DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Retro

F1-Archív: A két SC-körös Belga Nagydíj

A német világbajnok történelmet ír, Fisichella meglepetés pole-pozíciót szerez a Force Indiával, bejelentik Bottas maradását és Ocon visszatérését. Ezek voltak augusztus 29. F1-es hírei.

2022: Sergio Perez más autót akar innentől: nagyon nem fekszik neki ez a Red Bull, sokat kell vele dolgoznia és reméli, hogy Spa után most már másképp használják a két autót csapaton belül, hogy fejlődhessen.

2021: Csaknem négyórás, jórészt várakozással teli időszak után, mindössze két biztonsági autó kör mögött megtett kör után Max Verstappent nyilvánították a szakadó esőben rendezett Belga Nagydíj győztesévé George Russell és Lewis Hamilton előtt. A mezőny fél pontokat kapott. Az FIA állítja: nem kereskedelmi és anyagi okok miatt futtatták le a versenyzőkkel a szabályokban foglalt két kört az SC mögött.

2020: Hamilton körrekorddal megszerzi a pole-pozíciót a Belga Nagydíjra, csapattársát, Bottast és Verstappent utasítva maga mögé, így újfent Mercedes első sort hoz az időmérő. A brit világbajnok, miután kiszállt autójából, a nemrég elhunyt színész, Chadwick Boseman előtt tiszteleg a Fekete Párducból ismert kézjellel. A Ferrari katasztrofális szezonja eközben folytatódik, egyik versenyzőjük sem kerül a Q2-be, sőt, még a Williams is figyelmezteti őket, velük terveznek csatázni.

2019: Pilótabejelentések napja a mai. Valtteri Bottas marad a Mercedes versenyzője, míg a másik fő esélyes, Esteban Ocon végül a Renault színeiben tér vissza 2020-ban a mezőnybe, Nico Hülkenberget váltva a franciáknál.



2018: A Mercedes azt fontolgatja, hogy a soron következő Olasz Nagydíj után csapatsorrendet fog alkalmazni. Valtteri Bottasnak a világbajnoki címért Vettellel komoly harcot vívó Hamilton támogatása lehet hamarosan az elsődleges feladata.

2017: A Renault nem áll készen arra, hogy 2018-ra leigazolja Fernando Alonsót. A csapatfőnök, Cyril Abiteboul szerint a csapat még nem ér fel a kétszeres világbajnok által támasztott elvárásokhoz.

2016: Max Verstappen és a Ferrari-pilóták egymásra mutogatnak, miután az előző napi Belga Nagydíj első körében ütköztek. Verstappen szerint ő csupán elszenvedője volt a történteknek, míg Vettel amiatt bánkódik, hogy ha nincs ez a hármas karambol, ő is és Raikkönen is odaérhettek volna a dobogóra.

2015: Tagadja a Ferrari, hogy megszüntetné versenyzői akadémiáját. A pletykák annak köszönhetően röppentek fel, hogy a vörösök neveltjei közül eddig senkinek sem sikerült a nagycsapatba kerülnie. Maurizio Arrivabene egyértelművé teszi, folytatják a 2009-ben indított tehetségkutató programot.

2014: Szabad az út Nico Rosberg és Lewis Hamilton előtt, nyugodtan versenyezhetnek egymással. A két Mercedes-pilóta még Spában ütközött össze, ami után a csapat külön-külön elbeszélgetett mindkettejükkel. Rosberg elismeri a hibáját, Hamilton pedig úgy véli, továbbra is jól együtt tud majd dolgozni német csapattársával.

2013: Jean Todt kihívót kap az FIA elnöki székéért vívott harcban, méghozzá David Ward személyében. A korábban politikusként is tevékenykedő brit még a korábbi FIA-vezér Max Mosley oldalán szolgált.

2012: A mezőny egyik kiscsapata, a Marussia és a Williams együttműködésbe kezd, legalábbis annyiban, hogy a KERS, amit 2013-ban szerelnek majd be az orosz alakulat autójába, ellenfeleiktől érkezik. A csapat most először használja a rendszert.

2011: A Belga Nagydíjat követő hétfő központi témája a Pirelli, felhólyagosodó abroncsai miatt. A gumiproblémák több csapatnak keresztbe tettek, de leginkább a Red Bullnak, akik szerettek is volna biztonsági okokból friss kerekekkel elrajtolni, de erre nem kaptak engedélyt. Vettel ennek ellenére megnyerte a versenyt, és a bajnokságban tetemes előnnyel távozott Belgiumból.

2010: Lewis Hamilton megnyeri a kaotikusra sikeredő Belga Nagydíjat, és ezzel a vezetést is átveszi a pontversenyben. A bajnoki cím többi várományosa közül háromnak is felejthetően alakul a futama. Vettel és Button egymással akadnak össze, ami a britnek kiesést, a Red Bull-pilótának pedig bokszutca-áthajtásos büntetést eredményez. Alonsót pedig Barrichello ökleli fel, és bár a spanyol folytatni tudja a versenyt, az eleredő esővel már nem tud megküzdeni és a falban fejezi be a napot.

2009: Giancarlo Fisichella saját szavaival élve „hihetetlen” pole-t szerez a Belga Nagydíj időmérőjén Force Indiájával. A Ferrarival hírbe hozott olasz boldogsága határtalan, a Q2-ben búcsúzó Fernando Alonso és Lewis Hamilton is a nagy visszatérésben reménykedik.

2008: Veszélyben a Nürburgringen rendezett versenyek jövője. A Német Automobil Klub ugyanis kifogásolja Max Mosley személyét, akinek botrányai ellenére az FIA még mindig bizalmat szavaz. Ha nem sikerül megegyezniük, a német szövetség nem működik többé együtt az FIA-val.

2007: Újfent szezonközi tesztek zajlanak, amelynek második napját Fernando Alonso zárja az élen. Teszi mindezt úgy, hogy több társával ellentétben ő csak délután ült autóba.

2006: Az FIA bejelenti, hogy a következő szezonban kikerül a naptárból a San Marinói és az Európa Nagydíj. Imola ettől függetlenül reménykedik, hogy valamilyen módon mégiscsak rendezhet versenyt 2007-ben is.

2005: Flavio Briatore tagadja, hogy illegálisan alkalmaztak csapatutasítást a Török Nagydíjon, amikor Giancarlo Fisichellát csapattársa, Fernando Alonso látványosan könnyen maga mögé utasította. Nem érti, miért lettek volna ennyire ostobák, amikor az Alonsóval folytatott beszélgetést a televízió élőben közvetítette.

2004: Kimi Raikkönen megnyeri a Belga Nagydíjat, de ez kis túlzással senkit nem érdekel, hiszen mindeközben a második helyen célba érő Michael Schumacher történelmet ír: megszerzi hetedik világbajnoki címét. Egy olyan versenyen, amely enélkül is eseménydús, különösen az első köre, melyet többek között Webber, Raikkönen, Massa, Barrichello és Heidfeld sem tud karambol nélkül teljesíteni.

2003: Tagadja a Michelin, hogy szabálytalanok lennének az első abroncsai. Az FIA egy héttel korábban küldött egy levelet tíz csapatnak, akik a gumigyártóval egyetemben rosszul értelmezték a szabályokat, és szélesebb első kerekekkel álltak rajthoz. A szövetség még a Magyar Nagydíj leintését követően fedezte fel az eltérést.

2002: Felipe Massa, akit épp lecserélt a Sauber a következő szezontól Heinz-Harald Fretzenre, keserűen csalódott, és nem hajlandó elfogadni a csapat ajánlatát, miszerint maradjon náluk tesztpilótaként. Mindenképpen versenyezni szeretne.

2001: A BMW versenyigazgatója, Gerhard Berger 2002-ben is a Ferrari sikerére tippel. Szerinte a legnagyobb riválisnak, a Williamsnek kemény munka árán sikerülhet csak elkapnia a maranellóiakat.

2000: A Belga Nagydíjat követően Monzába látogat a mezőny, hogy egy háromnapos szezonközi tesztet teljesítsen. Az első nap leggyorsabbja Jos Verstappen, az Arrows volánja mögött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: