DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: „2011-ben Schumacher újra a régi lesz”

Grosjeant leigazolja a Haas, a Toro Rosso Valentino Rossival tenné ugyanezt, Nelson Piquet sajnálja a szingapúri ütközést, Hamiltont kiengedik a kórházból – a legérdekesebb szeptember 29-i hírek.

2022: Lewis Hamilton együttérez a rajongókkal Max Verstappen várható korai bajnokavatása kapcsán, maga a holland viszont úgy vélekedik, hogy erre nincs reális esély a hétvégi Szingapúri Nagydíjon.

2021: Christian Horner Red Bull-főnök szerint a hátralévő helyszínek közül egyikről sem mondható, hogy kifejezetten nekik vagy a Mercedesnek kedvezne. A vb-versenyfutás elképesztően szoros az Orosz Nagydíj után, Lewis Hamiltont és Max Verstappent mindössze két pont választja el egymástól.

f1-hamilton-verstappen-2021



2020: Michael Masi, az FIA versenyigazgatója védelmébe vette a felügyelőket, miután Lewis Hamilton az Orosz Nagydíjon rá kirótt büntetését követően arra tett utalást, hogy a szankciókkal „őt akarják megállítani”.

2019: Lewis Hamilton egy szerencsés VSC-fázisnak is köszönhetően megnyerte az Orosz Nagydíjat, a futam azonban a Ferrari belharcáról szólt: Sebastian Vettel a rajtnál átlépte Charles Leclerc-t, akit a csapat többszöri kérése ellenére sem engedett maga elé, mígnem aztán műszaki hiba miatt kiesett a német.

2018: Valtteri Bottas hajszál híján, négy ezredmásodperccel nyerte meg az Orosz Nagydíj időmérő edzését csapattársa, Lewis Hamilton előtt. A második rajtsor a Ferrarié lett, de Sebastian Vettel fél másodpercet, Kimi Raikkönen pedig több mint 0,8-at kapott az Ezüst Nyilaktól.

2017: Végre hivatalosan is megerősítették, hogy helyet cserél a következő évi naptárban a bahreini és a kínai verseny: a sivatagi futamra így április 8-án, a sanghajira pedig egy héttel később kerül sor – a változtatást utóbbiak kérték annak érdekében, hogy elkerüljenek egy helyi munkaszüneti napot.

2016: Günther Steiner, a Haas csapatvezetője kizárta, hogy már a következő idényre leigazolják a Ferrari tehetségét, Charles Leclerc-t, aki abban az évben a GP3-as bajnokságot nyerte meg: a szakember szerint a monacói pilóta még túl tapasztalatlan ahhoz, hogy a Formula-1-ben szerepeljen.

archív-1_1

2015: Egy évvel korábban pedig szintén az amerikai istálló került a címlapokra azzal, hogy a 2016-ban csatlakozó gárda megnevezte első hivatalos versenyzőjét Romain Grosjean személyében.

2014: A Toro Rosso egy nappal Max Verstappen 17. születésnapja előtt bejelentette, hogy a holland a Japán Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén első ízben kap majd gyakorlási lehetőséget egy aktuális F1-es autóban. Ekkor már biztos volt, hogy Verstappen 2015-től minden idők legfiatalabb pilótájaként versenyezni is fog a mezőnyben.

2013: A Sauber nem tudott felnőni Hülkenberghez. Az istálló csapatfőnöke elismerte, hogy a távozóban lévő német versenyző jól teljesített, ám a svájci alakulat nem volt képes eleget tenni az elvárásoknak, melyek elég magasak voltak a korábbi szezon miatt.

2012: Mindent megtett Lewis Hamiltonért a McLaren. Ezt a csapatfőnök, Martin Whitmarsh mondta, aki úgy véli a 2008-as világbajnok talán már lehet meg is bánta, hogy átigazolt a Mercedes csapatához. A szakember szerint minden ember életében eljön az a pillanat, amikor el kell hagynia a családi fészket.

2011: Bernie Ecclestone szerint Sebastian Vettel még koránt sem érte el a csúcsot a fejlődési görbéjén, és ő maga sem látja még a végét a német és a Red Bull dominanciájának. „Még nagyon sokat fogunk látni tőle. Viszont bármekkora sikereket is érjen el, mindig két lábbal fog állni a földön” - mondta. Felmerült már az a pletyka is, hogy a német a közeljövőben a Ferrarihoz szerződik, de Ecclestone ezen csak nevet: „Nos, a jelenlegi helyzetet elnézve ez kiváló módja lenne annak, hogy lelassítsuk őt...”

2010: Michael Schumacher nem teljesít túl acélosan visszatérése első évében, de Ross Brawn szerint teljesítményének visszaesése csak a látszat - az adatok teljesen mást mondanak. „Ha megvizsgáljuk a telemetriáját a gyors kanyarokban, vagy a reakcióidejét, amikor az autója megcsúszik, én semmilyen különbséget nem látok. Egyedül a lassú kanyarokban nem tudja úgy kihasználni a gumikat, mint Nico. De arra számítok, hogy 2011-től ismét az igazi Michaelt látjuk majd, amikor már mi is jobb autót bocsátunk a rendelkezésére” - vélekedett Brawn.

archív-2_1

2008: Közvetlenül a szingapúri ütközésbotrány után Nelson Piquet Jr. sajnálatát fejezte ki a futam során elkövetett hibája miatt. „Egyszerre vannak bennem jó és rossz érzések. A baleset az én hibám volt. Két szélsőséges stratégiát választottunk - Fernando nagyon hamar, én pedig nagyon későn akartam volna kiállni a bokszba, és a biztonsági autóra játszottam. Ha nem estem volna ki, később nagyon szerencsés lehettem volna egy safety carral” - nyilatkozta Piquet, amikor még senki nem sejtette, hogy mi folyik a háttérben.

2006: Felipe Massa úgy érzi, Michael Schumacher távozása után 2007-ben már komoly esélye lesz a bajnoki cím megnyerésére. „Jövőre Raikkönen mellett sem leszek a csapat első számú pilótája, viszont nekem lesz nagyobb tapasztalatom a Ferrarival. Nagy esély lesz ez a karrieremben. Egy másik fiatal versenyző érkezik, aki ugyanannyira nyerni akar majd, mint én.”

2005: A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz elárulta, szívesen leigazolná F1-es csapatába a Ferrarival kapcsolatban álló Valentino Rossit. „Egy álom válna valóra általa. Olaszul a Red Bullt „toro rossónak” nevezik. Ha ő velünk lenne, csak egy betűt kellene megváltoztatni” - hozakodott elő a „toro Rossi” marketingfogással az üzletember, még mielőtt saját fiókcsapatát életre hívta volna ezzel a névvel. „Valentino nem csak egy nagyszerű motorversenyző, hanem rendkívüli tehetséggel is van megáldva, aki az F1-ben is képes lenne helytállni. Az ajtónk mindig nyitva áll számára.”

archív-3_1

2004: Jarno Trulli szerint a Renault-ba év végére beugró Jacques Villeneuve küszködése csak további bizonyítéka annak, hogy a csapat elnyomásban tartja Fernando Alonso mindenkori csapattársait. „Köszönetet kell mondanom Villeneuve-nek az őszinteségéért. Mondhatta volna azt is, hogy kivételesen jó autót vezet, ehelyett csak ugyanazt mondta, amit hosszú időn át én is. Önmagamat láttam benne, egy versenyzőt, aki nehézségekkel küzd.”

2003: A 18 éves Lewis Hamiltont kiengedték a kórházból egy nappal azt követően, hogy a Brit F3-as bajnokság Brands Hatch-i futamán egy baleset következtében eszméletét vesztette. A McLaren neveltje csapattársával, Tor Gravesszel ütközött, aminek következtében a gumifalba csapódott. „Ebédidő környékén kiengedtek, és noha nem tört el semmim, tele vagyok zúzódásokkal. Nem sokat tudok visszaidézni a balesetből, de mindenképp ez volt a legnagyobb bukásom a karrieremben. Csak arra emlékszem, amikor kiemeltek az autóból” - nyilatkozta a brit.

2002: Bernie Ecclestone elégedetlen a Formula-1 versenyeinek látványértékével, és változtatásokat sürget. „Át kell alakulnunk, mert jelenleg nem valami jó a műsor” - mondta, a hétvégi, kettős Ferrari-sikerrel végződő Belga Nagydíjat pedig így jellemezte: „Lesüllyedt egy boltba való autókázás szintjére.” A FOM elnöke szerint megoldást jelentene, ha csökkentenék az autók tapadását, és a nemrég kialakult gumiháborút sem tartja előnyösnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: