DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: A járvány miatt elhalasztják a Kínai Nagydíjat

Világjárvány, Sato és a Red Bull, utcai pálya Mumbaiban, versenyzőt keres a Williams, Heidfeld odalépett a Renault-nak, Zonta szerelőt gázolt, Herbertet vinné a Minardi. Ez történt az elmúlt 20 évben február 12-én.

2023: Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost jelezte: Yuki Tsunodának jobban kell teljesítenie és több pontot kell szereznie harmadik F1-es szezonjában, mint előtte.

2022: George Russell már kipróbálta új csapata, a Mercedes idei autóját a szimulátorban. A brit úgy látja, a csapatban nagy a harci kedv, hogy visszavágjanak 2021-ért.

2021: A címvédő Mercedesnek bevallottan problémái vannak motorfronton a felkészüléssel, ami azért kényes terület, mert a szezon közben nem lehet az erőforrást fejleszteni. Hywel Thomas, a motorfőnök magabiztos, hogy az első futamig megoldják a gondokat.

2020: Az egyre súlyosbodó koronavírus-világjárvány miatt elhalasztják az április 19-ére kitűzött Kínai Nagydíjat. Az F1 közleménye szerint ezt a verseny helyi promótere kérte, miután az országban több más sporteseményt is elhalasztottak. Az illetékesek elismerték, nehéz lesz a futamnak másik helyet találni a versenynaptárban.

2019: A Renault nem biztos, hogy elkészül a téli tesztre. A csapatfőnök azzal viccelődött, egy motorhome-ot és egy kávéfőzőt biztosan eljuttatnak a helyszínre, de az autó bejáratását lehet, hogy ki kell hagyniuk, ha oda akarnak érni a kezdetére.

2018: Fernando Alonso viheti először pályára a McLaren új, immár Renault-val szerelt versenyautóját. A spanyolnak rossz emlékei vannak a legutóbbi téli tesztről, tavaly a Honda motorja miatt egyetlen nyugodt tesztnapja sem volt.

mclaren-alonso-2018-test1



2017: Kevin Magnussen az aerodinamikai szabályváltozások után könnyebb előzésekre számít. Mivel az idei szezontól megnő az autók leszorítóereje, a dán szerint így a a nyitható hátsó szárny is hatékonyabbá válik.

2016: A Fiat vezére szerint az Alfa Romeo számára ideális színtér lenne az F1. Sergio Marchionne azt tanácsolta a sportautógyárnak, térjen vissza a sorozatba, ahol az 1950-es években sikerült a világbajnoki címig eljutnia.

2015: Ron Dennis meggyőződése, hogy a versenyzés égbeszökő költségei miatt a névadó szponzorok idejének vége, hiszen nincs olyan cég, amely állná az éves büdzsé 40-50%-át. 

2014: Kimi Raikkönen érettebb lett, állítja a csapatfőnöke. Zárkózottsága miatt a pilóta kapcsolata 2009 környékén, az első együttműködés vége felé némileg megromlott a Ferrarival, ám azóta eltelt öt év, ami Stefano Domenicali csapatvezető szerint elég volt arra, hogy a világbajnok személyisége nyitottabbá váljon.

2013: Mika Hakkinen úgy véli, hogy Lewis Hamilton szenvedni fog az idén, és valószínűleg nem esz esélye felvenni a versenyt korábbi csapatával, a McLarennel.

2011: A sérült Robert Kubica helyét átvenni készülő Nick Heidfeld volt a leggyorsabb a jerezi teszt harmadik napján, így azonnal megmutatta a Renault vezetőinek, hogy érdemes hosszú távon számítani rá.

heidfeld_renault_jerez

2010: Miközben az előszezonbeli tesztek már zajlanak, az újonc Lotus is leleplezte új versenyautóját: a klasszikus zöld-sárga színben pompázó autót, melyet idén Trulli és Kovalainen vezet majd, Londonban mutatták be.

2009: Dietrich Mateschitz megerősítette, hogy tárgyalnak Takuma Satóval arról, hogy ő legyen mindkét Red Bull-istálló hivatalos tartalékversenyzője. A japán pilóta korábban a Toro Rosso üléséért is harcban volt, de azt végül Sebastien Bourdais megtartotta vele szemben.

sato_str

2008: Az F1 történetének első éjszakai futama, a Szingapúri Nagydíj kapcsán megszólaltatták a bahreini verseny rendezőit is, akik azonban határozottan cáfolták, hogy villanyfényes versenyt akarnának rendezni a sivatagban.

2005: Bernie Ecclestone kijelentette, hogy meggyőződése szerint India három éven belül bekerülhet a Formula-1-es versenynaptárba, miután idén a Jordannel bemutatkozhat az ország első F1-es versenyzője, Narain Karthikeyan. Az elsődlegesen kiszemelt helyszín egy mumbai utcai pálya.

2004: Patrick Head elismerte, hogy a Williams nagyon szívesen szerződtetné Jenson Buttont a BAR-tól a távozó Juan Pablo Montoya helyére, de egyúttal azt is tudja, hogy ezért igen komolyan a zsebébe kellene nyúlnia a csapatnak. Rajta kívül Mark Webber és David Coulthard neve merült fel.

montoya_button

2001: A Minardi egyik versenyzőjét már bejelentette Fernando Alonso személyében, az viszont még kérdéses, ki lesz a spanyol csapattársa. A hírek szerint a tapasztalt Gianni Morbidelli mellett Paul Stoddart csapatfőnök Johnny Herbertet is szívesen látná, s felmerült a fiatal holland, Christijan Albers neve is.

2000: Baleset történt a BAR dél-afrikai tesztjén, miután egy rendszerhiba miatt Ricardo Zonta nem tudott időben megállni a kyalami bokszutcában előtt, és elgázolta két szerelőjét. Szerencsére mindketten megúszták törések nélkül az incidenst.

1999: Mika Hakkinen volt a leggyorsabb a barcelonai teszt utolsó napján a benettonos Alex Wurz és csapattársa, David Coulthard előtt. Az F1-be visszavágyó Honda tesztautójával Jos Verstappen a hetedik helyen zárt, az autó továbbra is megbízhatónak tűnik.

honda_verstappen_teszt

1997: Alain Prost készen áll a Ligier csapatának felvásárlására, és szerződést kötött a Peugeot-val is, akik 1998-tól a motorokat szállítják majd a francia csapat számára. 

1996: Bemutatták az 1996-os Williamst, amivel a grove-i csapat a világbajnoki címet veszi célba. Az újonc Jacques Villeneuve első nyilatkozatával azonnal bemutatkozott partnerének, Hillnek: „Nem azért vagyunk kint a pályán, hogy segítsük egymást, nincs is okunk erre. Mindenki karrierjében a győzelem a fontos, hogy mindenki mást megverjen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: