DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: A Ferrarit vagy Toyotát választja Raikkönen?

Két csapat bejelentkezett a McLaren finnjéért, a Sauber cunami miatt törölte autóbemutatóját, Schumacher menedzsere figyelmeztet a téves hírekre, Palmer szerint nem árt meg másfél év kihagyás: ezek voltak az F1-es hírek január 4-én 2000 óta.

2023: Sajtóértesülések szerint a kínai állam zöld utat adott az utoljára 2019-ben megrendezett sanghaji futamnak, amely így visszakerülhet a naptárba az eredeti áprilisi időpontjában. (Mint tudjuk, végül 2023-ban sem rendeztek versenyt a világ második legnépesebb országában.)

2022: „Egyértelműen a világbajnoki cím a célja. Mindig is ez volt, az első naptól kezdve. Őszintén hiszem, hogy elég jó ahhoz, hogy világbajnok legyen, és ő is úgy hiszi, ő a legjobb. Ha kap egy jó autót, akkor meg is fogja csinálni” – mondja személyi edzője Daniel Ricciardóról, akit néhány hónappal később elzavar a csapattól a McLaren.

2021: Már megint nem lesz normális szezonunk, erre figyelmeztet Jean Todt. Az FIA elnöke úgy véli, a COVID még most is jócskán beleszól majd a forgatókönyvbe.

2020: Ideális jelölt lenne egy F1-es ülésre Mick Schumacher a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint. A hétszeres világbajnok fia második idényét kezdi majd a Formula-2-ben.

2019: A Ferrari szerint Mick Schumacher a jövőben jó eséllyel pályázik a csapat egyik F1-es ülésére. Mattia Binotto csapatvezető úgy fogalmazott, "sokat várnak" a pilótától 2020-ban.

2018: Tárgyal a Német Nagydíj 2019-es megrendezéséről a Nürburgring, amely eredetileg Hockenheimmel felváltva rendezte meg a hazai versenyt, 2013 óta azonban pénzügyi nehézségek miatt nem szerepel a naptárban.

00119016_109



2017: Megelőzi a Ferrarit a Mercedes: az istálló február 23-ra időzítette W08-as versenygépének silverstone-i bemutatóját, egy nappal a rivális leleplezése elé. Az idei modelleket a jelentős szabályváltozások miatt várják a szokásosnál is jobban a Formula-1 rajongói.

2016: Jolyon Palmer 2014 novemberében indult utoljára autóversenyen: a Lotus új pilótájának az Ausztrál Nagydíjon közel másfél év kihagyás után kell felvennie a ritmust (a köztes időben teszteken és szabadedzéseken vett részt), de nem gondolja, hogy versenyzési képességei tompultak.

2015: A pályaműveletekért felelős Alan Permane szerint a Lotus előző évi visszaesésének oka a kulcsemberek távozásában keresendő: az eredményes 2013-as szezon után James Allison, Dirk de Beer és más koponyák is elhagyták a csapatot, így lehet, hogy 315 pontos (konstruktőri 4. hely) idényük után 2014-ben, a szabályváltozások után mindössze 10 pontot szereztek.

2014: „Michael állapota továbbra is kritikus, de stabil” – nyilatkozta Schumacher menedzsere, Sabine Kehm, figyelmeztetve nyilvánosságot: semmit nem szabad elhinni, ami nem tőle vagy az orvosoktól származik.

2012: Az FIA pontosítást adott ki a pályán való védekezésre vonatkozó szabállyal kapcsolatban, amely egy irányváltást tesz lehetővé: a manőver után a védekező versenyző visszatérhet az ideális ívre, de csak úgy, hogy egy autónyi helyet hagy maga mellett.

2011: Az Abu Dhabiban történt vereségre reagálva a Ferrari módosít mérnöki gárdáján: a legfontosabb változás a McLarentől érkező Pat Fry kinevezése a vezető pályamérnök szerepébe, Chris Dyer helyére. Egy másik új ember, Neil Martin az operációs kutatás élére került. Stefano Domenicali csapatfőnök bevallotta, megfordult a fejében a lemondás a fiaskó után.

2010: Nem változik a BMW Sauber F1 Team neve, annak ellenére, hogy a német autógyártó teljesen kiszállt a projektből, Peter Sauber pedig visszavásárolta az istállót. A magyarázat, hogy a 2010-es nevezést ebben a formában adták le.

2008: Kiadták az F1-es nevezési listát: fő érdekessége, hogy a 2007-es konstruktőri világbajnokságból kizárt McLaren versenyzői a 22-es és 23-as rajtszámot kapták meg.

2007: Lewis Hamilton sokat vár a hozzá hasonlóan újonc Adrian Sutiltól, aki ellen a Formula-3-ban versenyzett 2005-ben. Hamilton szerint Sutil érkezése a Spykerhez, Christijan Albers mellé olyan lesz, mint amikor Robert Kubica a BMW-nél kötött ki Nick Heidfeld oldalán, és ébresztőt fújt a németnek.

2006: A pletykák szerint két csapat is meg akarja kaparintani Kimi Raikkönen szolgálatait, ha szerződése a McLarennel lejár a szezon végén: a Ferrari és a Toyota környékezte meg a finnt, ráadásul állítólag egy meg nem nevezett csapat is a kétszeres vb-ezüstérmes körül sündörög.

2005: A Sauber törölte Malajziába tervezett autóbemutatóját a régióban történt cunami miatt. A C24-est a valenciai teszten leplezik le.

2004: A svájci Blick szerint Rubens Barrichello 2006 végéig szerződést hosszabbított a Ferrarival, az istálló azonban cáfolta az értesülést.

2002: Bemutatták a Jaguar idei versenygépét, az R3-at, egyben megnevezték a tesztpilótákat, Andre Lotterer és James Courtney személyében.

2001: Alapember hagyta el a Jordant két hónappal a szezon kezdete előtt, a főtervező Mark Smith a Benettonhoz igazolt, ugyanúgy, mint októberben a csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne.

2000: Annak ellenére, hogy Mika Hakkinen a Formula-1, Tommi Makinen pedig a WRC világbajnoka lett 1999-ben, a finnek valamelyikük helyett egy sífutót, Mika Myllylát választották az év sportolójának.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: