Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 3. péntek
Retro

F1-Archív: Schumacher élete legszebb napja

Hova nem igazol Raikkönen, jön-e a 11. csapat, Vettel kétszer is negyedszer, az újonc a vb-cím kapujában, egy 17 éves pilóta Williamst tesztel, a 42 éves bajnok nem vonul vissza. Október 6. F1-es hírei.

2020: Jackie Stewart úgy véli, hiába lesz rövidesen rekordtartó a futamgyőzelmek és vb-címek számát tekintve is Lewis Hamilton, az ő szemében a mercedeses brit így sem éri el az olyanok szintjét, mint Juan Manuel Fangio vagy Jim Clark.

2019: Lewis Hamilton ígéretesnek tartja az F1 2021-es koncepcióautóit. A sorozat új generációs konstrukciói az átdolgozott és leegyszerűsített karosszériáknak köszönhetően sokkal kevesebb zavaró légáramlatot keltenek maguk körül, így elősegítik a kiélezett párharcok kialakulását.

2018: Lewis Hamilton feltörölte a padlót a mezőnnyel a szárazból esősbe hajló suzukai időmérőn. Csúnya taktikai hibát követett el a Ferrari, amely az érkező eső miatt a Q3-ban rögtön átmeneti gumikon küldte ki Sebastian Vettelt és Kimi Raikkönent. A többiek a csapadék megérkezéséig slickes köröket teljesítettek, így Raikkönen a negyedik, Vettel a nyolcadik lett.

suzuka-2018-kvali1



2017: Biometrikus kesztyűk használatát tervezi az F1. Az eszközzel az orvosok baleset esetén minden eddiginél pontosabb képet kaphatnak a sérült versenyzőkről, a kesztyűk ugyanis figyelnék a pulzusszámot, a véroxigén szintjét, a testhőmérsékletet és a légzésszámot is.

2016: A főtengely egyik csapágyának meghibásodása miatt bekövetkezett olajszivárgás tette tönkre Lewis Hamilton versenyét a Malajziai Nagydíjon. Erre a következtetésre jutott a Mercedes, miután a pilóta 15 körrel a vége előtt műszaki hiba miatt az élről feladta a versenyt. Utólag kiderült, ennek kulcsszerepe volt a 2016-os vb-cím sorsában, amit Nico Rosberg nyert meg.

2015: Év végéig új tulajdonos kezébe kerülhet az F1. Erről maga a sorozat mindenható ura, Bernie Ecclestone nyilatkozott, aki három komoly vevőjelöltről beszélt.

2014: A szurkolók és a sajtó türelmét kéri a Marussia a tegnap súlyos balesetet szenvedő Jules Bianchi állapotával kapcsolatban. A Japán Nagydíjon egy munkagéppel ütköző versenyzőről egyelőre nem tudunk többet, csak annyit, hogy „kritikus, de stabil” állapotban fekszik a Mie General Medical Centre-ben.

2013: A két Lotust megelőzve szerezte meg sorozatban negyedik győzelmét a világbajnoki cím küszöbén álló Sebastian Vettel, de a nap hőse nem ő volt, hanem a Sauberrel a negyedik pozícióban záró Nico Hülkenberg, aki a Mercedeseket, a Ferrarikat és a McLareneket tartotta maga mögött.

2012: Mark Webbert, Jenson Buttont és Kamui Kobayashit megelőzve szerezte meg sorozatban negyedik suzukai pole-ját a világbajnoki pontverseny első helyének visszavételére készülő Sebastian Vettel – az éllovas Alonso csak a hetedik pozícióban zárt, míg Vettel csapattársa lángoló autóval zárta a futamot.

pffb_webber_tuz

2011: Lewis Hamilton egy világbajnok hozzáállásával bizonyítja, milyen fából faragták őt. Idei szezonját a brit karrierje legnehezebbjének nevezte, ám sem a problémákon, sem a kritikákon nem akad fenn, egyedül arra koncentrál, hogyan állhatna fel még erősebben a helyzetből.

2010: Kimi Raikkönen a szóbeszéd ellenére nem kíván a Renault-hoz igazolni. A visszavonult finn pilóta augusztusban tárgyalásba kezdett az istállóval, ám még azelőtt kihátrált belőle, hogy az komollyá fordult volna. Épp emiatt csalódott, amiért a Renault az ő nevét emlegetve próbált némi extra médiamegjelenést generálni.

2009: Felipe Massa már a szezonzárón újra rajthoz állna. A brazil pilóta még az augusztusi Magyar Nagydíjon szenvedett el szörnyű fejsérülést, azóta a rehabilitációval foglalkozott.

2008: Szóváltásba keveredett a Ferrari elnöke és Bernie Ecclestone. A vörösök nagyfőnöke az F1-et kritizálta, mondván a sorozat első villanyfényes futamának helyszínt adó Szingapúrban inkább cirkuszt kellene rendezni. Erre reagálva Ecclestone azzal vágott vissza, hogy Montezemolo inkább hallgasson azok után, amit a Ferrari művelt a szóban forgó versenyen.

2007: Az újonc Lewis Hamilton karnyújtásnyi távolságra került a világbajnoki címhez, miután megszerezte a Kínai Nagydíj pole-pozícióját. A pénteki első szabadedzéstől a kvalifikáció Q3-as szakaszáig domináló, egyben a világbajnoki kihívó Kimi Raikkönen egy tizedmásodperc hátránnyal a második lett.

2006: A Ferrari tiszta játékra szólította fel világbajnoki riválisát, a Renault-t. Ross Brawn abban bízik, hogy Michael Schumacher és Fernando Alonso küzdelmébe külső személy nem fog beleszólni, gondolva a spanyol csapattársára, Giancarlo Fisichellára.

alonso_2006

2005: Fernando Alonso örömautózni megy a szezon utolsó két helyszínére, miután Interlagosban a világ legfiatalabb F1-es bajnokává avatták őt. Idei kihívója, Kimi Raikkönen eközben arról beszélt, 2003-ban nehezebb volt elveszíteni a küzdelmet. Akkor három ponttal kapott ki Michael Schumachertől.

2004: Az Autosport értesülései szerint a hétvégén bejelentik a 11. csapat érkezését, mely a tervek szerint akár már jövőre az F1-ben lehet. Az autót a Dallara építheti, más források szerint viszont a projekt mögött álló cég akár a Jaguart is megvenné, mivel úgy tűnik, hogy a Red Bull nem fogja ezt megtenni.

2003: A Japán Nagydíj péntek délelőtti tesztjén Baumgartner Zsolt és Björn Wirdheim után egy újabb vendégpilóta, ezúttal a Formula Nippon élmenői közé tartozó Satoshi Motoyama vezethet a Jordannél – a széria tavalyi bajnoka, Ralph Firman jelenleg a csapat állandó versenyzője.

2002: A német Formula-BMW bajnokság győztese, a 17 esztendős Nico Rosberg még az idén kipróbálhatja a Williams autóját, mely csapattal édesapja 20 évvel ezelőtt F1-es bajnok lett.

rosberg_2002

2000: Földrengést rázta meg Suzukát a Japán Nagydíj második szabadedzése közben – a pályától mintegy 160 kilométerre lévő epicentrumban a Richter-skála szerinti 7,1-es erősséget mértek.

1999: „Ez volt életem legszebb napja” – mondta Michael Schumacher, miután találkozhatott a pápával egy jótékonysági futballmeccsen, melyet a koszovói gyermekek megsegítésére rendeztek.

schumacher_papa

1998: A korábban a Forti és a Ligier, jelenleg pedig az Arrows színeiben versenyző Pedro Diniz jövőre már a Sauber pilótája lesz, közölte a sajtó. A brazil versenyző 7 millió dollárnyi szponzori pénzt visz új csapatához.

1997: Sajtóhírek szerint Katayama és Marques is maradhat a Minardinál a következő szezonban – bár a japán el akart igazolni, a Mild Seven szponzor érkezése meggyőzheti a maradásról.

1995: Bár az idei szezonban csak két versenyen állt rajthoz, s 1992 óta nem futott teljes szezont az F1-ben, Nigel Mansell továbbra sem érzi úgy, hogy véget ért volna F1-es karrierje, s elmondása szerint most is vannak ajánlatai a következő szezonra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?