DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: Elmaradt az új Ferrari bemutatója

Február 2-án az évezred korábbi részében már javában zajlottak a tesztek, de az időjárási körülmények miatt elmaradt például a Ferrari autóbemutatója 2012-ben. Az autók súlyhatára is emelkedett.

2023: Az FIA hivatalosan is megnyitja az érdeklődő új csapatok számára a jelentkezési folyamatot: a kiírás szerint leghamarabb 2025-ben érkezhetnének új istállók az F1-es mezőnybe.

2022: Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egy közös vonást talált Ayrton Sennában, Michael Schumacherben és a friss világbajnok Max Verstappenben: ez a vakmerőség, a két többszörös világbajnok fejében is csak az járt mindig, hogy a győzelemért bármit megtesznek.

f1-verstappen-marko-2021



2021: Brazil kormányzati források megerősítették, hogy hivatalosan is elkaszálták a riói versenypálya építésének ötletét, miután természetvédők tiltakoztak az ehhez szükséges erdőirtások miatt.

2020: Fernando Alonso nem hiszi, hogy az életkora (addigra 39 éves lesz) problémát jelentene, ha esetleg 2021-ben vissza akarna térni a Formula-1-be.

2019: Pierre Gasly úgy érzi, a Red Bull-os lehetőség már kijárt neki, miután az energiaitalosok Carlos Sainzot és Danyiil Kvjatot választották helyette 2017-re, holott ő megnyerte előző évben a GP2-es bajnokságot.

2018: Daniel Ricciardo úgy érzi, Max Verstappen személyében végre megkapta az első olyan csapattársát, aki fel tudja vele venni a versenyt.

2017: Miután megérkeztek az autókra a Pirelli szélesebb abroncsai, az FIA úgy határozott, hogy 6 kg-mal megemeli az autók minimális súlyát, amely így már legalább 722 kg kell legyen, üzemanyag nélkül.

2016: Az Autosport arról értesült, hogy Esteban Ocon, a Mercedes reménysége a Renault-nál kap majd helyet mint harmadik számú pilóta.

2015: A Ferrarihoz igazoló Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak a jerezi második tesztnapon, mielőtt délután az eső elmosta volna az adatok további begyűjtésének lehetőségét.

2014: Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa aggodalmát fejezte ki az esetlegesen bevezetésre kerülő költségvetési sapkával kapcsolatban, mondván egy gyári csapat simán el tudja írni a költségeket máshová.

2013: A Sauber bemutatta 2013-as versenyautóját, a C32-est, melynek minden eddiginél keskenyebb oldaldoboza van.

2012: A Ferrari február 2-án szerette volna bemutatni az autóját, azonban olyan mennyiségű hó esett le Maranellóban, hogy az olaszok inkább elnapolták Alonso és Massa új autójának bemutatóját.

2011: Fernando Alonso diktálta a tempót az utolsó előtti valenciai tesztnapon a Ferrarival.

2010: A Force India megerősítette, hogy a 2010-es szezonban Paul di Resta lesz az istálló tesztpilótája.

2009: A Szingapúri Nagydíj helyszínén és vonalvezetésén minimális változtatásokat vezetnek be, ezt maga a pálya vezetősége jelentette be.

2008: Egy nappal azután, hogy egy szárnyprobléma miatt Kazuki Nakajima csúnyán összetörte az autót, a Williams inkább összepakolt biztonsági okokból és visszatért Angliába, hogy kiderítse a probléma okát.

2007: Lewis Hamilton az utolsó valenciai tesztnapon megautózta a hét leggyorsabb idejét, mögötte a ferraris Kimi Raikkönen végzett.

2006: Visszatér a Ferrarihoz Nicholas Tombazis, aki a csapat főtervezőjeként áll munkába márciustól.

2005: Valenciában, az első tesztnapon Alexander Wurz bizonyult a leggyorsabbnak a McLaren-Mercedesszel, mögötte pedig a két Williams zárt.

2004: Az F1 rekordot jelentő 18 futamot felölelő szezon előtt áll, azonban az FIA elnöke, Max Mosley szerint jobb volna visszatérni 16 versenyre.

2002: Miközben Barcelonában már az ötödik tesztnap zajlik, a Minardi még csak ma tette meg az első köröket az imolai pályán. A hírek szerint 20 problémamentes kört teljesített Alex Young.

2001: A barcelonai tesztek 13. napján a BAR versenyzője, Olivier Panis megfutotta a leggyorsabb időt a 2001-es teszten.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: