DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Retro

F1-Archív: A Ferrarinak túl drága a Formula-1

Sylvester Stallone bocsánatot kért az F1-rajongóitól, Barrichellót rögtön lenyűgözte az F2004, Perez politizált, autóbemutatók és tesztek zajlottak: ez történt az elmúlt két évtizedben február 9-én.

2023: Annak ellenére, hogy több csapat is küzdött annak kiharcolásáért, végül elvetették az ötletet, miszerint 2 kg-mal csökkentsék az F1-es autók minimumsúlyát a 2023-as szezonra, így annak értéke végül marad 798 kilogramm.

2022: Másodikként a csapatok sorában – a Haas után – leleplezték a Red Bull idei autóját, az RB18-at. Legalábbis annak egy bemutatóverzióját, amely egészen biztosan módosulni fog a szezonkezdetig. Az autóra Max Verstappen tavalyi sikere révén felkerült az 1-es rajtszám, az Oracle pedig névadó szponzorrá lépett elő.

2021: Sajtóhírek szerint a Ferrari radikális változtatásokra készülhet a motorját illetően a 2022-es szezonra: a sportban még soha nem látott dizájnnal térnének vissza az élre.

2020: Egyértelmű a Racing Point célja a 2020-as idényre: a csapat szeretne ismét a középmezőny legjobbjaként végezni.

racing-point-2020-dppi



2019: Drasztikus változásokat várnak a 2021-es szabályoktól. A Racing Point technikai igazgatója arról beszélt, az új előírások hasonló módon felforgatják majd a sorozatot, mint amikor az 1970-es években bevezették a szívóhatással operáló autókat.

2018: Szergej Szirotkin szponzora, az SMP Racing úgy gondolja, az orosz pilótát nem pénze miatt választotta a Williams. A támogató biztos benne, hogy az összeget a csapat teljes mértékben fejlesztésre fordítja, nem például tartozásai kiegyenlítésére.

2017: Sergio Perez politizál: a Force India pilótája a mexikóiak Donald Trump politikáját ellenző kampánya mögé állt be.

2016: Romain Grosjean először próbálta ki az újonc csapat, a Haas autóját – a szimulátorban. „A benyomások egészen pozitívak voltak, habár először meg kellett oldani sok kisebb műszaki problémát. Amint mindennel végeztünk, már rendesen lehetett vezetni az autót. A szimulátor mindig csak egy kapaszkodó, de úgy gondolom, az alap jó” – nyilatkozott biztatóan a vadonatúj versenygépről.

2014: A Caterham főnöke, Tony Fernandes elmondása szerint a csapat korábbi versenyzője, Heikki Kovalainen (2010 és 2012 között szerepelt az istállónál) megkaphatta volna az egyik idei ülést, de sikertelen beugrásai a Lotushoz közrejátszottak abban, hogy végül Kamui Kobayashira esett a választás.

2012: Nico Rosberg (Mercedes) a jerezi teszt harmadik napjának leggyorsabbja a csapat tavalyi autójával, Romain Grosjean a 2012-es Lotusszal második időt ért el. A Force India tesztpilótája, Jules Bianchi az elején összetörte a versenygépet, lenullázva az alakulat napját.

2011: Frank Williams és Patrick Head megerősítette, továbbra is elkötelezettek maradnak a Williams iránt, annak ellenére, hogy jelentős mennyiségű részvényükön adnak túl: a csapat tulajdonjogának 27 %-a a frankfurti értéktőzsdére kerül.

2010: Bemutatkozott a VJM03, a Force India új versenygépe. A csapat célja a kivételes 2009-es évad után, hogy újabb dobogókat gyűjtsön.

2009: A Red Bull mérnöke, Adrian Newey szerint a szabályváltozások következtében – amely véleménye szerint 1983, a szívóhatás megszüntetése óta a legnagyobb mértékű – öt helyett csak egy-két csapat fog versenyeket nyerni.

2008: Két nap szünet után folytatódott a bahreini tesztelés a Ferrari és Toyota részvételével. A legjobb, 1:30,914-es köridőt Kimi Raikkönen futotta.

2007: Peter Sauber, aki egy éve a BMW-nek adta el csapatát, bokszutcai riporterként dolgozik tovább a Formula-1-ben a svájci televízió megbízásából. Emellett marad a BMW-Sauber tanácsadója.

2006: A Formula-1-es versenyzők csalódottan reagáltak a hírre, hogy a Belga Nagydíj és Spa-Francorchamps kikerült a versenynaptárból. „P***ba, ez szomorú” – kommentálta Jacques Villeneuve a népszerű pálya elvesztését.

2005: Jean Todt elmondása szerint a Ferrari fontolóra vette a Formula-1-ből való távozást: „kis cégként” gyakran felmerült a kiszállás, mert a szereplés „túl sok pénzbe kerül”. Állítása szerint a csapat Bernie Ecclestone 100 millió dolláros – sokak által kritizált – kifizetése révén menekült meg.

2004: A Ferrari F2004-et elsőként vezető Rubens Barrichellót lenyűgözte az új versenygép: elmondása szerint egyetlen gyenge pontot sem fedezett fel. A brazil a mugellói privát teszt harmadik napján két másodperccel (!) túlszárnyalta az addigi pályacsúcsot.

2003: A tízéves Sauber bemutatta 2003-as versenygépét. A C22-vel a cél a konstruktőri negyedik hely a három nagycsapat, a Ferrari, McLaren és Williams mögött, fej fej mellett a Renault-val.

2002: Nem fogynak a belépők a Maláj Nagydíjra: a sepangi pálya képviselői elárulták, öt héttel a nagydíj előtt csupán a százezer ülőjegy 20 %-át adták el. A malájok kifejezetten közömbösek az F1 iránt: a korábbi versenyeken csupán a közönség 13 %-át tették ki.

2001: Pedro Diniz nyert a bíróságon az Arrows ellenében. Tom Walkinshow csapatfőnök azért perelte be a brazil pilótát, mert állítása szerint 1998 végén szerződést szegve távozott a csapattól.

2000: Az első tervekkel ellentétben Sylvester Stallone sokak által várt új filmje nem a Formula-1, hanem a CART közegében fog játszódni. „Bocsánatot kérek a Formula-1 rajongóitól, de egy bizonyos személy, aki a sportot irányítja, máshogy gondolja” – mondta Stallone.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: