DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Retro

F1-Archív: Vettelt csak a győzelem érdekli

Alonso kedveli Verstappen stílusát, az Alfa Romeo a Red Bullal is szövetkezhetett volna, Schumacher még mindig gyors, Vettelt pedig nem érdekli a világbajnoki cím. Ezek voltak november 13-a hírei!

2022: Több botrány uralja a napot november 13-án: egyrészt Max Verstappen ütközött Lewis Hamiltonnal a brazíliai futamon és ennek kapcsán szólalt meg mindkét érintett, másrészt a holland nem engedte el Sergio Perezt, ráadásul a két fél teljesen egyértelmű rádióüzeneteket kiabált a csapat felé a másikkal kapcsolatban, Christian Hornerék nem győzik elsimítani a világot lázban tartó feszültséget. Pluszként a Ferrarinál sem tiszta minden, hiszen a csapat nem volt hajlandó Carlos Sainzot félreállítani Charles Leclerc elől, amit az egyéni második helyért hajtó Leclerc szintén nem ért...

2021: Valtteri Bottas nyerte az F1 történetének harmadik sprintfutamát, melyet Brazíliában rendeztek. A finn jó szolgálatot tett csapattársának, akit szabálytalan DRS-e miatt kizártak az időmérőt követően.

2020: A Török Nagydíj helyszíne óriási kihívások elé állította a résztvevőket, miután az új aszfalt borzasztóan csúszóssá vált. A pilóták többsége panaszkodott az edzések után, Verstappen szerint szöges gumik kellenének, Norris pedig úgy látja, olyan mintha driftsuliban lenne.

2019: Fernando Alonso megdicsérte Max Verstappent. A spanyolok kétszeres világbajnoka szerint jelenleg eldönthetetlen, ki a legjobb a jelenlegi Formula-1-es mezőnyben, de a holland állandó támadó felfogását nagyon kedveli.

2018: Továbbra is napirenden van a Liberty Médiánál egy második amerikai verseny megrendezése az F1-ben. A tulajdonosok regnálásának első új versenyhelyszíne ugyan Vietnám lett, de a vezetőség nem tett le a kezdetektől meglévő vágyáról.

2017: Az F1 szabályaira panaszkodott Lewis Hamilton. A világbajnok szerint hiányzik, hogy igazán odaléphessenek– Brazíliában pedig ismét belekóstolt abba, milyen magas fokozatra tekert motorral menni.

2016: Nem tartja jónak az esőgumik minőségét Kimi Raikkönen. A Ferrari pilótája azok után tett megjegyzést a Pirelli nedves pályára szánt termékeire, miután az időjárás miatt eléggé kaotikus Brazil Nagydíjon hatalmas balesetet szenvedett.

2015: Akár a Ferrari motorjait is használhatta volna a jövőben a Red Bull. A hírek szerint erre a maranellóiak szeretnék visszahozni testvérmárkájuk, az Alfa Romeo nevét a sportágba, így ennek a márkának a neve alatt futottak volna a vörösök erőforrásai.



2014: Bár már korábban szó volt róla, hogy az F1 többségi tulajdonosa tőzsdére vigye a sportágat, ez továbbra sem fog megvalósulni. A kereskedelmi jogok tulajdonosa, a CVC újra kénytelen elhalasztani a törekvését, ezúttal az olyan kiscsapatok helyzete miatt, mint a Marussia vagy a Caterham.

2013: Hivatalosan is bejelentették, hogy Sergio Perez elhagyja a McLaren istállóját. A mexikói pilóta így tehát mindösszesen egy szezon erejéig volt a wokingi csapat tagja. A pilóta ezt a Twitter oldalára feltöltött közleményében erősítette meg.

2012: Extra gumikat biztosít az istállók számára a Pirelli az austini futamra. Az Amerikai Nagydíj hamarosan visszatér, mégpedig egy vadonatúj helyszínen, ezért a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója plusz abroncsokat ad a csapatoknak.  

2011: Jóval nagyobb büntetésben is része lehetett volna Pastor Maldonadónak. A venezuelai pilóta a verseny után egy 30 másodperces büntetést kapott, amiért nem figyelt a kék zászlós jelzésre és ezzel jelentős ideig feltartotta az őt leköröző Mark Webbert és Felipe Massát.

2010: Nem foglalkozik a világbajnoki címmel Sebastian Vettel. A Red Bull fiatal tehetsége akár élete első bajnoki címét is megszerezheti a szezon utolsó futamán, ám a német pilóta egyértelművé tette, egyelőre csak arra koncentrál, hogy megnyerje a futamot vasárnap.

2009: Nem gondolja úgy a Bridgestone, hogy jelentősen változtatni kellene a gumikon a következő idényre. Az F1 beszállítójának motorsport főnöke, Hamasima Hirohide egy interjúban reagált erre, miután 2010-ben már tilos lesz tankolni a futamok közben.

2008: A szezon végén visszavonult az aktív versenyzéstől David Coulthard. A skót pilótát a pályafutásáról faggatták egy interjúban ahol azt is elárulta, kivel érezte magát a legjobban egy csapaton belül. Összesen hát csapattársa volt, közülük pedig Mika Häkkinen volt a kedvence.

2007: Mindenkit maga mögé utasított Barcelonában Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok hosszú idő után ült ismét Formula-1-es autóba, ezúttal azért, hogy a Ferrari számára teszteljen a Spanyol Nagydíj helyszínéül is szolgáló pályán. A német volt az egyetlen, aki 1:22 alá tudott menni.

2006: Akár a Lexus név is feltűnhet a Formula-1-ben. A következő szezonban a Williams csapata a Toyota motorjait fogja használni, így a hírek alapján akár arra is lehetőség nyílna, hogy a beszállítójuk egy testvérmárkájáról neveznék el az általuk használt erőforrásokat.

2005: Megerősítést nyert, hogy a Bridgestone abroncsait használja majd a jövőben a Toyota. A japán márka az F1-be való belépése óta szoros kapcsolatot ápolt a Michelin cégével, ám ez hamarosan véget ér.

2004: Biztossá vált távozik a Jaguar Racing a mezőnyből, helyét pedig az ismert energiaitalos cég a Red Bull veszi át. Korábban már sokat pletykáltak arról, hogy Dietrich Mateschitz veszi meg a Milton Keynes-ben található alakulatot, A Jaguar egykori csapatfőnöke, Tony Purnell üdvözölte a döntést.

2003: Történelmi tettet fog végrehajtani a Jordan csapata Kínában. Az istálló a legendás Macau GP programjaként vesz részt egy bemutató keretében, ahol a Ralph Firman fogja vezetni az EJ13-at, ezzel pedig első alkalommal fut majd F1-es autó ezen a helyszínen.

2002: Tesztlehetőséget kap a BMW részéről Dirk Müller. A 26 esztendős német versenyző erős teljesítményt nyújtott a Túraautó Európa-bajnokságon, ezért december elején Barcelonában ülhet be az FW24 volánja mögé.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: