Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 24. hétfő
Retro

F1-Archív: Verstappent elítélik, de megússza a börtönt

Jos Verstappent bűnösnek nyilvánítják, Zanardit kiengedik a kórházból, a ralibajnok Sainz Renault-t tesztel, Bruno Senna F1-es szerződést köt, Raikkönen lemond a vb-címről, verseny Mexikóban és Indiában. Ezek voltak október 30. hírei.

2020: Kimi Raikkönen még egy évre marad az Alfa Romeóval, 2021-ban is a csapat versenyzője lesz. Ugyancsak folytatja Antonio Giovinazzi, a két pilóta harmadik szezonban fog egy párost alkotni.

2019: A mezőnyből idei évre kiszálló Fernando Alonso elismerte, a Formula-1 2021-es új szabályai visszacsábíthatják a sorozatba. A spanyol alaposan át fogja tanulmányozni a szabálykönyvet, ha véglegessé válik.

2018: Az már korábban eldőlt, hogy Marcus Ericsson 2019-ben nem lesz az Alfa Romeo Sauber versenyzője, a svédet tartélékpilótává fokozzák vissza Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi mellett. Ma bejelentették, hogy Ericsson az IndyCarban fog versenyezni, a Schmidt Peterson Motorsports csapatában.

2017: A Renault elismerte, túlságosan feltekerték az erőforrás teljesítményét a Mexikói Nagydíjon, ezért vesztették el három autójukat is a futam során motorhibával. A gyártónak a kudarc mellett siker is kijutott, mivel a Red Bull-lal Max Verstappen nyerte a nagydíjat.

 



2016: Lewis Hamilton győzött a Mexikói Nagydíjon, ezzel életben tartotta vb-reményeit a mögötte végző csapattárshoz, Nico Rosberghez képest: a különbség 19 pont két futammal a vége előtt. Az igazán nagy figyelmet azonban a harmadik helyért dúló csata kapta Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo közt. A leintés után a hollandtól, majd a némettől is elvették a harmadik helyet megmozdulásaik miatt: Verstappent a dobogós előkészítő teremből tessékelték ki, Vettelt pedig – aki a rádióban nyilvánosan szidta Charlie Whiting versenyigazgatót – a ceremónia után büntették, így a végül Ricciardo dobogós ünneplés nélkül lett harmadik.

2015: Sajtóhírek szerint már a 2016-os szezontól átnevezik a Force Indiát: az Autosport arról ír, szponzori megállapodás értelmében Aston Martin Racing lesz a gárdából.

2014: Az F1 stewardjai megállapították, a Marussia és Caterham csapatok szabályt szegnek azzal, hogy nem vesznek részt az USA Nagydíjon: a 13.2-es cikkely szerint az istállóknak kötelező minden versenyen elindulniuk. Büntetést azonban nem szabtak ki, tekintettel a két istálló anyagi helyzetére – az FIA elnökéhez, Jean Todthoz továbbították az ügyet.

2013: A negyedik dupla vb-címét is bebiztosító Red Bull 2014-ben, az új szabályok mellett is az élen lesz – jósolják az ellenfelek, a McLaren, a Lotus és a Mercedes.

2012: Kimi Raikkönen nyilvánosan lemondott a világbajnoki reményekről: 67 pont a lemaradása a bajnokságban, miközben már csak 75 egység szerezhető. A két év kihagyás után visszatérő finn hat dobogós helyet szerzett a szezon során, győznie azonban eddig nem sikerült.

2011: Az első Indiai Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte Jenson Button és Fernando Alonso előtt, miközben Lewis Hamilton és Felipe Massa hatodszor ütköztek össze a szezon során: a brazilt áthajtással büntették.

2010: Frank Williams szerint Nico Hülkenberg egy napon világbajnok lesz a Formula-1-ben, remélhetőleg az ő csapatában. Mondta ezt annak ellenére, hogy a hírek alapján a csapat egyetlen szezon után lecseréli Pastor Maldonadóra.

2009: Ayrton Senna unokaöccse, Bruno Senna a közösségi médiában elárulta, aláírta első Formula-1-es versenyzői szerződését. Várhatóan az egyik újonc istálló, a Campos fogja bejelenteni leigazolását.

2008: Fernando Alonso Felipe Massa világbajnoki címében bízik a szezonzáró Brazil Nagydíjon. Kiemelte, nincs baja Lewis Hamiltonnal, nem azért szurkol a ferrarisnak, hogy ne ő nyerjen – hanem azért, hogy ne a McLaren nyerjen.

2007: A McLarenre annyira dühösek Spanyolországban, hogy még kormányzati szinten is kritizálják az istállót: a sportért felelős államtitkár mondta el egy hivatalos sajtótájékoztatón, a McLaren nem végzett csapatmunkát, figyelmen kívül hagyta a sport legalapvetőbb értékeit.

2006: Carlos Sainz a Renault Formula-1-es autóját tesztelte: a kétszeres ralivilágbajnok a tavalyi egyéni és konstruktőri címet nyerő R25-öt hajtotta meg a World Series by Renault barcelonai hétvégéjén. „Repültem már vadászgéppel, vezettem 500 köbcentis GP-motort, de ez egy újabb tapasztalat. A Renault életem egyik legjobb élményével ajándékozott meg” – mondta Sainz, aki egy tunéziai Dakar-tesztről érkezett az F1-es próbára.

2005: Sortűz alá vette a Michelin az FIA-t: most a cég vezérigazgatója, Edouard Michelin ütött meg kritikus hangnemet amiatt, mert az F1 az egyetlen gumibeszállító irányába tart. A cég meg akarja győzni az illetékeseket, hogy fontos a gyártók rivalizálása a sportban – ha egységes abroncs jön, akkor a következő lépés az egyenmotor és egyenautó lesz, az pedig már nem az F1, érvel Michelin.

2004: Grandiózus kétszer kétnapos misanói teszten nem kevesebb, mint 11 versenyzőt fog kipróbálni a Minardi. A fiatalok névsorában szerepel többek közt Tiago Monteiro, Will Power és Robert Kubica. Nincs a tesztelők között a csapat idei pilótája, Baumgartner Zsolt, aki ezzel egyidejűleg úgy nyilatkozott, szeretne a Formula-1-ben maradni, versenyzőként vagy tesztpilótaként egy neves csapatnál. A Minardinál és a Jordannél lát esélyt.

2003: A McLaren lesz az első csapat, amely bemutatja 2004-es autóját, mégpedig jókora előnnyel: a terv szerint az MP4-19 már idén, november 25-én körözni fog Valenciában. A többi csapat várhatóan csak januárban áll elő jövő évi modelljével.

2002: „A Ferrarinak mostantól vigyáznia kell” – figyelmeztetett Bernie Ecclestone, miután az F1 Bizottság döntést hozott a csapatutasítás betiltásáról a 2003-as szezontól. Az olaszokat, akik a múltban sűrűn nyúltak bele a futam alakulásába, hogy első számú versenyzőjük kerüljön előnybe, árgus szemekkel fogják figyelni.

2001: Másfél hónappal brutális balesete után kiengedték a korábbi F1-est, Alex Zanardit a berlini kórházból. A CART lausitzringi futamán történt ütközés következtében Zanardi elvesztette mindkét lábát, de már most arról beszélt: talán egy napon újra versenyezni fog.

2000: Jos Verstappen, az Arrows versenyzője megúszta a börtönbüntetést. Egy belga bíróság bűnösnek találta testi sértésért, amiért öt évet is kaphatott volna, de a törvények értelmében az a vádlott, aki pénzügyi megegyezést köt áldozatával, enyhébb büntetést kaphat, így Verstappent öt év felfüggesztett büntetésre ítélték. A szóban forgó eset 1998-ban történt egy gokartpályán, az áldozat pedig koponyatörést szenvedett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: