DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 5. péntek
Retro

F1-Archív: „Feszült a hangulat, de ez normális”

Nincs több digitális fizető szolgáltatás, Michelisz Norbert először nyer, Zak Brown a McLaren élén, Alonso a távozás szélén – mutatjuk, melyek voltak a legfontosabb november 21-ei hírek 2000-től kezdve.

2022: Miután megőrizte az F1-es szuperlicenszt érő helyét a Formula-2-es tabellán, már csak formalitás volt, de hétfő délután meg is erősítették, hogy Logan Sargeant lesz Alexander Albon társa 2023-ban.

2021: Lewis Hamilton nyerte a Formula-1 első Katari Nagydíját, a rajttól a célig vezetve. Max Verstappen rajtbüntetés után a második helyre zárkózott fel, Fernando Alonso pedig visszatérése első dobogóját szerezte meg. Négy defekt is történt a futamon: a Pirelli ígéretet tett a kivizsgálásukra.

2020: A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff figyelmeztet mindenkit az F1 bővülő naptárának emberi „költségeire.” Szerinte a tripla versenyhétvégék miatt jóval nagyobb terhelést kap az egész csapat, így a pilóták is. 2021-re 23 forduló került be az ideiglenes menetrendbe.

2019: „Összességében meg vagyok elégedve azzal, amit elértem, és nem érzem úgy, hogy versenyzőként visszavonulnék. Nem érzem, hogy elhagyom az F1-et, hogy nem állok többé a rajtrácson. Bármilyen lehetőség adódik, készen állok!” – mondta Nico Hülkenberg, a Renault pilótája, aki jövőre tíz év után távozik a királykategóriából, mert nem maradt számára ülés.

2018: A McLaren bemutatta egyedi festését, amelyet Fernando Alonso a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon, az utolsó F1-es versenyén (azóta tudjuk, hogy ez nem az utolsó volt) fog használni.



2017: A Williams tagadja, hogy szerződést kötött Robert Kubicával 2018-ra, ezzel együtt azt is, hogy ezt az Abu Dhabi Nagydíjon be fogják jelenteni.

2016: Zak Brownt nevezték ki a McLaren Technology Group új ügyvezető igazgatójának.

2015: Hamilton panaszkodott, hogy nem tudott elég közel kerülni csapattársához, Nico Rosberghez, míg Max Verstappen a Toro Rossóval több előzést is végrehajtott. A holland azt mondta, megérti Hamilton kijelentését, hiszen ő és német csapattársa egyforma autóban ülnek és ezáltal még nehezebb, ha nem tudod meghaladni a másikat. Mint mondta: „ha lemaradsz, sokat veszítesz a gyors kanyarokban, szóval megértem Lewist.”

2014: Mennyire feszült a hangulat ezen a hétvégén Lewis Hamilton és Nico Rosberg között? – tették fel a kérdést Toto Wolffnak a szezon utolsó hétvégéjén, Abu Dhabiban. A válasz: „A feszültség fennáll, de ez teljesen normális. Eljött az utolsó verseny, ami kettejük között zajlik. Ez a mindent eldöntő utolsó hétvége, szóval normális, hogy van feszültség. A vártnál nem nagyobb, inkább úgy mondanám, van egy jó szellemiség a csapaton belül.”

2013: A Lotus azt gyanítja, hogy Heikki Kovalainen problémáját az USA Nagydíjon inkább egy elzáródott fékcsatorna okozhatta, nem pedig az első szárny meghibásodása. 

2012: Paddy Lowe technikai igazgató elismerte, Lewis Hamilton nagyon fog hiányozni a McLarennek, amikor a szezon végén távozik a csapattól.

2011: Elkezdődött a szezon utolsó hete, Rubens Barrichello pedig azt nyilatkozta, nem hajlandó búcsúversenyként tekinteni a Brazil Nagydíjra, annak ellenére, hogy jövőre valószínűleg elhagyja a Williamst.

2010: Michelisz Norbert megszerezte első győzelmét a túraautó-világbajnokságon a szezon utolsó futamán, Makaóban. Daniel Ricciardonak ezzel egy időben fogalma sincs, mi vár rá 2011-ben, annak ellenére, hogy lenyűgöző teljesítményt nyújtott az F1 e heti tesztjén Abu Dhabiban, újoncként.

2009: A Mercedes hétfőn bejelentette, hogy megvásárolja a Brawn GP-t, amely 2008 végén a bezárás szélére került, miután az előző tulajdonos, a Honda úgy döntött, hogy kiszáll a Formula-1-ből. A vezetőség a helyén marad, Brawn pedig kifejtette, úgy érezte, a gyártó nagyobb biztonságot nyújt a csapatnak és a munkásoknak. „Csodálatos időszak volt, és ez sok szempontból nehéz döntés, de így csatlakozni tudunk az autóipar legrangosabb márkájához” – nyilatkozta Ross Brawn.

2008: A hatszoros MotoGP-bajnok Valentino Rossi szerint jó Formula-1-es pilóta lehetett volna, ha négy kerékre vált, amikor először vezetett versenyautót.

2007: Ecclestone gyakran fenyegetőzött azzal, hogy a 2009-es lejárat után Silverstone csak akkor maradhat a versenynaptárban, ha jelentős fejlesztéseket hajtanak végre a pályán. Ma felszólította a kormányt, hogy támogassák az Olimpiára pazarolt pénz egy kis százalékával Silverstone-t.

2006: Massimo Marchignoli, Imola polgármestere bizakodó, hogy a San Marinói Nagydíj a jövő évi távollét után visszatér a Formula-1-es naptárba. Mint elmondta, a pálya korszerűsítésének munkálatai már elkezdődtek.

2005: A Minardi csapata ma megkezdte 23 éves történetének utolsó tesztjét a Róma melletti Autodromo Vallelungában.

2004: A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen ismét nyilvánosan bírálta az FIA azon döntését, hogy 2006-ban jelentős változtatásokat hajt végre az F1 motorszabályzatában.

2003: Eddie Jordan megerősítette, hogy kivásárlási tárgyalásokat folytatott külföldi partnerekkel, miközben a BAR Honda bejelentette, hogy partnerséget létesít az amerikai Haas Automation brit részlegével, akikkel már a papírokat is aláírták. Ezzel körülbelül 25 százalékkal növelik a helyszíni gyártási kapacitásukat.

2002: Bernie Ecclestone ma megerősítette, hogy a továbbiakban nem kínálnak digitális fizető szolgáltatást egyik partnerüknek sem. Mint mondta, innentől arra kívánnak összpontosítani, hogy a lehető legjobb élő közvetítést biztosítsák az ingyenes műsorszolgáltatók számára. A döntést azután hozták meg, hogy világossá vált, a digitális műsorszolgáltatók kifogásolják a rivális csatornákon működő ingyenes adást.

2001: Az F1 vezetősége bejelentette, hogy a 2006-os szezon végére betiltaná a dohányreklámokat; Ralf Schumacher lenyilatkozta, hogy szerinte a Williams csapatfőnöke, Sir Frank Williams jobban kedveli nála csapattársát, Juan Pablo Montoyát; a Mercedes pedig bejelentette, hogy Jean Alesi a következő szezonban a német DTM túraautó-sorozatban fog versenyezni náluk.

2000: Jean Alesi az elmúlt 12 évet a királykategóriában töltötte. Most kijelentette, szomorú, amiért az F1 ma már sokkal inkább az autóról, mintsem a pilótáról szól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: