DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Retro

F1-Archív: Elítélték Eddie Irvine-t

Bemutatkoznak az első új autók, Verstappen visszatér, Kubicát 2009 világbajnokának tippelik, elhunyt az első női pilóta: ezek voltak január 9. Formula-1-es hírei.

2023: Blokkolja egy ideig Mattia Binotto csapatváltását a Ferrari: olasz sajtóértesülések szerint a Scuderia extra pénzt fizet távozó főnökének, hogy idén ne szerződhessen le egy másik alakulathoz.

2022: Valtteri Bottas az Alfa Romeo és a Williams ülése közül választhatott idén, és mint elmondta, bár utóbbi csapatnak is nagy jövőt jósol, mégis az Alfát tartotta jobb opciónak. Vonzotta az is, hogy Ferrari-motoros autót vezet, ennélfogva teljesen elszakad a Mercedestől.

2021: A Kínai Nagydíjat a jelek szerint idén sem lehet megrendezni a tervezett áprilisi időpontban: a szervezők azon dolgoznak, hogy az év későbbi részében tarthassák meg a versenyt.

2020: A Formula-1 illetékesei minden eszközt megragadnak, hogy javítsák a sport minőségét: Pat Symonds elárulta, egy vizsgálat során rajongók bőrére csatlakoztattak érzékelőket, hogy így vizsgálják meg, a közvetítés során milyen események révén kerülnek izgatott állapotba.

2019: Romain Grosjean figyelmeztette a Renault-t, legyenek résen. A Haas pilótája arra számít, a két csapat 2018-as, egész szezonon átívelő párharca erre az évre is átnyúlik, és talán még kiélezettebbé válik.

2018: A Mercedes támogatásáról biztosította növendékét, Pascal Wehrleint, akinek erre az évre nem maradt helye az F1-ben. A csapat végül mégsem tartott ki a pilóta mellett, akit a Ferrari karolt fel fejlesztőpilótának.



2017: Két sikertelen szezon után a Honda jelentősen átalakítja az erőforrását, és a sajátja helyett a Mercedes megoldását választja kiindulópontnak. Ez az egységek teljes átrendezését jelenti.

2016: 89 évesen elhunyt Maria Teresa de Filippis, a világ első női Formula-1-es pilótája, aki 1958-ban Olaszországot képviselve három nagydíjon indult.

2015: Az eddigi négyről kettőre csökkentették a szezon közbeni tesztek számát. A helyszíneket Spanyolország és Ausztria szolgáltatja, mindkét alkalomra az adott nagydíj utáni kedden és szerdán után kerül sor.

2014: Kocsmai verekedés miatt hat hónap börtönre ítélték Eddie Irvine-t. Az egykori pilóta a milánói Hollywood klubban megsebesítette a város korábbi polgármesterének fiát, ám a büntetést végül nem kellett letöltenie.

Eddie Irvine aktív F1-esként, 2002-ben

2013: Visszanyerte a Brabham név használati jogát Jack Brabham fia. David maga is autóversenyző, és azzal vádolta meg Michael Tricket, hogy jogtalanul reklámoz utcai autókat a legendás névvel. Egy német bíróság tett pontot az ügy végére.

2012: Emberjogi aktivisták bojkottálnák a Bahreini Nagydíjat az országban uralkodó feszültség miatt, ám Bernie Ecclestone szerint semmi akadálya a versenynek. A nagydíjat valóban megtartották, Sebastian Vettel lett a győztese.

2011: A csapatfőnök szerint nagyon szoros lesz, de elkészülhet a Red Bull új autója a február eleji valenciai tesztre. Nem haladt mindenki ilyen jól a fejlesztésekkel, a McLaren bevallottan ideiglenes autóval érkezik a helyszínre.

2010: Fernando Alonso kész debütálni a Ferrari színeiben. A spanyol pilóta először nem a versenypályán, hanem a csapat január 11-ére szervezett síelésén jelenik meg maranellói vörösben.

2009: A nagy ismeretlen egyelőre a 2009-es szezon a drasztikus szabályváltozásokkal, mindenki csak tippel azt illetően, mi várható idén. A legendás kommentátor, Murray Walker jóslata: a BMW és Robert Kubica világbajnok lesz, de Fernando Alonso a Renault-val alaposan megszorongatja a lengyelt.

2008: Először gurult pályára az idei McLaren. Az MP4-23-at a tesztpilóta Pedro de la Rosa és az új igazolás, Heikki Kovalainen vezette Jerezben.

2007: A Formula-1-ből dicstelenül kikerülő, a BMW-Saubertől 2006-os szezon féltávjánál menesztett korábbi világbajnok, Jacques Villeneuve újra versenyezni fog: a Le Mans-i 24 óráson indul a Peugeot prototípusával.

2006: Szokatlan festéssel állt elő a McLaren: a hagyományos ezüst helyett narancssárga színekkel tesztelnek, mielőtt a végleges dizájn megérkezik. A narancsszín tisztelgés a McLaren korai, 1960-as évekbeli autói előtt.

2005: Bemutatta idei versenygépét, a TF104-et a Toyota. Az eseményen bemutatkozott az „álomcsapat”, ahogy a motorsportfőnök John Hewitt nevezte az új pilótapárost, a 2004 utolsó versenyein csatlakozó Jarno Trullit, valamint a Williamstől igazolt Ralf Schumachert.

2004: Jos Verstappen elmondása szerint „kontaktus van, de kontraktus nincs” a Jordannel. Ez az egyetlen csapat, amely még nem jelentette be pilótáit: Eddie Jordan gyors versenyzőt akar, aki szponzorokat is hoz, Verstappen pedig optimális jelöltnek tartja magát.

2003: Jos Verstappen a Minardi versenyzője lesz a szezon folyamán. A holland egyéves kihagyás után tér vissza a Formula-1-be, 1994 óta tartó pályafutásában a Minardi lesz hetedik csapata.

2002: Barcelonában tesztel a Formula-1 tizenkettőből kilenc csapata. A harmadik napon David Coulthard diktálta a tempót a McLarennel Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája előtt. Jacques Villeneuve is csatlakozott a teszthez: a kanadai közölte, ha a BAR autója nem felel meg az elvárásainak, az első versenyeket követően elhagyhatja a csapatot.

2001: A csapatok között elsőként a Jaguar tartotta meg új versenygépe, az R2 bemutatóját, melynek helyszíneként a cég technológiai részlege szolgált.

2000: Túl erősek az F1-es motorok a McLaren ügyvezetője, Martin Whitmarsh szerint. A szakember hibának tartja, hogy kizárólag az aerodinamika megkötéseivel tartják kordában a sebességet: már a csapatok megállapodásában szereplő 2007-es szezon előtt lecserélné a háromliteres V10-es motorokat, 2,4 literes hathengereseket tartana ideálisnak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: