DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Raikkönen otthonra talált?

Barrichello világbajnok akar lenni, megérkezik Montoya, visszatér Schumacher - január 14-ei F1-es hírek a 21. századból.

2023: Az F1-es szereplők többségével ellentétben a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown lenyűgözőnek érzi az Andretti és a General Motors összeállását és potenciális beszállását a Formula-1-be.

2022: Az Aston Martin hivatalos közlése szerint nem sokkal Otmar Szafnauer távozását követően, a BMW motorsport korábbi vezetőjét, Mike Kracket nevezték ki az új Formula-1-es csapatfőnöknek.

2021: A Renault-ból Alpine-ná avanzsáló enstone-i istálló egy nagyszabású rendezvény keretein belül váltott arculatot, majd renderképeken bemutatták a csapat 2021-es versenygépét is.

2020: A Racing Point csapatfőnöke attól tart, hogy a Formula-1 azt kockáztatja a 2021-ben érkező új szabályokkal, hogy lassabbá válhatnak az autók, mint az F2-es gépek.

2019: A Saubernél debütálni készülő Antonio Giovinazzi arra kér mindenkit, ne hasonlítsák majd össze a teljesítményét elődje, az idő közben már a Ferrarihoz igazolt Charles Leclerc első évében mutatott produkciójával.

giovinazzi-leclerc-dppi-2019



2018: Tetőfokára hág a költségsapkával kapcsolatos vita, van, akik szerint muszáj korlátozni a költségvetést, van, aki szerint ez elfogadhatatlan. Jean Todt, az FIA elnöke szerint jó ötlet ennek bevezetése, de önmagában még kevés, a teljes szabályrendszert ennek megfelelően kell átalakítani – de hogy ez mikorra történhet meg, azt nem tudja…

2017: A Toro Rosso főnöke, Franz Tost szerint Danyiil Kvjat megmentette F1-es pályafutását: a szezon közben lefokozott orosz Szingapúrban magára talált, nagyot harcolt Max Verstappennel és bizonyította, hogy még mindig nagyon gyors. Tost szerint Kvjat onnantól ismét önmaga volt és emiatt 2017-ben nagyon erős évet vár tőle, talán pályafutása eddigi legjobbját.

2016: Ígéretes lépést jelent be a McLaren: Jost Capito a Volkswagen WRC-projektjétől érkezik a wokingiakhoz  vezető pozícióba és hosszabb távon is vele képzelik el a jövőt. Capitótól nagyon sokat várnak, a vezetőség átszervezésétől szintúgy és természetesen biztosak benne, hogy most elindulnak felfelé…

2015: Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke szerint ugyan késésben vannak a 2015-ös autóval, de nagy erőkkel hozzák a fejlesztéseket a motorjukhoz és emiatt fel fognak zárkózni a Mercedes mögé, visszatérnek az élmezőnybe a gyenge 2014 után. És hogy erre mi a garancia? Maurizio Arrivabene, illetve James Allison személye, mint a csapat első két embere.

00115020_040

2014: Teljesen tanácstalanok az F1-es pilóták azzal kapcsolatban, hogy mire számíthatnak a szezontól – indul a hibridkorszak, de fogalmuk sincs, hogy hol is tartanak pontosan a csapataik. Teljes a bizonytalanság, Felipe Massa még azt sem tudja igazán megmondani, hogy hogyan fognak viselkedni az új autók, közben pedig rohamléptekkel készül mindenki a jerezi tesztre…

2013: Azt ígéri a Pirelli F1-es vezére, Paul Hembery, hogy az idei abroncsokkal közel sem lesz annyi gond, mint a 2012-esekkel. Az abroncsok szerkezetét és mind a négy keveréket megváltoztatja a gyártó, illetve agresszívebb, izgalmasabb stratégiákat, gyorsabban kopó gumikat ígér – közben pedig a minél előnyösebb szerződéséért lobbizik az F1-nél.

2012: A Red Bullról szólnak a hírek ezen a napon, David Coulthard szerint Sebastian Vettel már most, kétszeres világbajnokként is az F1 nagyjai közé tartozik, Christian Horner csapatfőnök szerint pedig idén még jobb lesz, mint tavaly volt. Igaz, Horner azt is hozzáteszi, hogy Mark Webber is visszavág a gyenge 2011-es éve után és Vettellel harmonikusan fognak együtt dolgozni, az ausztrálnak pedig lesz esélye a vb-címre.

2011: Még mindig rémálmai vannak az előző idényzáróval kapcsolatban Luca di Montezemolónak, a Ferrari elnökének – azt mondja egy eseményen, hogy továbbra is van, hogy felriad álmából és az Abu Dhabiban történtekre gondol, amikor rossz stratégiával vesztették el Fernando Alonso vb-címét. Szerinte ez már örök életében kísérteni fogja, de a 2011-es bajnokságot nyíltnak látja, fejlesztik az autót és Stefano Domenicali vezetésével át is variálták a csapat személyzetét, hogy még hatékonyabbak legyenek.

2010: A visszatérés előtt álló Michael Schumacher háromnapos tesztet zár le Jerezben, méghozzá egy GP2-es autóval – a hétszeres világbajnok csak négy tizeddel maradt el Kamui Kobayashi 2008-as pályacsúcsától. Schumacher remek formát mutatott és több mint ezer kilométert tett meg a három nap során – Fernando Alonso szerint korábbi riválisa azonnal régi fényében fog tündökölni.

2009: A Ferrarinál nem tartanak attól, hogy Kimi Raikkönen és Felipe Massa belső harca miatt elveszítik a világbajnoki címet idén – mint ismert, 2007-ben a finn lett bajnok, 2008-ban pedig a brazil maradt le erről egyetlen kanyarral. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint tavaly egyetlen pontot sem vesztettek el emiatt és idén sem fognak, ami nem is férne bele a McLarennel, a BMW-Sauberrel és a Renault-val való minden bizonnyal megvalósuló csatában.

2008: A Ferrari uralja a jerezi F1-es tesztnapot: a regnáló világbajnok Kimi Raikkönen zárt az élen, három tizeddel csapattársa, Felipe Massa előtt. A mclarenes Pedro de la Rosa lett a harmadik, a Toro Rossóval Sebastian Vettel pedig a negyedik, míg a futamgyőzelmeket ígérő BMW nem vett részt az edzésen, mert éppen ekkor mutatta be az új autóját.

00002477_129

2007: A McLarentől a Ferrarihoz igazoló Kimi Raikkönen azt mondja, hogy jobban élvezi az életet új csapatánál – az utóbbi évek egyik legjobb és legnépszerűbb versenyzője a visszavonuló Michael Schumacher helyét vette át Maranellóban és a Jégember álarca elkezdett olvadni. Szerinte nyugodt és kényelmes a légkör, sokkal jobban érzi magát itt, mint Wokingban.

2006: A Toyota F1-es csapatánál úgy érzik, hogy eljött az idő ahhoz, hogy megverjék a Ferrarit: a Ralf Schumacherrel és Jarno Trullival az előző szezont a negyedik helyen záró istálló szerint idén ott lesznek a top3-ban, méghozzá azzal, hogy megverik Michael Schumachert és a Ferrarit. A japánoknál azt is hozzáteszik, hogy mindenképpen futamgyőzelmeket várnak ettől a szezontól.

2005: Az elmúlt éveket domináló Ferrari csak a Spanyol Nagydíjon mutatja be új autóját, addig a régi kicsit módosított verziójával versenyez – mondja Jean Todt csapatfőnök. Azt mondja, hogy ennek stratégiai okai (is) vannak, mindenesetre nehéz évre számít a sok szabályváltozás (motor, gumi, aerodinamika) miatt – bár ez ekkor még csak kötelező udvariaskodásnak tűnik…

2004: Három évvel, 2006 végéig meghosszabbítja Rubens Barrichello szerződését a Ferrari – a brazil ezt úgy kommentálja, hogy még három éve van arra, hogy világbajnok legyen. Barrichello szerint ő még nem érte el a legjobb formáját, de folyamatosan fejlődik és azt várja magától, hogy 2004-ben futamokat nyerjen, majd a világbajnoki címet is megcélozza.

2003: David Coulthard pályacsúcsot dönt Barcelonában a szezon előtti teszt második napján: a McLaren pilótája 1,3 másodpercet osztott ki a második legjobb időt produkáló Marc Gené Williams-BMW-jének. A Ferrari nem vett részt a gyakorláson, a további sorrend pedig (top5): Nick Heidfeld (Sauber-Petronas), Juan Pablo Montoya (Williams-BMW), Olivier Panis (Toyota). 

2002: McLaren-Williams-Renault sorrend alakul ki a valenciai F1-es tesztnapon: David Coulthard zár az élen Juan Pablo Montoya és Jarno Trulli előtt. A friss igazolás Kimi Raikkönen a másik McLarennel ötödik, Jenson Button pedig a másik Renault-val hatodik helyet szerez, miközben a Ferrari inkább Fioranóban tesztel, ahol Michael Schumacher pályacsúcsot döntött…

2001: Nagy várakozás előzi meg az F1-be megérkező Juan Pablo Montoyát, a kolumbiai pedig számítógépes játékokkal igyekszik javítani hiányos pályaismeretét – hat pályát egyáltalán nem látott még korábban, ezeken dolgozik most. Montoyától a legtöbben pokoli tempót és csípős nyilatkozatokat várnak a korábbi tapasztalatok alapján.

2000: Újabb esélyt kap a Williamsnél a 19 éves F3-as pilóta, Jenson Button. A fiatal brit tehetségre nagyon kíváncsiak voltak a csapatnál a mai tesztnapon, ám csak egyetlen kört tudott megtenni, mielőtt a sebességváltó megadta magát az autóban és mivel mindenképpen meg akarják őt nézni, ezért holnap újra beültetik, nem veszik el tőle a nagy lehetőséget.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: