DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: Verstappen visszafogja magát

Hamilton Mexikóban, Vettel Indiában győzött – és lett utóbbi négyszeres világbajnok –, Rosberg el akar beszélgetni csapattársával, Alonso biztos benne, hogy ő lesz a 2012-es világbajnok, megnyerte a fellebbezést és ötödik lett a bajnokságban a Jordan. Ilyen F1-es híreket olvastunk október 27-én 2000 óta.

2022: Az F1-es „szabadságok” szakértője, Mika Hakkinen véleményezte Daniel Ricciardo helyzetét: a kétszeres világbajnok szerint az ausztrál visszaeső teljesítménye és gyakori csapatváltása is rizikó, ő úgy gondolja, hogy Ricciardo számára aligha lesz már visszaút egy állandó ülésbe.

2021: A szezon egyik szenzációsabb híre volt, hogy az Andretti család megvásárolhatja a Sauber istállót, azonban a tárgyalások befejeződtek, a tulajdonosok ugyanis túl nagy árat kértek a csapatért, így kútba esett az üzlet.

2020: Felipe Massa, aki aktív pályafutásából közelről ismeri a Formula-1 két legsikeresebb versenyzőjét, konklúziót vont: Michael Schumacher dolgozott keményebben, de Lewis Hamilton a nagyobb természetadta tehetség.

2019: Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíj rajtja után Max Verstappennel összeakadva kikényszerült a fűre és ötödik helyre esett vissza, végül azonban megnyerte a futamot – Sebastian Vettel és Valtteri Bottas előtt.

2018: A mexikói időmérőn a Red Bull kisajátította az első sort. Meglepetésre Daniel Ricciardóé lett a pole-pozíció, habár az edzéseken Max Verstappen tarolt – a holland fékhibára fogta a vereséget.

2017: Danyiil Kvjat már nem a Red Bull család tagja – jelentette ki Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke Mexikóban. Legutóbb az USA-ban az orosz még visszaült az istálló autójába, azóta viszont megszakadt minden kötelék. Tost szerint nagyon valószínű, hogy a 2018-as pilótapáros a jelenlegi üléseket betöltő Pierre Gasly és Brendon Hartley lesz.

2016: Max Verstappen azt tervezi, visszafogja magát a csapatrádiózások során. „Ahányszor megnyomom a rádió gombját, bevágják a közvetítésbe, és néha kissé arrogánsnak tűnhetek, mint amikor azt mondtam, nem a negyedik helyért vagyok itt. Jobb lesz, ha csak annyit mondok ezentúl: igen, nem, oké” – mondta a 19 éves holland.



2015: Nico Rosberg el akar beszélgetni Lewis Hamiltonnal az USA Nagydíj első kanyarjában történtekről: a csapattársat hibáztatja, amiért erőszakosan támadta őt és a kerekek is összeértek, miközben levezette a pályáról. A futamot végül nem ez döntötte el, hanem Rosberg hibája az utolsó körökben – így Hamilton megnyerte a versenyt és harmadik világbajnoki címét.

2014: Csak 18 autó lesz jelen az USA Nagydíjon, miután a csődvédelem alatt álló Marussia nem fog rajthoz állni. A csapat azon dolgozik, hogy az Austin után megmaradó két fordulón részt tudjon venni.

2013: Berendelték a stewardok Sebastian Vettelt, amiért fánkozással ünnepelte negyedik világbajnoki címét. A német Red Bull-versenyző toronymagasan, 29 másodperces előnnyel nyerte az Indiai Nagydíjat Nico Rosberg előtt.

2012: Fernando Alonso elmondása szerint százszázalékosan biztos benne, hogy ő fogja megnyerni a világbajnoki címet – annak ellenére, hogy az Indiai Nagydíj mai időmérőjén újra Sebastian Vettel szerezte meg a pole-pozíciót, a spanyol pedig csak ötödik lett a kvalifikáción a Ferrarival.

2011: Szomorú témáról, az utóbbi hetekben motorsportban történt tragikus balesetekről kérdezték a Formula-1 szereplőit. Sebastian Vettel az idei évben személyesen találkozott az IndyCar-balesetben elhunyt Dan Wheldonnal, ő és Fernando Alonso is élőben nézték a MotoGP-futamot, melyen Marco Simoncelli életét veszítette. Lewis Hamilton Martin Hinesról is megemlékezett, aki a gokartos évek során segítette őt. Abban mindannyian egyetértettek: tisztában vannak vele, hogy a versenyzés része a veszély, és a tragédiák nem változtatnak a sport iránti szenvedélyükön.

2010: A Red Bull még mindig nem akarja első számú versenyzőnek kinevezni a bajnokságban jobban álló Mark Webbert. Az utolsó két forduló előtt az ausztrál 11, Sebastian Vettel 25 ponttal van lemaradva Fernando Alonsótól: Christian Horner csapatfőnök nem kívánja elvenni Vettel esélyeit, hiszen egy verseny alatt is nagyot változhat az összkép.

2009: Timo Glock kihagyja a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat is – sorban a harmadik versenyt –, mivel továbbra sem épült fel teljesen csigolyatöréséből. A Toyotába ismét Kamui Kobayashi ülhet.

2008: A Toyota elnöke, John Howett cáfolja, hogy a márka kiszállna a Formula-1-ből a költségcsökkentésre vonatkozó tervek miatt. „Legalább 2012-ig folytatjuk” – mondta Howett.

2006: Ross Brawn, aki tíz évet követően a hónap végével befejezi a munkát a Ferrarinál, köszönetet mondott az istállónak, és megjósolta, nélküle is számos siker vár rájuk.

2005: Megtartották az első tesztet felkészülésként az új Grand Prix Masters sorozatra, az egykori F1-esek versenyére. Silverstone-ban Andrea de Cesaris volt a leggyorsabb az 1992-es világbajnok, Nigel Mansell előtt.

2004: Jacques Villeneuve egyetlen pontot sem szerzett a szezon utolsó három nagydíját felölelő visszatérésén a Renault-val, de nem tartja hiábavalónak: hasznos felkészülésnek érzi a következő évre, amelyben a Sauber pilótája lesz.

2003: Először fog kínai versenyző Formula-1-es autót vezetni: Ho-Pin Tungnak a Formula BMW Asia sorozat megnyeréséért ajánlott fel tesztlehetőséget a Williams-BMW.

2002: A CART idei bajnoka, Cristiano da Matta továbbra is mérlegeli, elfogadja-e a Toyota F1-es ajánlatát. Elmondása szerint egyedül rajta múlik a döntés.

2001: Két héttel a szezonzáró után lett végleges a világbajnokság végeredménye: a Jordan végzett a konstruktőri tabella ötödik helyén, nem a BAR. Eddie Jordanék megnyerték a fellebbezést és visszakapták Jarno Trulli USA Nagydíjon elért negyedik helyét. Az olaszt azért zárták ki, mert az autó kopóblokkjai nem mentek át a technikai ellenőrzésen. A fellebbezést azzal az érvvel nyerte meg a csapat, hogy az egyik steward hiányzott a meghallgatásról, márpedig a döntéseket az összes versenyfelügyelőnek kollektíven kell meghoznia.

2000: Ron Dennis szerint a McLarennek nem a stratégiában kell javulnia – ahogy David Coulthard mondta –, hanem a megbízhatóság frontján, hogy 2001-ben legyőzzék a Ferrarit. A csapatfőnök rámutatott, háromszor is motorhiba miatt estek ki, ami nem rossz mutató, de ebben a harcban nem is elég jó.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: