DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Retro

F1-Archív: Button első mclarenes megjelenése

Button először látható McLaren-szettben, Keke Rosberg hisz Kimi Räikkönenben, Alexander Wurz a Williams-család tagja lesz, a Honda pedig komoly célokat tűz ki maga elé – mutatjuk az elmúlt két évtized január 2-ai történéseit.

2023: Mivel a Ferrari, mint motorgyártó nem regisztrált időben a 2026-os F1-es szezonra, így a többiekkel ellentétben nem vehetett részt a decemberi ülésen sajtóhírek szerint.

2022: Daniel Ricciardo elismerte: saját magát is megkérdőjelezte az előző év első szakaszának eredménytelensége láttán. A McLaren ausztrál pilótája saját bevallása szerint elkezdte elveszíteni az önmagába vetett hitét a monzai győzelmét megelőzően.

2021: Zak Brawn McLaren-főnök nagyon büszke Lando Norris mentális egészségét érintő munkájára. „Nagyszerű, hogy van valaki, aki reflektorfénybe helyezi ezeket a kérdéseket, ráadásul ilyen hitelesen. Szerintem ez nagyon fontos” – mondta.

2020: A Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri szerint nem lenne jó, és összeférhetetlenséget eredményezne, ha Chase Carey esetleges távozása esetén Toto Wolff vagy bármelyik másik csapatfőnök ülne be az igazgatói székbe.

2019: Rubens Barrichello szerint Charles Leclerc-nek fejben nagyon ott kell lennie, hogy sikeres legyen a Ferrarinál.

2018: „Hamilton 2017-ben tökéletes munkát végzett, a versenyzés a legjobbat hozza ki belőle. Mindent megérdemel, amit sikerül elérnie. Sok minden áll az ő oldalán, a csapat pedig száz százalékban rá koncentrál, nem úgy, mint korábban. Tavaly olyan versenyzővé vált, akinek nincs veszítenivalója a történelem bármely versenyzőjéhez képest” – fogalmazott Felipe Massa.

2017: Pascal Wehrlein állítólag megállapodott a Sauberrel arról, hogy az idei szezonban náluk fog versenyezni. A hírt még nem erősítették meg, ám ez jó előfutára annak a feltételezésnek, hogy Nico Rosberg helyét a Mercedesnél Valtteri Bottas fogja betölteni.



2016: Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke úgy véli, Bernie Ecclestone-nak el kellene kezdenie kidolgozni egy tervet a jövőre nézve, – az utódlással kapcsolatban – amely magában foglalja a fiatalok ösztönzését az F1 iránt.

2015: Claire Williams helyettes csapatfőnök szerint sztárpilótájuk, Valtteri Bottas száz százalékig elkötelezett a csapat felé, ezért biztosak benne, hogy a finn hosszú távon marad a csapatnál.

2014: Kevin Magnussen úgy véli, képes arra, amit korábban Lewis Hamilton véghez vitt a McLaren újoncaként.

2013: Luca di Montezemolo bejelentette, hosszú távon kívánja betölteni a Ferrari elnöki tisztségét, miután biztossá vált, nem fog kampányolni az olasz parlamentben való helyért.

2012: Nico Rosberg úgy véli, az, hogy a Mercedes nem vesz részt az idei év első tesztjén, – helyette inkább több időt töltenek a fejlesztéssel – nem akadályozza majd őket a későbbiekben. Szerinte ez a taktikai lépés hosszú távon megtérül, és megakadályozza a csapat versenyképtelen évkezdésének megismétlődését.

2010: A világbajnok Jenson Button hivatalosan is bemutatkozott a McLarennél, először volt látható a csapat overáljában, egy közösségi oldalukon közzétett fotón.

2008: A Williams úgy döntött, idén nem tart hivatalos bemutatót, ehelyett inkább arra összpontosítanak, hogy a szezon során visszatérjenek az élmezőnybe.

2007: A korábbi világbajnok, Keke Rosberg kijelentette, nincs kétsége afelől, hogy Kimi Räikkönen idén hozni fogja a pontokat a Ferrarinak. A kérdés a finn köztudott munkához való hozzáállása miatt vetült fel.

2006: A Williams megerősítette, hogy teszt- és tartalékpilótája az idei szezonban az osztrák Alexander Wurz lesz.

2005: Tony Purnell Red Bull-főnök továbbra is úgy véli, a Formula-1 jelentősen javulna, ha bevezetnék ötletét, – hogy az időmérőt egy sor mini-futammal helyettesítsék – annak ellenére, hogy a többi csapatfőnök tavaly elutasította ezt.

2004: Giancarlo Fisichella esélyt kaphat arra, hogy meggyőzze a Ferrarit arról, idén érdemes őt tesztpilótaként alkalmazniuk. A Sauber pilótája nem csinál titkot abból, hogy a jövőben a három nagy csapat egyikénél szeretne és fog versenyezni, amely jó eséllyel a Ferrari lesz.

2003: A Ferrari technikai főnöke, Ross Brawn elismerte, lehetséges, hogy a 2003-as szezonnak régi autójukkal indulnak neki, mivel néhány döntést későn hoztak meg, és az utolsó pillanatban módosítottak az idein. 

2002: A Prost Grand Prix több mint kétszáz munkatársa pénteken tárgyal Laurent Fabius francia miniszterrel annak érdekében, hogy a csapat részt vehessen a 2002-es világbajnokságon. A cél, hogy a kormány segítsen befektetőket találni a kitűzött határidőig (január 14.), hogy a csapat ne menjen csődbe.

2001: A Honda célja, hogy a következő szezonban megszerezze első nagydíjgyőzelmét a Formula-1-be való visszatérése óta – jelentette ki Takeo Fukui, a japán cég vezetője.

2000: A williamses Ralf Schumacher dicsérte az új BMW V10-es motor erejét, de megjegyezte, hogy túl nehéz. A BMW tudomásul vette észrevételeit és újratervez: könnyebb és kompaktabb motort szeretnének. Az idő azonban kevés, a cég aggódik, hogy nem lesz elég idejük a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: