesz a másik versenyzője, ma Tonio Liuzzit ültette be a tavalyi gépbe.

2010: A Stefan GP a hírek szerint beindította első autóját, mely a távozó Toyota idénre tervezett versenygépére épült. A hírről a tulajdonos, Zoran Stefanovic telefonon értesítette az Autosportot.

2009: Az F1-ből kivonuló Honda megerősítette, hogy bár van rá esély, hogy megvásárolják a csapatot, azt sem lehet kizárni, hogy végleg eltűnik a sportágból az egykori Tyrrell, illetve BAR istálló utódja.

2008: Lewis Hamilton nem akart hozzászólni az elmúlt hetek rasszista megnyilvánulásaival kapcsolatos kérdésekhez. A brit elmondása szerint túllendült az őt Spanyolországban ért inzultuson és teljes mértékben az első versenyre koncentrál.

2007: Fernando Alonso célja az F1-ben, hogy háromszoros világbajnok legyen. „Ha egyet nyersz, azt jelenti, tiéd volt a mezőny legjobb autója. Kettőt nyerni már nagy eredmény. De hármat az F1 nagy nevei nyertek, akikre emlékeznek” – mondta a Renault-t McLarenre cserélő spanyol, aki 25 évesen már kettőnél tart.

2006: Ross Brawn igyekezett eloszlatni azokat a felvetéseket, hogy a Ferrari feleslegesen veszteget el értékes időt azzal, hogy a többszörös MotoGP-bajnok Valentino Rossit ülteti autóba a teszteken. „Biztosítottuk, hogy ennek ne legyen hatása a főprogramunkra” – mondta a csapatvezető.

rossiferrari_2006

2005: Ron Dennis egy interjúban elárulta, hogy a McLarennek az ezredforduló táján lehetősége volt szerződtetni Michael Schumachert, de végül úgy döntöttek, hogy nem ezen az úton indulnak el. „Ez nem egy olyan dolog, amire visszatekintve azt mondhatom, hogy megbántam, vagy nem bántam meg. Csapatként döntöttünk így” – mondta Dennis az Autosportnak.

2004: Egy fiatal német tehetség, Timo Glock lett a Jordan csapat harmadik számú versenyzője, így ő ugorhat majd be, ha valami oknál fogva Nick Heidfeld vagy Giorgio Pantano nem ülhet autóba.

2003: Fioranóban járatták be az új Minardit, a csapat pilótái Jos Verstappen és Justin Wilson lesznek – a PS03-at egyelőre csak a holland vezette, s roppant elégedettnek tűnt, Paul Stoddart pedig a középmezőny eléréséről kezdett álmodozni a sajtóban.

minardi-2003

2002: A négyszeres világbajnok Michael Schumacher úgy nyilatkozott egy interjúban, hogy csak addig kíván a Formula-1-ben maradni, amíg úgy érzi, hogy fel tudja venni a versenyt a folyamatosan érkező fiatal tehetségekkel.

2001: Bár már tényként kezelhettük, hogy az előző két szezont az Arrows versenyzőjeként töltő Pedro de la Rosa a Prost harmadik számú pilótája lesz, a spanyol az utolsó utáni pillanatban úgy döntött, hogy a Jaguarhoz csatlakozik. De la Rosa a tervek szerint az idei évet teszteléssel tölti, jövőre viszont már versenyeken is vezetheti a zöld autót.

2000: Fellélegezhetnek a rajongók, megtartják a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, miután a sztrájkoló villanyszerelők engedményt tettek.

1999: A Minardi Luca Badoert, a Ferrari tesztpilótáját szerződtette Marc Gené csapattársának az 1999-es szezonra. Az olasz versenyző maranellói állását is megtartja, így szükség esetén be tud ugrani majd Schumacher vagy Irvine helyére.

badoer-1999

1998: A japán F3 két évvel korábbi győztese, Juichi Wakisaka, aki 1997-ben mindössze két pontszerzést produkált a Formula Nipponban, a Jordan autóját tesztelhette Barcelonában. A 25 éves versenyző több mint nyolc másodperccel maradt el a pályacsúcsot futó Mika Hakkinentől, és több mint héttel az írek állandó versenyzőjétől, Ralf Schumachertől.

1997: Korlátozhatják a dohányreklámokat a kanadai sporteseményeken, így a Formula–1-es nagydíjon is. A tilalom már a következő évtől életbe léphet.

1996: Öt szponzort visz az Arrows–Hart csapatához Jos Verstappen, ezzel megoldódni látszanak a korábbi Benetton-pilóta finanszírozási problémái.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: