Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 24. szombat
Retro

F1-Archív: Irvine nem bízik Raikkönenben

Fernando Alonso világbajnok lesz, egy nagy körrel megveri Sebastian Vettelt, Michael Schumacher hibázik, Rubens Barrichello pole-t szerez - szeptember 25-ei hírcsokrunk.

2018: Esteban Ocon szerepe kerül a hírek középpontjába: sokak szerint az, hogy egy ennyire tehetséges és ilyen jó eredményeket szállító fiatal pilótának nem jut hely az F1-ben (Lance Stroll pénze miatt), megmutatja, hogy milyen komoly gondok vannak a csapatok utánpótlás-programjaival. Nico Rosberg is felszólal az ügyben, szerinte ez a helyzet szörnyű és sosem szabadna megtörténnie.

2017: Felipe Massa még mindig gondolkodik azon, hogy végleg visszavonuljon-e - úgy fest, hogy nem nagyon szeretne. 2016 végén egyszer már elbúcsúztunk tőle, a Williams aztán a Rosberg-Bottas ügy miatt "visszatapsolta" 2017-re, a brazil pedig arról beszél, hogy a grove-iaknál 2018-ban is szívesen versenyezne - más lehetősége nincs, csak ez az istálló.

2016: A Rosberg-Hamilton csata tartja lázban az F1-es közvéleményt: Rosberg 43 pontos előnye 19 pontos Hamilton-fórrá változott a nyári szünet előtt, azóta azonban megint a német dominál és visszavette a vezetést nyolc egységgel. Még hat futam van hátra, a kérdés pedig sokak szerint az, hogy ezek a pályák kinek fekszenek jobban - ezen a téren a legtöbben Rosberget hozzák ki győztesnek, de Hamilton bármire képes...

2015: Danyiil Kvjat zárja az élen a pénteki második szabadedzést Japánban: az esős körülmények között a Red Bull gyorsabb tudott lenni még a Mercedeseknél is, csapattársát, Daniel Ricciardót pedig nyolc tizedmásodperccel verte meg. A Ferrarik két másodperc lemaradással csak az ötödik-hatodik helyet hozzák Vettel-Raikkönen sorrendben.

2014: Bernie Ecclestone azt tervezi, hogy háromautósra bővíti a csapatokat annak ellenére, hogy esetleg lehet olyan csapat, amelyik emiatt becsődöl. Az F1 ura azt is hozzáteszi, hogy bizonyos klasszikus helyszínek megmentése a csapatokon múlik: ha ők lejjebb adnak az anyagi igényeikből, akkor az F1 is olcsóbban tudja adni a jegyeket és ismét tele lesznek a lelátók például Németországban...

2013: Felipe Massa kikerült a Ferraritól 2014-re, a brazil szerint pedig ezzel komoly harc kezdődik részéről azért, hogy a Formula-1-ben tudjon maradni. Ezzel, illetve egészen pontosan a 2014-es Alonso-Raikönnen felállással kapcsolatban Alain Prost elmondja, szerinte tökéletesen kezelhető lesz a két versenyző egy csapaton belül.

00112014_631



2012: A Lotus célja továbbra is a világbajnoki cím. Azért, hogy Kimi Raikkönennek esélye lehessen a végső győzelemre év végén, a csapat ráadásul egy komoly fejlesztési csomagot is bedob Koreára a szingapúri és a japán tapasztalatokra építve. Raikkönen ezzel együtt 45 pontos hátrányban van a listavezető Fernando Alonsóhoz képest hat futammal a szezon vége előtt.

2011: Sebastian Vettel és a Red Bull nyeri a Szingapúri Nagydíjat, a német pilóta ezzel egyetlen pontnyira került attól, hogy megvédje világbajnoki címét. Vettel körönként egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél a futam elején, ezzel eldöntötte a küzdelmet - mögötte Jenson Button lett a második a McLarennel, majd jött Mark Webber, Fernando Alonso és Lewis Hamilton.

2010: Hatalmas kört fut, ezzel pole-pozíciót szerez Szingapúrban Fernando Alonso: a spanyol ferraris 67 ezredmásodperccel utasítja maga mögé Sebastian Vettelt, miközben csapattársa, Felipe Massa már a Q1-ben búcsúzik. Alonso parádéja és Vettel második helye után Lewis Hamilton és Jenson Button következik a két McLarennel, majd jön a Vetteltől fél másodpercet kapó Mark Webber a Red Bull-lal.

2009: Sebastian Vettel és a Red Bull zárja az élen a pénteki napot Szingapúrban, a német pilóta a renault-s Fernando Alonsót utasítja maga mögé a második szabadedzésen. A vb első részét uraló Brawn-Mercedesek tempója itt már erősen visszaesik, Jenson Button az ötödik, Rubens Barrichello a tizenegyedik helyre jó.

2008: Felipe Massa úgy érzi, hogy megérdemelné a világbajnoki címet. A brazil és Lewis Hamilton között négy futammal a vége előtt mindössze egy pont a különbség, a kérdést pedig az indokolja, hogy Hamiltont megbüntették azért, mert túl keményen harcolt Massa csapattársával, Kimi Raikkönennel - ennek ellenére Massa azt mondja, hogy ha egy ponttal lesz bajnok, akkor is megérdemli.

00002697_795

2007: Tombol a hírhedt kémbotrány, viszont a McLaren sokak szerint olcsón megúszta. Jarno Trulli azt mondja, hogy szerinte a McLaren versenyzőit is ki kellett volna zárni a küzdelmekből arra az évre amellett, hogy a csapat konstruktőri pontjait elvették és kiszabtak rájuk egy 100 millió eurós büntetést.

2006: Sebastian Vettel sajnálja az ikon visszavonulását. Az ifjú német a hétszeres világbajnok honfitársáról, Michael Schumacherről nyilatkozik és megjegyzi, hogy a ferraris rengeteget jelent neki, ő volt ugyanis a hőse gyerekkorában - Vettel itt még csak a BWM-Sauber harmadik számú versenyzője, pénteki szabadedzéseken jut lehetőséghez.

00001830_369

2005: Eldől a világbajnoki cím. Legalábbis az egyik, ugyanis hiába fut be a McLaren az első két helyen Brazíliában, mivel Fernando Alonso bejön harmadiknak, övé az év végi győzelem Kimi Raikkönennel szemben. A konstruktőri verseny még nagyon is nyitott, ott ekkor a McLaren került kétpontos előnybe.

2004: Rubens Barrichello szerzi meg a pole-pozíciót a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, miután csapattársa, Michael Schumacher megpördül és emiatt az utolsó helyről kell majd rajtolnia. Barrichello 166 ezredmásodperccel győzi le Kimi Raikkönen McLaren-Mercedesét, a harmadik helyre Jenson Button jön be a BAR autójával, a negyedikre pedig Felipe Massa a Sauberrel.

2003: Montoya úgy érzi, az indianapolisi győzelem nélkül is meglehet a világbajnoki cím. A Williams kolumbiai versenyzője elmondja, nem kell mindenáron megnyernie a futamot a Sebesség Szentélyében ahhoz, hogy év végén győzedelmeskedni tudjon. Csak Kimi Raikkönent és Michael Schumachert kell maga mögé utasítania.

10000128_344

2002: Négy F1-es csapat is tesztet ajánl Valentino Rossinak. A MotoGP 23 éves sztárja ekkor még nem tudja, mikor tesz eleget a meghívásnak (a BAR, a Williams, a Jaguar és a Jordan is megkereste), de elmondja, hogy előbb-utóbb biztosan sort kerít a menetre valamelyik csapattal, illetve akár még sportágat is válthat. 

2001: Kétkednek Kimi Raikkönen képességeiben. 18 évvel ezelőtt Eddie Irvine nyilatkozott, szerinte egyáltalán nem biztos, hogy az ifjabbik finnben megvan a spiritusz ahhoz, hogy Mika Hakkinen helyére igazolva felvegye a kesztyűt az uralkodó Ferrarival. "Raikkönen beült a Sauberbe, jó munkát végzett, aztán maradt azon a szinten, nem volt köztük nagy különbség Nick Heidfelddel. 2004-ig jöhet egy új Schumacher és Raikkönen bizonyíthatja, hogy ő nem az" - mondja, majd hozzáteszi, hogy ő 2004-ig biztosan Ferrari-dominanciát lát maga előtt...

2000: Tragédia az Amerikai Nagydíjon. Indianapolisban három kanadai életét veszti, miután járó motor mellett mennek el aludni bérelt lakókocsijukban, hogy működni tudjon a légkondicionáló berendezés. Halálukat szén-monoxid mérgezés okozza.

1999: Eddie Irvine úgy érzi,  hogymegvan a tempója a vb-címhez. A balhés északír elmondja, hogy most már nemcsak arra kell apellálniuk, hogy a McLaren hibázzon, ő maga is van elég gyors ahhoz, hogy legyőzze Mika Hakkinent.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?