Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 24. kedd
Retro

F1-Archív: Ecclestone csalódott Vettelben

Ellentmondásos új kvalifikációs rendszer készül, Grosjean kis híján feladja ambícióit, Dietrich Mateschitz nagyon nem elégedett és Jean Todt továbbra is az FIA elnöke marad – mutatjuk, mik voltak az elmúlt két évtized december 8-ai eseményei.

2020: Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke úgy véli, George Russell mercedeses szereplésének (Lewis Hamiltont helyettesítette a pozitív COVID-19 tesztje miatt) elsődleges kérdése nem az volt, a brit gyors lesz-e a pályán, hanem hogy tudja-e kezelni a nyomást. Shovlin szerint Russell remekül vette az akadályokat és lenyűgöző teljesítményt nyújtott, melynek meghatározó eleme volt a nyomás kezelésére szolgáló képessége.

2019: Lewis Hamilton immáron hatszoros világbajnokként kijelentette, szerinte az idei volt pályafutása legjobb szezonja, különös tekintettel arra, hogy az autó teljesítménye kezdetben nem tűnt biztatónak.

2018: Sainz arra számít, hogy mivel jóval több tapasztalattal rendelkezik, mint újonc csapattársa, Lando Norris, a McLaren jövőre jobban fog támaszkodni rá abban, hogy segítsen irányt mutatni a britnek. „Jó érzés, és bizonyos értelemben erősnek érzem magam. Ötödik F1-es évemben érkezem a McLarenhez. Két csapatnál voltam ezelőtt, és még mindig frissen él a fejemben a Formula Renault 3.5-ös világbajnokság. Ezzel a bizalommal és sok-sok tudással csatlakozom a csapathoz. Bízom benne, hogy jó irányba indulunk majd el együtt.”

2017: Jean Todtot újraválasztották az FIA elnökévé a szervezet párizsi közgyűlésén.



2016: Lance Stroll pályafejlesztési programja hasonló ahhoz, amit Jacques Villeneuve fejezett be a F1-es debütálása előtt a Williamsnél, 1996-ban – mondja Pat Symonds technikai vezető.

2015: A Mercedes jogi lépéseket tesz egy alkalmazott ellen, akit azzal vádolnak, hogy bizalmas adatokat és információkat lopott el, mielőtt csatlakozott a rivális Ferrarihoz. Ron Dennis eközben jelentős változtatásokat sürget a McLarennél, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy felvegyék a versenyt a Mercedessel és a Ferrarival.

2014: Bernie Ecclestone csalódott Sebastian Vettelben az idén mutatott hozzáállása miatt. Úgy véli, régi támogatottja úgy viselkedett a szezon során, mint egy legyőzött versenyző, ami nem vall rá.

2013: Esteban Gutierrez elismerte, meglepte, hogy sauberes csapattársát, Nico Hülkenberget egy F1-es élvonalbeli csapat sem szerződtette le.

2012: A Scuderia Toro Rosso tulajdonosa, Dietrich Mateschitz felszólította junior csapatát, hogy a csalódást keltő 2012-es szezon után minél hamarabb érjenek el jelentős javulást.

2011: Romain Grosjeannak továbbra is van esélye megszerezni a második ülést a Renault-nál jövőre. Ehhez azonban a csapatnak el kell engednie Vitalij Petrovot, akinek még él a szerződése. Grosjean kijelentette, kész feladni F1-es ambícióit, amennyiben nem kap ülést 2012-re.

2010: Mark Webber megvédte döntését, miszerint nem beszélt csapatának a Japán Nagydíj előtt elszenvedett vállsérüléséről. Szerinte az incidens nem befolyásolta a teljesítményét, Christian Horner mégis csalódott versenyzőjében.

2009: Adrian Newey, a Formula-1 tervező zsenije úgy véli, a sportág iránti lelkesedését felélesztette a Red Bull Racing által idén elért haladás.

2008: David Richards, a Prodrive főnöke szerint a Honda Racing túlélésért folytatott harca egy lecke, amiből a Formula-1-nek tanulnia kell, ha magabiztosan akar szembenézni a jövővel. Szerinte az F1-es csapatok jelenlegi üzleti modelljének fejlődnie kell, hogy boldogulhassanak.

2007: Michael Schumacher testvéréről, Ralf Schumacherről: „Úgy gondolom, ésszerűbb, biztonságosabb, gazdagabb és szebb lehetőségei is lennének, hiszen annyi szép dolog van még az F1-en kívül. Ezt már én magam is mondtam neki. De nem ismerem az összes lehetőségét. Vannak más csapatok is, amelyekkel számolhat. Ha úgy érzi, képes jó eredményeket elérni, akkor maradnia kell, ha viszont nem, akkor meg kell állnia egy kis szünetet tartani. Elég fiatal ahhoz hogy abbahagyja, újraértékelje a helyzetét és visszatérjen, ha azt érzi jónak.”

2006: Stirling Mosst, a sportág egyik legnagyobb olyan pilótáját, aki sosem szerzett F1-es világbajnoki címet, pénteken kitüntette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Az autósport aranyérmét olyan személyeknek ítélik oda, akik kivételes sikerrel vagy kiemelkedő erőfeszítéssel jelentős mértékben hozzájárultak az autóversenyzéshez.

2005: A Ferrari tesztpilótáját, Luca Badoert a jerezi pálya orvosi központjába vitték, miután a teszt második reggelén hatalmas balesetet szenvedett.

2004: Az F1 ellentmondásos új kvalifikációs rendszere, amelyet a következő szezon elejétől terveznek bevezetni, úgy tűnik, mégsem valósul meg, ugyanis számos panasz és elhatárolódásról szóló kijelentés érkezett vele kapcsolatban.

2003: A japán Takuma Sato autózta az utolsó idei teszt nyitónapjának leggyorsabb idejét Jerezben.

2002: A holland De Limburger Albers lap szerint Christijan Albers közel áll a Minardival kötött vezetői megállapodáshoz. Mint írják, sikerült összeállítania egy 5 millió dolláros személyes szponzori csomagot, és szóbeli megállapodást kötött Paul Stoddarttal.

2001: A Minardi F1-es csapatának, amely idén a malajziai Alex Yoongot szerződtette egyik pilótájaként, 2002-ben Kuala Lumpur városa lesz a névadó szponzora.

2000: Ralf Schumacher óva intett attól, hogy a tapasztalatlan versenyzők túl hamar lépjenek be a Formula-1-be. Kijelentésének apropója, hogy előtte néhány órával az FIA engedélyt adott a királykategóriában való versenyzésre az eddig mindössze 23 versenyt teljesítő Kimi Räikkönennek, aki egyenesen a Formula Renault-ból érkezik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: