DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Sainz nincs Verstappen szintjén

Button újra a Williamsnél, betiltják a dupla diffúzort, nem megy át a Super Aguri gépe a törésteszten. Ezeket a híreket is olvashattuk az elmúlt két évtizedben január 22-én.

2023: A nap Formula-1-es híreinek többsége a Ferrari körül forgott. Az olasz sajtó szerint például Leclerc új szerződése lesz Vasseur egyik prioritása: az érkező csapatfőnök feladata a hosszabb távú stabilitás biztosítása, Charles Leclerc pedig a Scuderia terveinek egyik pillére. Ugyanezt Carlos Sainzról nem mondták el.

2022: Hiába szállt ki névleg a Honda, a gyártó egészen 2025-ig, a motorbefagyasztás időtartama alatt technikai segítséget ad a Red Bullnak, az erőforrásokat is Japánban szerelik össze – árulta el Christian Horner. 

2021: Visszatér a Williamshez Jenson Button, legalábbis tanácsadói munkakörben.

2020: Nem bánja Helmut Marko, hogy elengedték Carlos Sainzot a Red Bull-családból. Szerinte egyébként sincs Verstappen szintjén.



2019: Az egykori Ferrari-akadémista, Guanyu Zhou új csapatot és szerepkört talál magának. A kínai versenyzőt a Renault szerződteti mint fejlesztő- és tesztpilótát.

2018: Cyril Abiteboul arra használná a Renault partnercsapatait, hogy a saját nevelésű tehetségeket elhelyezze náluk.

2017: Monisha Kaltenborn potenciális futamgyőztest lát a Sauber versenyzőjében, Marcus Ericssonban.

2016: Stoffel Vandoorne hisz abban, hogy nem jut majd Kevin Magnussen sorsára, és kiérdemelhet egy szerződéshosszabbítást a McLarennél.

2015: Jogi útra terelné az egykori F1-es versenyző, Philippe Streiff ügyét az FIA. Streiff keresetlen szavakkal minősítette a szövetség vizsgálatát Jules Bianchi balesetét követően.

2014: A csapatok közül elsőként a Force India leplezi le új autóját, melynek orrán még terveznek egy plasztikai műtétet. A versenygépek csúnya orrától való megszabadulást Cyril Abiteboul is támogatja.

2013: Toto Wolff szerint Robert Kubica még nincs olyan állapotban, hogy F1-es autóba ülhessen. A 2011-ben balesetet szenvedett lengyel a Mercedestől DTM-es tesztlehetőséget kap.

2012: Pat Symonds szerint mindössze az aerodinamikán múlt, hogy a Marussia gyengélkedett. A kiscsapatban szerint komoly potenciál volt az elmúlt évben.

2010: A következő szezontól kezdve tilos lesz a dupla diffúzor használata.

2009: Elmossa az eső a szezon előtti tesztet Portugáliában, ami miatt a Bridgestone különösen szomorkodik.

2008: Az előző évi kémbotrány után az FIA elnöke, Max Mosley gyorsan tisztázza a szabályokat: nem lesz kegyelem, amelyik csapatot kémkedésen kapják, azonnal kizárják a világbajnokságból.

2007: El kell halasztania autóbemutatóját a Super Agurinak, miután a versenygép nem ment át a törésteszten.

2006: Még tovább szigoríthatja az FIA a V10-es motorok használatát. A szervezet attól fél, túl nagylelkűek még most is.

2005: Peter Sauber tagadja, hogy a Volkswagen beszállna a Formula-1-be, ráadásul az ő csapatán keresztül. Már jó ideje pletykálták ezt a paddockban.

2004: Fernando Alonso már temeti is világbajnoki esélyeit, szerinte a Renault nem lesz eléggé versenyképes.

2003: Három különböző helyszínen is zajlik az új autók szezon előtti tesztje: Barcelonában Ferrari-dominancia van, Paul Ricard ura Fernando Alonso, míg Valenciában Juan Pablo Montoya a leggyorsabb.

2002: Patrick Head, a Williams technikai igazgatója annyira bízik két pilótájukban, Ralf Schumacherben és Juan Pablo Montoyában, hogy egyenesen kijelenti, nekik van a legjobb pilótapárosuk a mezőnyben. Eközben a McLaren volánja mögött Alexander Wurz új pályarekordot állít fel a barcelonai teszten.

2001: Kiengedik a kórházból Luca Badoert, aki csodával határos módon csak karcolásokkal megúszott egy nagy tesztbalesetet. Két hetes pihenőre mindenesetre elküldik.

2000: Hivatalos Alessandro Zanardi és a Williams szakítása. Az olasz pilóta négymillió fontnyi végkielégítést kap.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: