DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Retro

F1-Archív: Raikkönen első F1-es autója

A Hondát kipenderíteti az új csapatfőnök, Kubica tündököl a Monte-Carlo Ralin, a Williams megússza a pénzügyi összeomlást - ezek voltak január 24-e legfontosabb F1-es hírei.

2023: Újabb feszültség az F1 és az FIA között. A történet a Bloomberg pénzügyi hírügynökségtől indult, amely arról számolt be, Szaúd-Arábia befektetési alapja (PIF) 20 millió dolláros ajánlatot tett a Formula-1 megvásárlásáért a Liberty Mediának, de az amerikaiak elutasították az ajánlatot. A Nemzetközi Automobil Szövetség első embere, Mohammed ben Sulayem azonban szkeptikus a szóban forgó tizenegy számjegyű összeget illetően, ezt pedig a közösségi médiában is jelezte. „Az autósportok felügyelőjént az FIA mint nonprofit szervezet óvatos az állítólag az F1-re aggatott túlfújt 20 milliárd dolláros árcédula kapcsán. Minden potenciális vásárlónak javasoljuk, hogy alkalmazza a józan észt, vegye figyelembe a nagyobb jót a sport szempontjából, és világos, fenntartható tervekkel érkezzen – ne csak egy rakás pénzzel” – posztolta Ben Sulayem. Erre pedig az F1 jogi osztálya küldött egy levelet az FIA-nak, amelyben emlékeztetik arra az elnököt, hogy az FIA még 2000-ben egy 100 évre szóló bérleti megállapodást kötött a Formula-1 kereskedelmi jogairól – ez áll 2017 óta a Liberty Media tulajdonában.

2022: James Allison, a Mercedes technikai igazgatója figyelmeztetett: lesz néhány csapat, akik csúnyán félre fognak menni az új szabályok szerint épített autójukkal. A sors iróniája, hogy mint később kiderült, épp az előző éveket uraló Mercedes volt az egyik istálló, amely küszködött a 2022-es évad elején.

2021: Carlos Sainz abban bízik, hogy a Ferrarinál hasonlóan baráti viszony alakulhat ki csapattársával, Charles Leclerc-rel, mint amilyen a McLarennél volt Lando Norrisszal.

2020: Nagy évre számít a Racing Pointtól Sergio Perez: a mexikói úgy véli, ők fejlődhetnek a legtöbbet, mert mostanra túljutottak a 2018-as válságon, amikor kis híján csődbe ment a még Force India névre hallgató istálló.

2019: Kína hatalmas piac a Formula-1 számára: a vezetőség szeretne egy második versenyt rendezni az országban, valamint egy kínai pilótának is örülne – mondta el a sportág szponzori kapcsolatokért felelős menedzsere, Murray Burnett.

2018: Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke elmondta, első teendője munkába állásakor az volt, hogy visszamondta a Hondával kötött motorszállítói egyezséget. „Július 17-én, 9-kor léptem be, és 10-kor volt a megbeszélés” – árulta el egy interjúban a francia. Az istálló ezt követően szorosabbra fűzte kapcsolatát a Ferrarival, az Alfa Romeo pedig névadó szponzorává vált.

 sauber-201-kozos



2017: Enyhítenek a stewardok: a sportszabályzat változik az új szezon előtt, és kimondja, hogy nem jár büntetés az olyan esetekben, ahol nem állapítható meg egyik fél teljes vagy túlnyomó felelőssége. Ezt a versenyfelügyelők ítélik meg.

2015: Robert Kubica tündököl a Monte-Carlo Rali utolsó napján, a jeges Lardier et Valencia – Faye szakaszon, a rali leghosszabb gyorsaságiján 33 másodpercet adott a második helyezettnek. A privát Forddal versenyző lengyel korábbi problémái miatt az összetettben nincs harcban.

2014: Feléledt a Formula-1 téli álmából, a McLaren elsőként mutatta be új versenygépét, az MP4-29-et. A Mercedes, a Force India és a Toro Rosso megtette első kilométereit, de fotók nem kerültek nyilvánosságra, mivel bemutatójuk később esedékes. A Ferrari eközben közzétette, hogy rajongói szavazás alapján F14 T lesz az új versenygép neve.

2013: Fernando Alonso nem ül autóba a február 5-8-i jerezi teszten. A Ferrari úgy döntött, hogy Felipe Massa és Pedro de la Rosa vezetheti a versenygépet. A gárda spanyol tesztpilótájának ez lesz az első bevetése. Alonso Barcelonában, március 1-jén ül először a 2013-as Ferrariba.

2012: A Marussia „felülvizsgálta tesztprogramját”, és úgy döntött, kihagyja a jerezi gyakorlást, hogy az új modell, az MR01 fejlesztésére koncentráljon. A második teszten a tavalyi autóval szerepelnek, és az utolsóra érkezik meg az MR01.

2011: Kimi Raikkönen, aki saját csapata, az ICE 1 Racing színeiben indul második szezonjában a WRC-ben, tíz versenyre szóló megállapodást kötött az autót biztosító Citroennel.

 rai-rali-20111

2009: Frank Williams elárulta, az F1 költségcsökkentés érdekében megtett lépései megmentették az istállóját. A csapat az utóbbi években veszteséget termelt, így közel került ahhoz, hogy kivonuljon a sorozatból.

2008: Lewis Hamiltonnak semmilyen kifogása nem lehet, ha idén nem ő nyeri a világbajnokságot. Ezt ő maga jelentette ki, miután tavaly újoncként egy hajszál választotta el a címtől. Akkor még ráfoghatta, hogy zöldfülű volt, idén azonban már nem ez a helyzet.

2007: Befejeződtek a barcelonai pályán végzett munkálatok. A legjelentősebb változás, hogy az utolsó előtti kanyart egy sikánná alakították át, így csökkentették a szakaszon a tempót, és növelték a biztonságot.

2006: Juan Pablo Montoya nem fog örökké várni a McLaren ajánlatára. A csapat pilótája egyértelműen kijelentette, nem ül tétlenül, 2007-re már most aktívan keresi a továbblépési lehetőséget.

2005: Felvásárolták a Jordan istállóját. A csapatvezető, Eddie Jordan 14 év után távozik az istálló éléről, miután kivásárolta őt a Midland orosz születésű tulajdonosa, Alex Shnaider. Az istálló neve nem változik, a 2005-ös idényt Jordan Grand Prix-két fogják teljesíteni.

 2005-jordan1

2004: Sajtóértesülések szerint „kimerítő” tárgyalások után a Jordan szóbeli megállapodást kötött Jos Verstappen versenyzővel. A szerződés aláírását csak formalitásnak tartják.

2003:  81 éves korában elhunyt az olasz autóipari mágnás, Gianni Agnelli. Agnellit az ország egyik legbefolyásosabb üzletemberének tartották, ő volt a Fiat Motor többségi tulajdonosa. Nevét nagyapja, Giovanni után kapta, aki 1899-ben alapította a márkát.

2002: A McLaren úgy sem hajlandó elsőszámú pilótává kinevezni David Coulthardot, hogy a Ferrarit valószínűleg csak így tudná legyőzni. Ron Dennis csapatfőnök kijelentette, erre kizárólag akkor kerül sor, ha arra nyomós(abb) okuk van, addig pedig esélyt adnak az istálló másik pilótájának, Kimi Raikkönennek is. 

2001: Bemutatta új autóját a Sauber. A C20-ra keresztelt versenyautó  a második szezonjára készülő Nick Heidfeld és az újonc Kimi Raikkönen munkaeszköze lesz.

rai-2001-sauber1

2000: Jenson Button lett a britek legfiatalabb F1-es pilótája. A somerseti származású versenyző alig pár napja töltötte be a 20-at, amikor a Williams bejelentette leigazolását. Button Alex Zanardit váltja, csapattársa pedig  Ralf Schumacher lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: