DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Retro

F1-Archív: Baumgartner a Minardival is tárgyal

Hamilton túl gyors volt Superbike-tesztjén, a csapatok nem kérnek a kötelező két kiállásból, újra szabad a csapatutasítás, Alonso visszatér a Renault-hoz, Hill először beszélt nagy elismeréssel Schumacherről. December 10. F1-es hírei.

2022: A Red Bullt irányító Christian Horner szerint rendkívül nehéz döntés lehetett a Ferrarit évtizedek, a csapatfőnöki posztot négy idény után elhagyó Mattia Binotto számára a döntés a távozásról.

2021: Megkezdődött a mindent eldöntő szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj hétvégéje: az első szabadedzésen Max Verstappen, míg a másodikon Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, azaz a pontegyenlőségről induló két vb-aspiráns egyaránt behúzott egy-egy tréninget pénteken.

2020: Váratlanul nyugdíjba vonul Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója 2018, Sergio Marchionne halála óta. A döntés, amelyet személyes okokra hivatkozva hozott meg – a vezető Covid-betegségen esett át nemrég –, a Ferrarit is meglepetésként érte, egyelőre John Elkann elnök vette át Camilleri feladatait.

2019: Charles Leclerc örömmel versenyezne Lewis Hamilton csapattársaként a Ferrarinál, mondta a monacói a spekulációra reagálva, amely már szóba hozta a britet a csapattal, miután szerződése lejár 2020 végén.

2018: Lewis Hamiltonra rá kellett szólni, hogy menjen lassabban Superbike-tesztjén – mondta a Yamaha motorosa, Michael van der Mark, aki az F1-sztárt segítette Jerezben. Nagyon gyors volt, de nem volt kidolgozott vezetési stílusa, magyarázta a holland.



2017: Közel 50 %-os visszaesés történt előzések számában a 2016-os szezonhoz képest, de Sebastian Vettel nem érzi ezt tragédiának. „Van pár unalmas verseny, és akkor mi van? Szerintem ez nem baj. Nem hiszem, hogy minden egyes futamon előzési rekordot kellene dönteni. Az előzés legyen egy érdem, ne csak felkínálják az embernek.”

2016: „Több szívvel vezettem idén” – beszélt arról Lewis Hamilton, hogy az idei szezon, amely során 5 ponttal maradt le a vb-címről Nico Rosberggel szemben, kihívásaival milyen hatást gyakorolt rá.

2015: Heti hétnapos, 24 órás munkarendre váltott a Toro Rosso – napi három műszakos váltásban –, hogy a februári tesztekre elkészülhessen az új autó. A munkarend két és fél hónapig lesz érvényben: ilyen sokáig még sosem volt érvényben 0-24-es munka, legfeljebb egy-két napig szoktak dolgozni megállás nélkül kritikus időszakban. A Toro Rossónak azért kell iparkodnia, mert csak napokkal ezelőtt dőlt el, hogy a csapat 2015-ös Ferrari-motort fog használni a következő szezonban.

2014: A Ferraritól elköszönő Fernando Alonso úgy gondolja, a csapattal töltött öt szezonja során pályafutása legmagasabb szintjén versenyzett. A spanyol 10-ből 9 pontra értékeli teljesítményét az időszakban.

2013: A csapatok túlnyomórészt elutasítják a Pirelli 2014-es javaslatát, melynek lényege, hogy két kötelező kiállást kelljen teljesíteni minden nagydíj során.

2012: Az F1-től másodszor visszavonult Michael Schumacher újra motorozással múlatta idejét: két pályanapot töltött John McGuinness, Randy Mamola és Pol Espargaro társaságában.

2011: A kettős világbajnoki címet ünneplő Red Bull székhelyén, Milton Keynes-ben tartott utcai bemutatót: a becslés szerint 60 ezer néző jött el az eseményre.

2010: Feloldotta a csapatutasítások tilalmát 2011-re a Motorsport Világtanács. Jóváhagyták az előzést segítő mozgatható hátsó szárnyat, valamint döntés született arról is, hogy négyhengeres 1,6 literes motorok érkeznek 2013-ban.

2009: 217 Formula-1-es versenyző – José Froilán Gonzaleztől a jelenlegi mezőny legtöbb tagjáig – vett részt az Autosport szavazásán. Minden idők legnagyobb versenyzőjének Ayrton Sennát választották.

2008: Meglepte a Honda F1-es kiszállása Fernando Alonsót. A kétszeres világbajnok a japán márkához csatlakozáson is gondolkodott, mielőtt a Renault-val hosszabbított 2009-re.

2007: Teljesen kicserélt pilótapárossal indul a Renault: Fernando Alonso visszatér sikerei helyszínére, Nelsinho Piquet pedig bemutatkozik az F1-ben. Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is ülés nélkül maradt.

2006: A Red Bull igazolása, Mark Webber két teszten vezette az RB2-t, és alig várja, hogy a jövő évi RB3-at is kipróbálja januárban.

2005: Jacques Villeneuve (BMW) volt a tíz versenyző részvételével zajló jerezi teszt leggyorsabbja szombaton, Pedro de La Rosa (McLaren) előtt.

2004: Jóváhagyták a 2005-ös versenynaptárat, újdonságként a Török Nagydíjjal, rekordot jelentő 19 futammal.

2003: Baumgartner Zsolt a Minardival is tárgyal, számolt be a nemzetközi F1-es sajtó a magyar versenyző menedzserére, Frank Tamásra hivatkozva. Baumgartner a Jordan ülésére is pályázik, de esélyei egyre halványabbak.

2002: A pereskedő Heinz-Harald Frentzen és a Jordan közös megegyezésre jutottak: a versenyző a csapattól való 2001-es szezon közben kirúgása miatt tett jogi lépéseket. Frentzen továbbra is perben áll az Arrows istállóval, amely fizetéssel tartozik neki.

2001: A két éve visszavonult eddig Damon Hill ritkán beszélt nagy riválisáról, Michael Schumachertől. Most elmondta: a négyszeres világbajnok hihetetlenül tehetséges, és úgy véli, megvannak az adottságai, hogy minden idők legnagyobb versenyzőjévé váljon.

2000: A BMW sportfőnöke, Gerhard Berger szerint a 20 éves Jenson Button – akit a márka partnere, a Williams két évre kölcsönadott a Benettonnak – egy napon világbajnokká válhat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: