DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 1. szombat
Retro

F1-Archív: Schumacher második búcsúja

Nincs többé dohányreklám a Formula-1-ben, változik az időmérő, Felipe Massa visszatér a kispadról, érkezik Sergio Perez. Ezek voltak október 4. legérdekesebb F1-es hírei az elmúlt húsz évben.

2022: Elfogadhatatlan az Alpine megbízhatósága a kétszeres világbajnok Fernando Alonso szerint: a spanyol számolgatása alapján jelenlegi 59 pontja kétszeresével rendelkezhetne ezek nélkül, és a Mercedesekkel csatázhatna a sokkal jobb pozíciókért. Esteban Ocon diplomatikusabban beszél a műszaki gondokról, Alonsónál viszont elfogyott a türelem és a PR-patron.

2021: A Mercedes csapata még jobban összefonódik az America’s Cup vitorlásverseny brit formációjával: a vezető technikai igazgató, James Allison is dolgozni fog az Ineos Britannia projektjén a „vízi F1-ben”.

2020: Sebastian Vettelnek tetszik az ötlet, hogy a komplett mezőny egyenautókban mérettesse meg magát. A német a Nürburgringen nyilatkozik erről, ahol 1984-ben már tartottak ilyen versenyt, többek között tíz F1-es világbajnok részvételével (azt a futamot egy bizonyos Ayrton Senna nyerte).

2019: Max Verstappen szerint igencsak megnő majd a válások száma az F1-ben ezzel a versenynaptárral. A 2020-as szezonban összesen 22 helyszínre látogat majd el a mezőny.

2018: Sebastian Vettel szerint nem tévesztett irányt a Ferrari, amely erős kezdés után erős visszaesést produkál, ismét a Mercedesnek adva ezzel az előnyt. Lewis Hamilton nem is érti, az olaszok mit csinálnak, ő a helyükben még csapatutasítástól sem riadna vissza.

2017: Komoly dilemma előtt áll a McLaren a Japán Nagydíj előtt: bevessék a fejlesztett motort, vagy ne? Szeretnének jól teljesíteni a Honda hazai futamán, de ehhez a frissített erőforrás kell, ami viszont rajtbüntetést ér. Fernando Alonso szerint sem tudja még a csapat, mit csináljanak.



2016: Fernando Alonso némi módosítást javasol a glóriával kapcsolatban. A kétszeres spanyol világbajnok szerint a biztonsági elemnek levehetőnek kellene lennie, annak érdekében, hogy baj esetén a versenyzők gyorsabban ki tudjanak szállni az autóból. Alonso azután fogalmazza meg a kritikát, hogy a Maláj Nagydíjon Kevin Magnussennek kissé körülményes volt a kijutás.

2015: Ron Dennis nem örül a tesztelés korlátozásának. Szerinte ezzel pont az ellenkezőjét éri el az F1, mint amit szeretne: a költségek csak növekedni fognak.

2014: A pletykák szerint a Ferrarihoz tart Sebastian Vettel. A négyszeres világbajnok egy nappal korábban jelentette be, hogy elhagyja a Red Bullt a szezon végén. Vettel a maranellóiaknál Fernando Alonso helyét venné át. A szóbeszédek olyannyira a nap hírei, hogy Nico Rosberg pole-pozíciója a Japán Nagydíjon szinte el is halványul mellettük.

2013: Lewis Hamilton megnyeri a Koreai Nagydíj mindkét pénteki szabadedzését. A Mercedest a vb-cím várományosa, Sebastian Vettel is igazi fenyegetésnek érzi. Mindeközben Christian Horner aggódik, hogy a tervezett 22 versenyes szezonnal az F1 túllő majd a célon.

2012: Michael Schumacher másodszor is bejelenti visszavonulását. A német legenda szerint lettek volna lehetőségei, és versenyképesnek is érzi még magát, de egy ponton búcsút kell inteni. Helyét Lewis Hamilton veszi át a Mercedesnél, akitől a csapattárs Nico Rosberg egyáltalán nem fél.

2011: „Nem úgy értették” azt a rádióüzenetet a Ferrarinál, amit Rob Smedley mondott Felipe Massa fülére a Szingapúri Nagydíjon. A versenymérnök arra kérte a brazilt, tegye tönkre Lewis Hamilton versenyét. A két pilóta között történt is ütközés.

2010: Mexikói fiatallal erősít a Sauber. A csapat bejelenti, Kamui Kobayashi mellett Sergio Perez vezeti majd a másik autójukat 2011-től.

2009: Sebastian Vettel domináns győzelmet arat a Japán Nagydíjon. A Red Bull németje senkitől sem zavartatva autózik végig az élen, és első helyével még a világbajnoki reményeit is életben tartja, bár Jenson Button mögött így is 16 ponttal van lemaradva.

2007: Fernando Alonso hisz a csodákban. A sorozatban harmadik világbajnoki címéért küzdő spanyol a Kínai Nagydíj előtt reménytelin nyilatkozik, szerinte legyőzheti még bajnoki rivális csapattársát, Lewis Hamiltont, akit a Formula-1 legfiatalabb és egyben első újonc világbajnokává koronázhatnak a hétvégén.

2006: Ron Dennis helyében nem is gondolkozna azon Frank Williams, a Formula-1-be hozza-e Lewis Hamiltont. Ha egy ilyen tehetséget nevelne a csapata, a válasza egyértelmű igen lenne.

2005: Sajtóértesülések szerint a Honda egy második csapatot is szeretne indítani az F1-ben. Érdekesség, hogy a japánok épp most szereztek 100%-os részesedést a BAR-ban.

2004: Attól tart David Coulthard, hogy a szezon végén visszavonulásra kényszerül. Még mindig nem talált ülést 2005-re.

2003: A Minardi főnöke, Paul Stoddart elárulja, a csapatok és az FIA megegyezése alapján jövőre változik az időmérő lebonyolítása. A pénteki kvalifikáció átkerül szombatra, kilencven perces lesz, és mindenkinek két dobása lesz ez idő alatt. Helyét a versenyhétvége első napján egy extra gyakorlási lehetőség veszi át.

2002: Felipe Massa visszatér a Japán Nagydíjon. A brazil pilótát egy verseny erejéig Heinz-Harald Fretzenre cserélték, miután begyűjtött egy 10 helyes rajtbüntetést.

2001: Mika Hakkinen szerint Michael Schumacher hamarosan visszavonul az F1-től. Szerinte a német világbajnok már hosszú ideje versenyzik, sok siker van a háta mögött, és ott vannak a gyerekei is, akikre gondolnia kell.

2000: Valóságos változtatáscsomagot jelent be az FIA. A következő szezontól kezdve tiltva lesznek a dohányreklámok, a tesztelést korlátozzák és inkább a pénteki szabadedzésekre helyezik a hangsúlyt, valamint Silverstone végül egy júliusi helyet kap a naptárban az eredetileg tervezett májusi helyett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: