DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat
Retro

F1-Archív: Két négyszeres a mezőnyben

Lauda tanácsot ad a Red Bullnak, Vettel kiegyenlít Fangióval, Rosberg elköszön a Williamstől – Formula-1-es hírcsokor az elmúlt két évtizedből, október 29-éről.

2022: A pole-pozíciót is megszerezhette volna a Mercedes a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén, vélekedett George Russell, aki második lett Max Verstappen mögött. A harmadik szabadedzést 1-2-ben zárta a csapat, az időmérőn 2-3. helyet értek el, így végül elmaradt a második idei Mercedes-rajtelsőség.

2021: „Jó. Úgy értem, olyanok vagyunk, amilyeneknek a vetélytársaknak lenniük is kell. Nem igazán fogunk együtt vacsorázni, de ez rendben van. Megvan bennünk ez a versenyszellem és mindig próbáljuk legyőzni egymást a pályán, ugyanakkor igyekszünk tisztelni a másikat a pályán kívül is. Eddig volt néhány feszült pillanat, de összességében minden rendben volt” – mondta Max Verstappen a Lewis Hamiltonhoz fűződő viszonyáról.

2020: Toto Wolff a védelmébe veszi Lance Strollt. A sokat támadott kanadaira szerinte igazságtalanul sütik rá azt, hogy csak az édesapja pénze miatt lehet a Formula-1-ben. Ő úgy látja, megérdemli az ülést.

2019: Lewis Hamilton reméli, a Red Bull nem penderíti ki Alex Albont a Formula-1-ből, mivel a brit-thai pilóta jövője igenis fényes a királykategóriában.

2018: Technikai direktívát fog kiadni az FIA, a téma a Mercedes, pontosabban annak új felnije. Olyan kialakítást találtak ugyanis ki, amivel hűthetik a gumikat. Mexikóban viszont nem használták, amitől úgy is viselkedett az autó, mint egy F3-as versenygép, bár Toto Wolff nem ennek tulajdonítja a szenvedést.

2017: Max Verstappen nyeri a Mexikói Nagydíjat, de a nap sztárja mégsem ő, hanem a negyedik világbajnoki címét begyűjtő Lewis Hamilton. Ezzel immár két négyszeres világbajnok erősíti a mezőnyt. A legyőzött Sebastian Vettel emelt fővel viseli a vereséget, elismerve, Hamilton volt a jobb idén. A brit maga úgy vélekedik, ennél rosszabb módon, a kilencedik helyen leintve nem is avathatták volna bajnokká.



2016: Lewis Hamiltoné a pole a Mexikói Nagydíj időmérőjén. A leggyorsabb kört a címvédő csapattársa, Nico Rosberg – aki második lett – egyszerűen „briliánsnak” nevezi.

2015: Sürgősen helyre kellene hoznia a Red Bullnak a Renault-hoz fűződő viszonyát, legalábbis Niki Lauda szerint. A tanácsot azért adja, mert a bikásoknak egyelőre nincsen motorbeszállítójuk a 2016-os szezonra, ami egyre csak közelít.

2014: Még mindig issza a levét az F1 annak, hogy a 2014-es szabályváltozásokat negatívan harangozták be. Ez Alain Prost véleménye, aki szerint még mindig nehezen fogadják el az emberek ezt a szezont, annak ellenére, hogy eddig tartogatott izgalmakat bőven.

2013: Nem kívánja kommentálni a Mercedes a csapatfőnökével, Ross Brawnnal kapcsolatos pletykákat. Az a hír járja, a brit a szezon végén elköszön tőlük.

2012: Kimi Raikkönen még mindig ugyanolyan éhes a győzelemre, mint korábban. Ezt a Lotus csapatfőnöke is megerősíti a szerződéshosszabbítást épp aláíró Jégemberről, akitől 2013-ban még erősebb évet vár.

2011: Sebastian Vettelé a pole-pozíció az első Indiai Nagydíjon. A németnek ez a 28. időmérős elsősége, amivel kiegyenlít Juan Manuel Fangióval. A rajtrács egyébiránt olyan, mint egy kirakós, a felügyelőknek öt pilóta büntetése után komoly munka kisilabizálni, ki honnan indul.

2010: Letett a Formula-1-es visszatérésről Kimi Raikkönen. A finn menedzsere megerősítette, már nem keresgélnek ülést, a Jégember ugyanis inkább a Rali-vb mezőnyét erősítené.

2009: Távozik a Williamstől Nico Rosberg. A német négy szezont húzott le a csapatnál, de mivel nem látja magát a dobogó legtetején velük, továbbáll. Hogy hova, azt még nem tudja.

2008: Ross Brawn szerint Lewis Hamiltonnak az ösztöneire kell majd hallgatnia a soron következő bajnoki döntőn, a Brazil Nagydíjon. Norbert Haug pedig úgy gondolja, a tavalyi év kudarca egyáltalán nem lesz hatással a britre.

2007: Annak ellenére, hogy elveszítette a világbajnoki címet, Lewis Hamilton büszke az újoncévére. Szerinte jó munkát végzett a szezonban, a hibái ellenére is.

2006: Michael Schumacher még nem érzi magát „nyugdíjasnak”. A visszavonuló bajnok, akitől Monzában rajongók ezrei köszöntek el, úgy véli, majd csak december környékén fog felerősödni benne az „ennek vége”-érzés.

2005: Úgy tűnik, füstbe megy a Honda terve, miszerint még egy csapatot neveznek a száguldó cirkuszba. Ugyanis egyelőre tilos lesz a partnercsapatok fenntartása.

2004: A Toyota lehet az első, amely elkészül 2005-ös autójával. Ha minden jól megy, a karácsonyi ajándékuk a kész versenygép lesz.

2003: Jacques Villeneuve, miután kitették a BAR-tól, maga telefonálgat a McLarenhez, hogy alkalmazzák őt tesztpilótaként.

2002: Marad a 107%-os szabály. Az FIA a napokban nagyobb szabályváltoztatási csomagot jelentett be, amiben többek között egy felfrissített időmérő is szerepel. A csapatfőnökök örömmel fogadták, kivéve talán a Minardi vezetője, Paul Stoddard, aki szeretett volna az említett szabálytól megszabadulni.

2001: Aukciót rendeznek néhány napon belül a mezőny tagjainak sisakjaiból és versenyzői öltözetéből, a befolyt összeggel pedig a szeptember 11-i terrortámadás áldozatainak gyermekeit szeretnék támogatni.

2000: Óriási méreteket ölt a Ferrari világbajnoki ünneplése. Mugellóban nem kevesebb, mint 50 000 rajongó előtt parádéztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: