DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Új kezekbe kerül az F1

Átrendeződik az F1 vezetősége, Irvine csúnyán beszól Vettelnek, Arrivabene pedig érkezése után nem sokkal már változásokat sürget – mutatjuk, mi történt január 23-án, az elmúlt két évtizedben.

2023: Miután sajtóhírek arról szóltak, hogy a szaúdiak 20 milliárd dollárért vásárolnák meg a Liberty Mediától az F1-et, az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem a Twitterén arról posztolt: minden potenciális vásárlótól józan észt kér, valamint konkrét terveket, nem pedig csak pénzt, miközben az állítólagos 20 milliárdos árat túlfújtnak nevezte.

2022: Lewis Hamilton a közösségi média világbajnoka: a brit a három nagy platformon 39,6 millió követővel rendelkezik, míg a dobogó másik két fokán álló Max Verstappen és Daniel Ricciardo csak 12,6 millió, illetve 10,4 millió követővel. Sebastian Vettel az egyetlen a mezőnyből, aki nincsen jelen a felületeken.

f1-hamilton-2022



2021: A Ferrari bejelentette, hogy a 2018-as F1-es autójukkal a jövő héten Fioranóban tesztelhet Carlos Sainz, Charles Leclerc és Mick Schumacher is.

2020: Cyril Abiteboul, a Renault F1-es csapatfőnöke szerint Esteban Ocon „új energiát” hoz az enstone-i csapatba.

2019: Eddie Irvine, a Ferrari volt F1-es pilótája „túlértékeltnek” és „egynyári fecskének” nevezte a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, sőt, azt is kijelentette, szerinte nem megérdemelten nyert ennyiszer bajnoki címet.

2018: „27 évesen kezdtem a Formula-1-ben, szóval úgy érzem, hosszú út áll még előttem. Akár 40 éves koromig tudnék versenyezni. Úgy gondolom, még legalább nyolc vagy kilenc szezon áll előttem” – nyilatkozta Romain Grosjean.

2017: A Liberty Media megerősítette, hogy Bernie Ecclestone azonnali hatállyal átadja az F1 vezérigazgatói posztját Chase Carey-nek, a Mercedes korábbi csapatfőnöke, Ross Brawn pedig a sportág ügyvezető igazgatóként tér vissza.

2016: Ismét napirendre került a verseny közbeni tankolás kérdése, ám az értesülések szerint az F1 nem folytatja az erről szóló tárgyalásokat.

2015: A Ferrari új csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene úgy véli, a 2017-re tervezett szabálymódosításoknak változást kell jelenteniük a Formula-1 számára, különben a sport sok rajongót veszít. Szerinte széles körű felülvizsgálatra lenne szükség ahhoz, hogy az F1 visszanyerje népszerűségét.

2014: Az új szabályozások előírják a kötelezően magas alvázat, amelynek orrhegye 185 miliméter magasságban van. Ez lényegesen alacsonyabb, mint korábban. A Williams az első F1-es csapat, amely bemutatta 2014-es orr-kialakítását az új Mercedes-motoros FW36-on.

2013: A Pirelli készen áll arra, hogy az idei éven túlra is meghosszabbítsa szerződését a Formula-1-gyel, még akkor is, ha továbbra is fennáll a pályáztatás esélye.

2012: Raikkönen egy kétéves Renault R30-assal érkezett meg a pályára ma reggel, amelyet a Lotus korabeli fekete-arany színére festettek és a Pirelli-bemutató speciális gumiját használták. A finn egy kétnapos edzésen vett részt, amelynek célja, hogy segítsen neki akklimatizálódni az F1-hez.

2011: Melbourne polgármestere, Robert Doyle úgy véli, a városnak nem szabad megújítania az Ausztrál Nagydíj rendezési szerződését, miután az 2015-ben lejár.

2010: A Yamaha MotoGP-s csapatfőnöke, Davide Brivio szerint Valentino Rosso e héten elért erős teljesítménye a Ferrarival talán újra felélesztheti érdeklődését az F1-re való váltás iránt.

2009: A pilóták nemhajlandóak aláírni kötelező FIA-szuperlicenciájukat, miközben újabb vita folyik a sportág vezető testületével az árnövekedés illetően. A versenyzők tavaly nagy nehezen elfogadták a megnőtt árakat, most azonban saját kezükbe vették az ügyet. 

2008: Rubens Barrichello első alkalommal mutatta be az új Honda RA108-at ma reggel Valenciában. Az autót a hét hátralévő részében a városban tesztelik, mielőtt hivatalosan bemutatják a csapat brackley-i gyárában.

2007: Sebastian Vettel 2006-ban debütált a Formula-1-ben, 2007-re pedig már a jövő sztárjaként tartották számon. Schumacher visszavonulását követően sokan aggódtak Vettelért, hogy vajon be tudja-e majd tölteni a német világbajnok után maradt űrt, ám ő nem törődik ezzel. Állítja, nincs rajta nyomás.

2006: A McLaren továbbra is bízik az új MP4-21 sebességében és megbízhatóságában, annak ellenére, hogy az első napokon motorproblémák hátráltatták őket ma reggel. Pedro de la Rosa autója a 19. körben állt le motorhiba miatt, a csapat vezétigazgatója, Martin Whitmarsh azonban nem aggódik.

2005: A Midland F1-es tulajdonosa, Alex Shnaider egy hetes tárgyalások után végre aláírta a megállapodást Eddie Jordan Formula-1-es csapatának megvásárlásáról.

2004: Baumgartner Zsolt jövő kedden tesztel először a Minardival. „Fárasztó, de eredményes nap volt ez” – nyilatkozta a magyar F1-es. „Örülök, hogy végre megismerkedtem a csapat minden tagjával. Kora reggel kezdtük a munkát, amelynek legfontosabb fázisa az ülésszerelés volt."

2003: Kimi Raikkönen érte el a leggyorsabb időt a valenciai teszt harmadik napján, több mint egy másodperccel megelőzve legközelebbi riválisát.

2002: A korábbi bajnok Jackie Stewart szerint a Formula-1-nek több nőre van szüksége – mérnöki és műszaki területeken.

2001: Michael Schumacher a teljes decemberi tesztelést kihagyta a felépülése érdekében, ám ma csatlakozott a csapathoz és megtette első köreit a Ferrarival.

2000: A Jaguar attól tart, hogy a tervezett autófestés túl nehéz lesz, ez pedig befolyásolhatja a teljesítményüket. A tesztek alapján úgy tűnik, a csapat Nagy-Britannia versenyszínét, a zöldet fogja használni, ám a Jaguar szóvivője, Cameron Kellecher elárulta, egyelőre nem biztos, hogy a teszteken bemutatott szín lesz a végleges.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: