Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. április 15. csütörtök
Retro

F1-Archív: Kubica és a BMW a csúcson

Lewis Hamilton többször is a hírek középpontjába került április ötödikén, mutatjuk, hogy mik voltak a legfontosabb F1-es történések ezen a napon az elmúlt bő húsz év folyamán.

2019: Robert Kubica csupán utasnak érzi magát a Williams sereghajtó autójában a folyamatos problémák miatt, ráadásul a szeles Bahreini Nagydíjon még jobban szenvedett az F1-be visszatérő lengyel.

2018: Zajlik a találgatás és a közhangulat befolyásolása: a Mercedesnél azt mondják, hogy a motorerőt tekintve a Ferrari minimum utolérte őket, Sebastian Vettel viszont kijelenti, hogy "egyértelműen" gyorsabb náluk a Mercedes nagyjából három-négy tizedmásodperccel, így kell értékelni az erőviszonyokat. Közben Nico Hülkenberg lenyilatkozza, hogy a Renault megint nem teljesíti az elvárásokat...

2017: Tisztázta egymással az eddig ki nem beszélt frusztrációt Toto Wolff és Lewis Hamilton. A brit pilóta nehéz körülmények között, technikai hibáktól sújtva bukta el a 2016-os vb-címet csapattársával, Nico Rosberggel szemben és nem volt elégedett csapatával, Wolff azonban meghívta otthonába a pilótát és részletesen elmagyarázott neki mindent, ami csak felmerült.

2016: Komoly győzelmi szériában van Nico Rosberg, 2015-ben övé lett az utolsó három, 2016-ban pedig eddig az első két futam - Lewis Hamilton viszont azt mondja, hogy ez senkit sem érdekel, csak két verseny telt el az évből, csak azok számítanak és különben is, tavaly ő már bajnok lett, mire Rosberg elkezdett nyerni...

2015: Csak a szokásos F1-es kicsapat-dolgok: Roberto Merhi néhány futamra írhatott csak alá a Manorral azzal a feltétellel, hogy szponzort kell találnia, mert a csapatnál elég nagy a szegénység - olyannyira, hogy Will Stevens a legutóbbi futamon elindulni sem tudott, mert nem tudták megoldani a felmerülő technikai prolémát.

2014



2014: Nico Rosbergnek sikerült elhappolnia a Bahreini Nagydíj pole-pozícióját Lewis Hamilton elől. A pontversenyben vezető német már a Q3 első gyorskörei után magához ragadta az első helyet, és úgy sikerült megőriznie pozícióját, hogy csapattársa elfékezte magát az egyes kanyarban.

2013: A Mercedesnél azt mondják, hogy nem reális az, hogy ők nyerjenek Sanghajban, hogy egy évvel korábban Kínában Nico Rosberg a pole-pozícióból indulva győzni tudott, ezzel pályafutása első F1-es sikerét ünnepelhette. Pedig az erre a szezonra Lewis Hamiltont is megszerző csapat jó formában van, legutóbb is dobogót szereztek és úgy tűnik, hogy megérkeztek az élcsapatok közé.

2012: Damon Hill szerint át kellene gondolni, hogy érdemes-e visszatérni Bahreinbe. Az 1996-os világbajnok korábban támogatóan lépett fel az öbölállam futama mellett (amely 2011-ben politikai okok miatt elmaradt). Hill úgy véli, hogy az FIA-nak mérlegelnie kell, mennyire fogja sérteni a Bahreini Nagydíj a sportág imidzsét, ha mégis a versenyzés mellett döntenek majd.

2011: A szezonnyión csalódást okozott saját magának a Ferrari, Fernando Alonso az ötödik, Felipe Massa a nyolcadik helyet szerezte meg az időmérőn, úgyhogy a csapatnál kijelentik, hogy az egykörös tempóra helyezik a hangsúlyt a fejlesztéseknél. A McLaren jobban rajtolt, Lewis Hamilton második lett Melbourne-ben, de ők is arról beszélnek, hogy a Red Bull előnye óriási és nagyon sok dolguk van, hogy utolérjék Sebastian Vetteléket.

2010: A Red Bullnak futamgyőztes autót tervező, és az RB6-tal a világbajnoki címet megcélzó Adrian Newey szerint a csapatok legújabb technikai megoldása, az úgynevezett F-csatorna veszélyes is lehet. A brit szakember úgy véli, hogy a McLaren megoldása biztonsági aggályokat kelt, még sem titkolja el, hogy ő is dolgozik egy hasonló megoldáson a Milton Keynes-iek számára.

2009: Jenson Button nyerte az egy órán keresztül izgalmasan alakuló, majd piros zászlóval megszakított, aztán sötétedés miatt végleg leállított Maláj Nagydíjat – minden pontszerző az általa elért egységeknek csak a felét kaphatta meg az idő előtti befejezés miatt. A futam korai szakaszában Nico Rosberg vezetett, majd Jenson Button tört az élre, az esőben pedig Timo Glock hazardírozott a legjobban a gumikkal – végül mégis a brit mellé állt Fortuna, a toyotástól ráadásul a második helyet is elvették a végén Nick Heidfeld javára. Kimi Raikkönen versenyét rossz gumiválasztás, Sebastian Vettelét pedig kicsúszás tette tönkre.

2008: Robert Kubica karrierje első pole-pozícióját szerezte Bahreinben, egyúttal a mindössze egy éve gyári csapatként résztvevő BMW is első alkalommal állhat majd a mezőny elején a vasárnapi versenyen. A lengyel előnye azonban minimális volt ellenfelei előtt – Felipe Massát 27 ezreddel, Lewis Hamiltont alig 2 tizeddel múlta felül.

2007: Botránnyal kezdődik a Maláj Nagydíj: a Spyker ugyanis tiltakozását fejezte ki a Toro Rosso ellen, meggyanúsítva őket azzal, hogy a Red Bull 2006-os kasztniját használják. Colin Kolles célja egyértelműen az, hogy a faenzai csapatot eltiltsák a hétvége eseményein való részvételtől.

2006: A Toyota megerősítette az előző napon szárnyra kapott feltételezést, mely szerint Mike Gascoyne, a csapatot elmúlt két évben technikai igazgatóként segítő szakember távozott a csapattól. A csapat közleményében az állt, hogy ők függesztették fel munkatársukat, noha a korábbi hírek úgy szóltak, hogy a brit önszántából lépett ki a kölni gyár kapuján.

2005: A Red Bull bejelentette, hogy újoncot avatnak Imolában: először kap majd lehetőséget ugyanis hazai pályán a 2004-es F3000-bajnok Vitantonio Liuzzi. A Jaguar csapatot előző év végén felvásárló energiaitalosok sem Christian Kliennel, sem pedig Liuzzival nem kötöttek egész éves szerződést, mindössze annyi céljuk volt, hogy mindkét protezsáltjuknak lehetőséget biztosítsanak a 2005-ös szezonban.

2004: Ross Brawn, az év első három versenyén diadalmaskodó Ferrari technikai igazgatója úgy véli, hogy továbbra is komoly fenyegetést jelenthet rájuk a BAR-Honda, akik egyértelműen jobbnak bizonyultak Melbourne-ben, Sepangban és Bahreinben is a fő riválisnak titulált Williamsnél és a McLarennél. Az utóbbi két versenyen Jenson Button karrierje első két dobogóját szerezte az eddig a mezőny közepén vitézkedő BAR-Honda autójában.

2003: Rubens Barrichellónak először sikerült pole-pozícióig száguldania hazájában – amíg Michael Schumacher csak kereste az utat az interlagosi időmérőn, Rubinho mindössze 11 ezreddel jobbnak bizonyult David Coulthardnál. A pénteki első időmérőn brillírozó Mark Webber a 3. rajtkockát szerezte meg vasárnapra, a malajziai győztes Kimi Raikkönen pedig negyedikként végzett.

2002: Jean Alesi támogatja azt az ötletet, hogy a pályákon látott kényes szituációkban egy volt pilóta segítse a versenybírók munkáját a verseny alatt. A legutóbbi verseny után ismét szóba került a döntéshozók inkorretsége, amikor Juan Pablo Montoya összeütközött Michael Schumacherrel a Brazil Nagydíjon.

2001: A FIAT elnöke mikrofonok elé állt azzal kapcsolatban, hogy a sportág gyári szereplői egy rivális sorozat elindítását tervezik a jövőben. Paolo Cantarella kifejtette, hogy az autógyártók nagyobb befolyást szeretnének elérni a Forma-1 irányításában, hiszen szerinte ez nagyon fontos a közönség megtartása érdekében.

2000: Még csak két futam telt el a szezonból, és az évet dobogóval nyitó BMW-Williams-reménység, Ralf Schumacher úgy véli, hogy bátyja meg fogja nyerni a 2000-es világbajnokságot. „Testvérek vagyunk és szeretjük egymást. A Forma-1 nem fog ezen változtatni” – nyilatkozta a 24 éves ifjabbik Schumacher kettejük kapcsolatáról.

1999: A Brands Hatch-i pálya irányítói uralmuk alá szeretnék hajtani a Brit Nagydíjat rendező Silverstone-t, ha ez azonban nem sikerül, akkor ők szeretnék megpályázni a futam rendezési jogát 2002-től. A Londontól néhány kilométerre található aszfaltcsík korábban már helyt adott a brit futamnak, méghozzá 14 alkalommal, 1964 és 1986 között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?