DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Retro

F1-Archív: Kételkednek a 21 éves újoncban

A Ferrari elnöke (ismét) kivonulással fenyeget, a Red Bull neveltje nem érti, miért nem léptették elő, a McLaren csapatfőnöke szerint Hamilton bizonyítani fog - december 4-e F1-es hírei az elmúlt két évtizedből.

2022: Változtatott munkamorálján és a szabadidős elfoglaltságain is Charles Leclerc annak érdekében, hogy jobban teljesítsen a pályán. Viszont úgy érzi, a csapatnak is változnia kell, mert nem voltak a vb-harcban: hiába lett második a Ferrari, igazából nem jelentett valós veszélyt a Red Bullra, ezen kell változtatniuk 2023-ra. 

2021: Az első Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén Max Verstappen utolsó Q3-as körén, az utolsó kanyarban törte össze a Red Bullt, miután pole-pozíciót érő szektoridőket teljesített. A Red Bull-os így csak harmadik helyre kvalifikált a két Mercedes, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögé.

2020: Épp csak beült a Mercedesbe, már tarol is George Russell: a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő brit mindkét szahíri szabadedzést az élen zárja. Főnöke, Toto Wolff elégedett, de türelemre inti a közönséget.

2019: Egy szerverprobléma miatt nem lehetett használni az Abu Dhabi Nagydíj első köreiben a DRS-t, több élmenő szerint pedig az akkori akcióhiány is bizonyította, hogy szükség van az eszközre a Formula-1-ben.

2018: Mesterséges intelligenciával készülnek feldobni a közvetítéseket. Egy modern F1-es autó óriási mennyiségű adatot generál, a jövő évtől erre eresztenek rá egy gép agyat, ami többek között az autók pozícióját, a gumik állapotát és az időjárást figyelembe véve fogja megjósolni a versenyzők teljesítményét, stratégiáját és a bokszkiállásait.

2017: A Ferrari tényleg kivonulhat a sorozatból – állította Sergio Marchionne. A Ferrari-elnök ezt azt követően szögezte le, hogy a csapat jelentős erőkkel megtámogatta a Sauber istállóját, így az emberekben felmerült, hogy nem is gondolják olyan komolyan a 2021-es szabályok miatti F1-ből való távozást.

 marchionne-portre-20172



2016: Nico Rosberggel ellentétben Lewis Hamiltonnak mindig motivációt jelent a címvédés. Ezt a brit azt követően jelentette ki, hogy német csapattársa napokkal az első világbajnoki címe megszerzését követően bejelentette visszavonulását. „Kár érte, én máshogy állok a témához” – hangzott Hamilton reakciója.

2015: A Toro Rosso megegyezett a Ferrarival, hogy 2016-ban a maranellóiak egy évvel korábbi motorspecifikációjával fog versenyezni. A kiscsapat azután kényszerült erre a kompromisszumra, hogy a Red Bull szezon közben felmondta szerződését addigi szállítójával, a Renault-val. A fiókcsapat így felvette a kapcsolatot korábbi partnerével, akikkel meg is tudott egyezni, ám az egyezség csak úgy jöhetett létre, hogy nem a legfrissebb motorokat szerelik az autókba.

2014: Jean-Eric Vergne egyszerűen nem érti a Red Bullt. A franciának eddig az volt a meggyőződése, hogy 2015-ben is folytathatja az alakulattal, így hidegzuhany érte, amikor kiderült, hogy a Toro Rossónál Carlos Sainzot ültetik a helyére, miközben csapattársát, Danyiil Kvjatot előléptetik az anyacsapathoz. Vergne idén 14 ponttal szerzett többet Kvjatnál, és kihangsúlyozta, technikai problémák nélkül még többre lett volna képes.

2013: 22 futamos versenynaptárt terveztek 2014-re, 19 forduló lett a vége. Dél-Korea anyagi problémák miatt nem folytatja, New Jersey sorozatban másodszor hátrál meg a rendezéstől, Mexikó viszont abban bízik, 2015-ben sikerül tető alá hozniuk egy versenyt.

2012: Bernie Ecclestone a kora ellenére nem tervez lelassítani. Az F1 82 éves mindenható urának „még ezernyi ötlete” van, és ezzel kapcsolatban felemlegetett egy emléket, miszerint a múltban ő maga is dolgozott egy Enzo Ferrari nevű 88 éves úriemberrel, aki kora ellenére „szörnyen kemény és éles eszű” volt.

 ecclestone-jordan-2012

2011: Romain Grosjean nagy vágya, hogy Kimi Raikkönen csapattársa legyen. A finn világbajnokot a napokban igazolta le a Renault-ból lett Lotus, így a francia most minden erejével azon dolgozik, hogy megszerezze a csapat másik ülését.

2009: Daniel Ricciardo büszke a jerezi teszten mutatott teljesítményére. A brit F3 bajnoka a Red Bull autóját vezethette, és az utolsó napot óriási, 1,3 másodperces előnnyel zárta.

2008: Mika Hakkinen szerint Lewis Hamiltonból lehet a valaha volt legjobb F1-es pilóta. A brit már a debütáló évében, 2007-ben is karnyújtásnyira volt a világbajnoki címtől, amit 2008-ban, mindössze 23 évesen meg is szerzett. Hakkinen szerint ezzel a tempóval mindenkinél sikeresebbé válhat a sorozatban.

2007: A pilóták azonnal slickekre váltanának, ha tehetnék. Néhány szerencsés versenyző, köztük Jenson Button is kipróbálhatta a Bridgestone kísérleti, 2009-re szánt abroncsait a jerezi teszten. A bordázat nélküli abroncsok, amelyek „sokkal kiszámíthatóbbak”, rögtön elnyerték a brit tetszését. Az F1 a kilencvenes évek vége óta bordázott gumikat használ.

2006: Néhányan kételkedve fogadták, hogy a McLaren a Lewis Hamilton névre hallgató 21 éves újoncot ültet Fernando Alonso mellé 2007-re, de Ron Dennis hisz abban, hogy a pilóta minden kritikusát el fogja hallgattatni.

ham-2006-portre

2005: Nigel Mansell abban bízik, hogy Jenson Button vagy David Coulthard révén ismét egy brithez kerül a világbajnoki cím. Ehhez egy tanácsot is adott nekik: egyenek egy jót, mert nagyon vékonyak.

2004: Egyre biztosabb, hogy David Coulthard a Jaguarból lett Red Bullhoz szerződik. Ezt alátámasztja, hogy a brit üléspróbán vett részt a csapatnál, mielőtt jövő héten Jerezben teszteli az autójukat.

2003: Egyszerre két pályán készülnek az F1-es csapatok a következő szezonra. A Ferrari, a Williams, a Honda és a Jordan Jerezben próbálgatja az új gumikat, miközben a McLaren, a Renault, a Toyota és a Jaguar Barcelonában gyakorol a 2004-es idényre.

2001: A McLaren kirúgta az egyik technikusát, aki a Bangkok-London repülőjáraton okozott fennakadást. A 30 éves férfit azt követően kellett megbilincselni, hogy ittasan inzultálta utastársait. Landolás után a rendőrség őrizetbe vette a gyanúsítottat.

2000: Bernie Ecclestone is közbeavatkozott, hogy fennmaradjon a Minardi. Az olasz kiscsapat év végére minden főbb szponzorát elveszítette, és erőforrással sem rendelkezik a következő évre, ezért Ecclestone meggyőzte a Fordot, hogy szállítsa régi V10-esét a csapatnak. Azt kihangsúlyozta, hogy az anyagiakról viszont az istállónak kell gondoskodnia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: