DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Retro

F1-Archív: Raikkönen hiányozni fog

Nem zárták ki a két Mercedest, Vergne nem féltékeny Ricciardóra, Villeneuve elmondta, miért távozott a BMW-től, a HANS a Sauberrel mutatkozik be az F1-ben: ezek voltak a hírek szeptember 6-án.

2022: Bejelentették, hogy Nyck de Vries ülhet a monzai első szabadedzésen Sebastian Vettel Aston Martinjába. Mint később kiderült, nem ez volt az egyetlen szereplése az Olasz Nagydíj hétvégéjén...

2021: Hivatalosan is bejelentette az Alfa Romeo azt, amit már sejthettünk és amiket a Formula.hu informátorai jó ideje jeleztek: Valtteri Bottas a Mercedestől a hinwili istállóhoz szerződik. A csapat közleménye szerint a kilencszeres futamgyőztes finn pilóta "2022-re és tovább" igazol az Alfához, vagyis több évre szóló megállapodást írt alá.

2020: Lewis Hamilton stop-and-go büntetése és piros zászlós megszakítás után Pierre Gasly az AlphaTaurival valószínűtlen győzelmet szerzett az Olasz Nagydíjon. Carlos Sainz 415 ezreddel lemaradva a McLarennel második lett.

2019: Max Verstappen Nico Rosberget kritizálta: szerinte a 2016-os világbajnok hangzatos meglátásaival Jacques Villeneuve-re emlékeztet – a holland szerint csak YouTube-csatornája bevételét akarja növelni. Rosberg egyik videójában arról beszélt, visszatért a régi Verstappen, mikor a Red Bull-os Spában Raikkönennel ütközött. Eközben az „igazi” Villeneuve-öt Lewis Hamilton és Lando Norris kifogásolta, amiért a kanadai azt mondta, a mai fiatalok nem jól mérik fel a kockázatot.



2018: Lewis Hamilton arról beszél, hogy az F1-nek hiányozni fog Kimi Raikkönen - a monzai hétvégén pole-t szerző finn pilótával kapcsolatban egyre erősebb a spekuláció, hogy visszavonul, mert a Ferrari Charles Leclerc-t szerződteti a helyére. Hivatalos bejelentés egyelőre nincs, de a legtöbben arra készülnek, hogy Raikkönen búcsúzik - arra senki sem számít, hogy marad, de az Alfa Romeónál...

2017: Egyelőre nem érkezik új csapat a Formula-1-be. Jean Todt, az FIA elnöke elmondta: több érdeklődővel is felvette a kapcsolatot, de egyetlen sem volt köztük, amelynek szándékait komolynak lehet minősíteni.

2016: Folytatódik az Olasz Nagydíj mizériája, egy másik itáliai versenypálya, Imola próbál keresztbe tenni Monzának: jogi lépéseket tett a kormányzati támogatás miatt, melyet Monza kapott, hogy megtarthassa a versenyt.

2015: A Mercedes kettős győzelmet aratott Monzában. Lewis Hamilton és Nico Rosberg megtarthatta második helyét, miután nem büntették meg őket, amiért a rajtrácson abroncsaik nyomása nem érte el a Pirelli által előírt minimumot. A stewardok azzal mentették fel őket, hogy a kerekeket a nyomáslimitnek megfelelően fújták fel, azonban a mérés idejére lekerültek a gumimelegítők, ezért esett az érték.

2014: A Caterham pilótáját, Marcus Ericssont megbüntették, amiért a harmadik edzés sárga zászlójának hatálya alatt nem lassított megfelelően. Mivel a svéd az utolsó rajthelyre kvalifikált, és innen nem tudták hátrébb sorolni, a bokszutcából kell indulnia. A monzai pole-pozíciót Lewis Hamilton szerezte.

2013: „Nem vagyok féltékeny, nagyon örülök neki” – kommentálta a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne, hogy csapattársa, Daniel Ricciardo kapta a Red Bull 2014-es ülését. A francia azért hozzátette: „Nem kell bizonyítanom, hogy én is lehetnék az ülésben, mert az eredményeink nagyon hasonlóak. Tavaly több pontot szereztem nála, és most is több ponttal állok.”

2012: Októberig kell várni, amíg bejelenti következő évi terveit, mondta a sajtónak Michael Schumacher, annak ellenére, hogy egyre hangosabb a szóbeszéd, amely szerint Lewis Hamilton átveszi helyét a Mercedesnél.

2010: Új országok tartanának Formula-1-es versenyt, a királykategória első számú pályatervezője, Hermann Tilke pedig azt ígérte, további Austinhoz hasonló, merész aszfaltcsíkokat fog megrajzolni.

2009: A sajtót okolja leváltásáért Luca Badoer, aki Felipe Massa helyetteseként két pocsék versenyen ült a Ferrariba. „Azok, akik írnak, nem értik meg, mennyi kárt okozhatnak. A média alapvető szerepet játszott a döntésben, hogy lecseréljenek” – panaszkodott az olasz.

2008: Lewis Hamilton szerezte a Belga Nagydíj pole-pozícióját 1:47,338-as körével ferraris riválisa, Felipe Massa és mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen előtt.

2007: 50 000 dollár pénzbírságot szabtak ki a McLarenre, amely a Magyar Nagydíjon könnyített sebességváltóval versenyzett. Az elemen végrehajtott módosítások számottevő mértékűnek minősültek, így a csapatnak töréstesztre kellett volna küldenie a sebességváltót, ami elmaradt.

2006: Jacques Villeneuve elmondta, miért távozott a BMW-Saubertől: korábbi világbajnokként nem vállalta, hogy a több versenyhétvégén átadja ülését az újonc Robert Kubicának, a csapat pedig így mérlegelje, kit szerződtessen a következő idényre.

2005: Nick Heidfeld két évre szóló szerződést kötött a BMW-vel 2007-tel kezdődően, ugyanakkor elképzelhető, hogy már előbb csatlakozik az istállóhoz.

2004: A svájci szerződésfelügyelő-testület (CRB) dönti el, melyik csapatnál vezethet Jenson Button 2005-ben. A britnek a Williamsszel és BAR-ral is érvényesnek tartott kontraktusa van. Előbb a BAR fordult a CRB-hez, majd a Williams – ahol Button vezetni akar – is elküldte a szerződést a testületnek.

2002: A megosztó fej- és nyakvédő rendszer, a HANS az Olasz Nagydíjon versenyen is bemutatkozik a Sauberen. Az eszközt sokan kényelmetlennek tartják, a sauberes Felipe Massa azonban a támogatók közé tartozik: a brazil Monacóban lefejelte kormányát balesete során, ami nem történt volna meg HANS használatával.

2001: Kimi Raikkönen szolgálatait meg akarja szerezni a McLaren. A hírek ekkor még arról szóltak, hogy az ifjú finn 2002-ben tesztpilóta lesz a csapatnál, a következő szezontól fogva pedig hat (!) évre versenyülést kap.

2000: A Prost a Peugeot helyett a Ferrari, a Minardi a Ford helyett a Supertec motorját használja jövőre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: