DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Alonso 19 évesen debütál az F1-ben

A McLaren megvált vezérigazgatójától, Alonso megérkezett a Formula-1-be, Mika Hakkinen pedig kijelentette: soha többé nem fog versenyezni. Mutatjuk február 7-e híreit az elmúlt bő húsz évből.

2023: Megmutatta új autóját az Alfa Romeo, de az eseményre betolt, és a kiadott fotókon látható verzió között jelentős eltérések vannak: pont a legfontosabb területek, a padlólemez és a futóművek kialakítása nem egyeznek. Egyébként pontosan ugyanez történt egy évvel később, a csapat 2024-es bemutatóján is...

2022: Pimasz trükkel érte el a Red Bull csapatfőnöke, hogy bejusson a rivális féltve őrzött központjába. Egy díjátadón rendezett jótékonysági aukción ugyanis ő is licitált, és nyert is – valami olyasmit, aminek ő talán örül, a felajánlók azonban már kevésbé. Hornernek érte a legtöbbet a Mercedes gyárlátogatása, így potom 4000 fontért a brit jogszerűen besétálhat az ellenség területére.



2021: Stefano Domenicali úgy véli, Lewis Hamilton „más dimenziót” visz a Formula-1-be azáltal, hogy a pályán kívüli tevékenységével a társadalmi problémákra hívja fel a figyelmet.

2020: A Formula-1 motorsportért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn szerint a 2021-re fontolóra vett új irányítási struktúra segít megakadályozni, hogy a csapatok kihasználják a bajnokság szabályaiban lévő kiskapukat.

2019: A Haas F1-es csapata volt az első, aki közzétette a képeket a 2019-es autójáról. A bemutatott Haason fekete-arany festés díszeleg, tükrözve ezzel a csapat címszponzorát.

2018: James Allison, a Mercedes műszaki igazgatója szerint a glóriának elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy elbírja egy londoni emeletes busz súlyát.

2017: A McLaren hivatalosan is megvált vezérigazgatójától, Jost Capitótól, alig néhány hónappal azután, hogy csatlakozott a csapathoz.

2015: Nico Rosberg félti a Német Nagydíj jövőjét. Szerinte ez egy legendás verseny, amit nem szabad elveszítenie a Formula-1-nek.

2014: Paddy Lowe szerint a Formula-1 új alsó orra határozottan növeli a pilóták biztonságát.

2013: Nico Rosberg szerint a Mercedesnek nem szükséges idén a világbajnokságért küzdenie ahhoz, hogy sikeresnek ítélje a szezont.

2012: Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke szerint Mark Webber megerősödött és sokkal erősebb versenyzőként tér vissza, miután tavaly csapattársával, Sebastian Vettellel küzdött.

2011: Robert Kubica újabb műtét előtt áll sérülései miatt, miután „jól” reagált egy hétórás műtétre, ami megmentheti a jobb kezét, ami vasárnap sérült meg a Ronde di Andora rali során.

2010: Christian Klien továbbra is azon dolgozik, hogy szerezzen magának egy ülést erre a szezonra, annak ellenére, hogy lehetőségei igencsak leszűkültek, miután bejelentették, hogy Pedro de la Rosa és Vitalij Petrov a Sauber és a Renault új pilótái.

2009: A Grand Prix Pilóták Szövetsége (GPDA) „tisztességtelennek” minősítette az FIA által a kötelező szuperlicenc díjának drasztikus emelését és azt állítja: a versenyzőket nem szabad arra kényszeríteni, hogy bevételi forrást biztosítsanak a sport biztonságának javítása érdekében.

2008: A világbajnok Kimi Raikkönen kifejezetten jó hangulatban volt a Bahreinben végzett háromnapos teszt után. Ennek oka, hogy jól érezte magát a kvalifikáción és a versenyen is. 

2007: A Williams bejelentette, hogy az Allianz meghosszabbította F1-es szponzori programját. Ez lesz a nyolcadik év, hogy a biztosítótársaság a csapat partnere a Formula-1-ben.

2006: A Renault vezetői biztosak abban, hogy a csapat meg tudja őrizni lenyűgöző megbízhatósági rekordját az idei szezonban, ami tavaly is nagy előnyt jelentett számukra a McLarennel szemben.

2005: A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen kijelentette: soha többé nem fog versenyezni a Formula-1-ben.

2004: A hivatalos Formula-1 magazin, az F1 Magazine többé nem lesz elérhető, miután Bernie Ecclestone úgy döntött, leállítja a kiadványt.

2003: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo elismerte, hogy lenyűgözi az új F2003-GA, Felipe Massa pedig háláját fejezte ki, amiért a csapat tesztpilótának szerződtette a szezonra.

2002: Max Mosley, az FIA elnöke közölte, hogy a Formula-1-es világbajnokság készen áll keletre költözni, hogy kihasználja a sportág növekvő népszerűségét Ázsiában.

2001: A Minardi megerősítette, hogy a 19 éves Fernando Alonso csatlakozott a csapathoz.

2000: Jackie Stewart, Jacques Villeneuve és Mika Hakkinen nemrég azt állították, hogy Jenson Button túl fiatal és tapasztalatlan ahhoz, hogy versenyezzen az F1-ben. Michael Schumacher cáfolta ezt az állítást és megvédte az angolt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: