DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
Retro

F1-Archív: Massa nem fél Raikkönentől

Gyári csapatként tér vissza a Renault, megmenekült a Sauber, Pantano méltatlankodik, amiért nem kap F1-es ülést, az ügyészség kémkedéssel vádolja a Toyotát, Nico Rosberg mindössze 17 évesen Williamst tesztel. Ilyen F1-es híreket olvastunk december 3-án.

2022: Az állandóságot emelte ki az egyik legfőbb tényezőként Sergio Perez ahhoz, hogy harcban lehessen a bajnoki címért 2023-ban. A Red Bull versenyzője úgy érzi, erre meglesz a lehetősége.

2021: Bár Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Szaúd-arábiai Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén, a Max Verstappentől nyolc pontra lévő Mercedes-pilóta szerint javítaniuk kell még az egykörös tempójukon az új dzsiddai helyszínen.

2020: Daniel Ricciardo még ma találkozni fog az F1 vezetőivel, hogy a Romain Grosjean horrorisztikus balesetét követő visszajátszásokról beszéljen velük. Az ausztrál felháborította, mennyiszer megismételték a brutális ütközést: napok elteltével is úgy gondolja, ez nem elfogadható, 10 évesekhez illő balesetvideókat nézegetni.

2019: Valtteri Bottas diktálta a tempót a közös Pirelli-teszt első napján Abu Dhabiban, Esteban Ocon pedig debütált a Renault versenyzőjeként. A magyar kötődésű Roy Nissany először vezetett F1-es autót teszten, a Williams gépét.

2018: A Racing Point nem végleges név, a korábbi Force Indiát máshogy fogják hívni a 2019-es szezonban, közölte Otmar Szafnauer csapatfőnök.

2017: A 2009-es világbajnok, Jenson Button, aki az idei szezonban csak párszor versenyzett – közte beugróként Monacóban a McLarennel – a japán Super GT sorozatban folytatja pályafutását.



2016: „Ma ő a Formula-1 legjobbja, amit a pontállás is megmutat” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff Nico Rosberg visszavonulásáról.

2015: A Renault teljes gyári csapatként tér vissza a Formula-1-be, a mai nappal hivatalossá vált, hogy a francia gyártó átvette a Lotus csapatszervezetét.

2014: A Jules Bianchi balesetét vizsgáló bizottság megállapította, hogy a Marussia üzembiztos rendszere nem működött megfelelően: ha a biztonsági funkció megfelelően működik, a motor leállt volna, mikor Bianchi egyszerre lépett a gázra és fékre, ami tompíthatta volna a becsapódást. A bizottság azt is kijelentette, Adrian Sutil balesetét követően nem lett volna indokolt a biztonsági autót beküldeni.

2013: Nico Hülkenberg csatlakozott korábbi csapatához: a német a Force India versenyzője lesz, ahol 2012-ben is versenyzett, a Sauberhez igazolás előtt.

2012: Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke reméli, győzelmekre képes autót tudnak Lewis Hamilton rendelkezésére bocsátani. A csapat Kínában nyert, de a szezon végén visszaesett: öt futamból álló pont nélküli szériájuk volt.

2011: Nem lesz gond Kimi Raikkönen motivációjával, életkorát tekintve pedig a legjobb időszakban van – mondta a Lotus Renault tulajdonosa, Gerard Lopez a csapattal visszatérő finnről.

2010: Nem csupán 99,99 % – ahogy a hírekben áll – hanem 100 %, hogy Timo Glock a Virginnél fog vezetni – így fogalmazott a német versenyző, akinek neve nem szerepelt a 2011-es nevezési listán.

2009: Véget ért a Sauber jövőjével kapcsolatos bizonytalanság: a csapat megkapta a rajtrács 13. helyét. Kétség övezte a svájci istálló sorsát a BMW kivonulása után, a rajtrács utolsó helyét pedig a Lotusnak ítélték: a Toyota késői kiszállásával azonban felszabadult egy nevezés, melyet a Sauber vett át. 

2008: Giorgio Pantanót érzékenyen érinti, hogy a GP2-es bajnoki cím megnyerése után mellőzik az F1-es csapatok. „Kétszer nyertem gokartvilágbajnokságot, háromszor Európa-bajnoki, háromszor olasz bajnoki címet, megnyertem a német F3-at és a GP2-t. De nincs F1-es ülésem, ez egy vicc? Olvastam Sennáról és Buemiről, ők mit csináltak?” – méltatlankodott az olasz, aki 2004-ben a Jordannel már versenyzett az F1-ben.

2007: Ross Brawn már 2004-ben, kétéves szerződését aláírva tudta, hogy hogy 2006-os lesz utolsó szezonja a Ferrarinál. A mérnök kihagyta az idei évadot, de a legtöbben arra számítottak, vissza fog térni korábbi csapatához: helyette a Hondával írt alá csapatfőnökként.

2006: Felipe Massa nem fél Kimi Raikkönentől – a ferraris magabiztos, hogy helyt fog állni új csapattársával szemben.

2005: A következő szezonban érkeznek a V8-as motorok, de korlátozásokkal V10-eseket is lehet még használni. Pat Symonds a Renault-tól attól tart, hogy a V10-essel folytató Toro Rosso igazságtalan előnyben lesz, ez pedig arra bátorítja a nagycsapatokat, hogy ők is a régi motort használják.

2004: A kölni ügyészség – a modenai ügyészséggel együtt lefolytatott vizsgálat eredményeképp – vádat emelt a Toyota ellen, hogy a Ferraritól lopott számítógépes adatot tárolt. A Toyota állítja, a vádak megtévesztőek és hamisak.

2003: Két spanyol pályán is tesztelnek az F1-esek: Barcelonában, ahol a McLaren, Renault, Toyota és Jaguar van jelen, David Coulthard diktálta a tempót, míg Jerezben, a Ferrari, Williams, BAR és Jordan tesztjén Ralf Schumacher volt a leggyorsabb.

2002: A barcelonai teszten először vezetett F1-es autót a korábbi világbajnok, Keke Rosberg 17 éves fia, Nico. A fiatal finn (Rosberg ekkor a finn zászló alatt versenyzett) a német Formula BMW megnyeréséért kapta jutalomként a Williams-tesztet, így egy 140 lóerős autó után ült át 900 lóerősbe.

2001: Ralf Schumacher balesetet okozott a német A3-as autópályán: az esseni motorshow-ról kölcsönkapott BMW-vel hátulról belerohant az előtte levő autóba, melynek eredményeként három jármű ment össze előtte. A német nem sérült meg, és a BMW-t sem érte komoly kár, a rendőrségi vizsgálat után távozni tudott az autóval.

2000: Michael Schumacher helyett Jean Todt vette át az Autosport legjobb nemzetközi versenyzőnek járó rangos díját: a németet nemrég műtötték, az utolsó csavart távolították el, amelyet az 1999-es lábtörés következtében ültettek be.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: