DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: Alonso Kubicát tartja legtöbbre

„Ne változtassátok meg Kimi Raikkönent!”, Schumacher megkezdte a visszatérés előtti tesztelést, Buttonnak párbajon kell bizonyítania Junqueira ellen: ezek voltak január 12. F1-es hírei.

2023: Nem szegte kedvét az F1-es szereplők hűvös fogadtatása a Cadillacnek, amely néhány napja jelentette be, hogy az Andrettivel karöltve szállna be az F1-be: a General Motorshoz tartozó márka továbbra is izgatott annak kapcsán, hogy a száguldó cirkuszban szerepelhet.

2022: Robert Kubica újabb szériában teszi próbára magát, az Alfa Romeo tartalékpilótája a WEC mezőnyének tagja lesz az újonc Premával, Louis Deletraz és Lorenzo Colombo csapattársaként az LMP2-es kategóriában. Kubica 2021-ben szintén a Premával és Deletraz (valamint Yifei Ye) társaként bajnoki címet nyert az ELMS-ben.

2021: Már itt, január 12-én bejelentik, hogy az eredetileg kiadott F1-es versenynaptár nem tartható. A hivatalos változtatások szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat el kell halasztani, így Bahreinben indul az idény, de Melbourne-t később, ősszel pótolják majd.

f1-leclerc-vettel-2019



2020: Charles Leclerc úgy érzi, továbbra is sokat kell még tanulnia ferraris csapattársától, Sebastian Vetteltől – annak ellenére, hogy első közös évükben győzelmek, pole-ok és pontok tekintetében is felülmúlta a németet.

2019: A Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul szerint a 2021-re tervezett költségsapka nehéz helyzetbe hozza a nagyobb csapatokat, melyek kénytelenek lesznek létszámot leépíteni, ami mindig kényes kérdés. A kisebbeknek, köztük a Renault-nak, nem fog ilyen miatt fájni a fejük.

2018: A Formula-1 vezetői a rajtrács változtatásán is gondolkodnak. Pat Symonds két példát említ a múltból: amikor a rajtsor pozíciói valóban egy vonalban voltak, valamint mikor négy autó is helyett kapott egy sorban.

2017: A korábbi versenyzőből lett kommentátor, Martin Brundle elárulta, kisebb szívrohamot kapott a tavalyi Monacói Nagydíj közben, amikor a dobogóhoz sietett interjút készíteni. A verseny után megoperálták, ennek ellenére hamarosan újra munkába állt, sőt júniusban még versenyzett is a Le Mans-i LMP3-as betétfutamon.

2015: A Williamsnél tisztában vannak vele, hogy harmadikról az első helyre lépni nehezebb lesz, mint a kilencedikről a harmadikra egy év leforgása alatt. Mire van szükség Pat Symonds technikai igazgató szerint? Kemény munkára és nagyobb büdzsére – 2014-ben felannyiból győzték le a Ferrarit.

2014: Vitantonio Liuzzi fölényesen nyerte Felipe Massa hagyományos jótékonysági gokartversenyét, melyen jelenlegi és korábbi F1-esek, valamint brazil pilóták vettek részt. Sebastien Buemi második, a házigazda Massa harmadik lett.

2013: „Ne változtassátok meg Kimi Raikkönent!” – tanácsolta a háromszoros világbajnok, Jackie Stewart, aki kapcsolatban áll a finn csapatával, a Lotusszal a tulajdonosok tanácsadójaként. A skót elmondta, nagyon ritkán beszél Raikkönennel, mert ha leszólítja, a pilóta rosszallóan néz rá. Mindazonáltal dicsérte és Schumacherénél jobbnak nevezte visszatérését.

2012: A legjobb versenyző Fernando Alonso számára Robert Kubica. A lengyel továbbra sem épült fel egy évvel ezelőtti ralibalesetéből, a pletykák azonban továbbra is szóba hozzák Alonso csapattársaként a Ferrarinál.

2011: Stefano Domenicali csapatfőnök kijelölte a Ferrari éves célját: megnyerni az egyéni és konstruktőri vb-címet is. Ehhez a tavalyinál jobb szezonra lesz szükség, megbízható és versenyképes autóra az első versenytől fogva.

2010: Michael Schumacher megkezdte a felkészülést a visszatérő szezonra: egyelőre nem a Mercedesszel, hanem a GP2 tesztautójával. Schumacher három napot tölt Jerezben, de az elsőt megrövidítette az időjárás.

2009: A mezőnyből elsőként a Ferrari mutatta be idei versenyautóját, az F60-at. A megváltozott aerodinamikai szabályok miatt az új típus látványosan eltér az elődje kinézetétől: az orrán az extrém széles első szárnyak uralják a látványt, míg hátra keskeny, magas légterelőt szereltek. Most először KERS is került az autóba.

2008: Jenson Button előtt a 2009-es világbajnoki cím lebeg. Reményeit elsősorban az táplálja, hogy a Ferrari korábbi technikai igazgatója, Ross Brawn csatlakozott csapatához, a Hondához.

2007: India és Szingapúr is versenyt rendezhet a jövőben, árulta el Bernie Ecclestone. Mindkét helyszín vonalvezetését az F1 házi pályatervezője, Hermann Tilke rajzolná meg.

2006: Michael Schumacherről neveztek el egy sílesikló pályát Olaszországban. A német pilóta rendszeres vendége a Madonna Di Campiglio síparadicsomnak, ezért döntött úgy a vezetőség, hogy tiszteleg Schumacher előtt. A szóban forgó pálya a környék legnehezebbje, maximális meredeksége 70%.

2005: A Ferrari csapata meglátogatja a pápát. Mivel az istálló tagjai a napokban a szokásos év eleji elvonulásukat töltik Észak-Olaszországban, Jean Todték úgy döntöttek, egy kisebb delegációval ellátogatnak a Vatikánba. Rubens Barrichello elárulta, ez élete egyik álma.

2004: Nem hivatalos rekorddöntéssel zárta a jerezi előszezoni tesztet a McLaren istállója. A felkészülésen rajtuk kívül a Williams, a Toyota és a BAR vett részt, közülük bizonyult leggyorsabbnak Kimi Raikkönen.

2003: Világbajnoki reményeket kerget David Coulthard. A McLaren skót pilótája az Autosport International rendezvényén elárulta, készen áll minden kétkedőnek bebizonyítani, hogy őt is a megfelelő fából faragták.

2002: Bizonyítani akar az Arrows. A csapat egyik pilótája, a ma szerződéshosszabbítást aláírt Enrique Bernoldi abban bízik, idén az új Cosworth-motorokkal rendszeres pontszerzőkké válhatnak.

2001: Niki Lauda szerint az F1-nek több előzésre van szüksége. A háromszoros világbajnok szerint az FIA-nak garantálnia kell a versenyek izgalmát, különben a nézők elveszítését kockáztatja.

2000: Jenson Button egy egyenes kieséses teszten mutathatja meg, mire képes. A Williams istállója Jerezben az F3 19 éves bajnoka és Bruno Junqueira közül fogja kiválasztani, kivel teljesíti az idei F1-es szezont. Kettejük közül valaki Alessandro Zanardi utódja, Ralf Schumacher csapattársa lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: