Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 8. szerda
Retro

F1-Archív: Alonso szerint Ecclestone őrültségekről beszél

Alábbi összeállításunkból az is kiderül, mi nem izgatta a legkevésbé sem Michael Schumachert és hogyan nyalt vissza csúnyán a fagyi az akadékoskodó Eddie Irvine-nak. Március 26-ai F1-es hírek.

2019: Emlékezetes napok várnak a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiára, Mickre Bahreinben: bemutatkozik a Formula-2-ben, aztán a Ferrarit és Alfa Romeót egyaránt teszteli a versenyhétvégét követő kétnapos F1-es gyakorláson.

2018: Sebastian Vettel szerint a Mercedes party módja már kevésbé különleges, mint korábban, Lance Stroll pedig kijelenti, hogy a nagy múlttal rendelkező Williams jelenleg nem is versenyez, csupán megpróbál valahogy túlélni - már érződik, hogy a grove-iak óriási bajban vannak, de ekkor még nem látni, hogy pontosan mekkorában...

2017: Sebastian Vettel nyeri a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a német pedig kijelenti, hogy ezt részben Max Verstappennek köszöneti, aki nagyot védekezett Lewis Hamilton ellen, ezzel feletartotta a brit mercedesest. Hamilton arról beszél, hogy az autó nem bánik jól a gumikkal, Toto Wolff pedig azonnal kijelenti, hogy a Ferrari bizony gyorsabb náluk, senki se kezelje fő esélyesként a Mercedest.

2016: Jolyon Palmer, a Renault F1-es pilótája szerint csapata, a sportágba frissen visszatérő és az építkezést szinte a nulláról kezdő enstone-i istálló képes túlfejleszteni a riválisokat és pillanatok alatt felzárkózni. Úgy véli, hogy nagyon hamar ott lesznek a pontszerzők között, aztán kapaszkodhatnak feljebb, rendkívül gyors fejlődést lát maga előtt a beáramoló pénzösszeg mennyiségéből ítélve.

2015: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az FIA-nak tennie kell valamit, hogy a Mercedes ne legyen ekkora fölényben, Lewis Hamilton pedig meglehetősen szarkasztikus választ ad erre - viccesnek tartja, hogy sorozatban négy vb-cím után éppen a Red Bull áll neki nyafogni. A brit szerint a Mercedes keményen dolgozott ezért, most pedig learatja a babérokat, lehet utánuk csinálni.

 



2014: Claire Williams szerint nem szerencse kérdése, hogy csapata éppen akkor váltott a Mercedes erőforrásaira, amikor azok dominánssá váltak az F1-ben, sokkal inkább egy alapos mérlegelés után meghozott jó döntés eredménye - a jó menedzselés gyümölcse az, hogy most ilyen jól szerepelnek.

2013: Flavio Briatore szerint tarthatatlanná vált a helyzet a Red Bull pilótái között, így Sebastian Vettel és Mark Webber útjai külön kell, hogy váljanak a jövő évben - folyamatos a feszültség közöttük, ez nem tartható tovább. Ez így is lett, hiszen ez év végén Webber visszavonult, és helyét honfitársa, Daniel Ricciardo foglalta el Vettel oldalán.

2012: Stefano Domenicali rendkívül optimistán nyilatkozik Fernando Alonso sepangi győzelmének másnapján, és szerinte a spanyol meglepetés-sikere komoly lökést adhat a Ferrari világbajnoki hadjáratának. Alonso azért óvatosabb, szerinte a tempót tekintve van még hova fejlődniük - a vb-cím végül Vettelhez és a Red Bullhoz került.

2011: Sebastian Vettel (Red Bull) majd’ nyolc tizedmásodperces előnnyel szerezte meg az év első pole-pozícióját Lewis Hamilton (McLaren) és Mark Webber (Red Bull) előtt - úgy fest, hogy a 2010-es bajnoki cím után idén még dominánsabb lehet a Red Bull.

 

2010: Robert Kubica (Renault) futotta a leggyorsabb időt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki első szabadedzésén, Nico Rosberget (Mercedes) és Jenson Buttont (McLaren) megelőzve. A második tét nélküli gyakorlást már Lewis Hamilton nyerte csapattársa, Button, valamint Webber (Red Bull) előtt.

2009: Fernando Alonso (Renault) nyíltan kiáll és felszólal Bernie Ecclestone legújabb agyszüleménye ellen, melynek értelmében a jövőben nem a legtöbb pontot szerző pilótát koronáznák világbajnokká az év végén, hanem a legtöbb győzelmet begyűjtő versenyzőt. A spanyol szerint ez őrültség, és nem igaz az, hogy ez a szurkolóknak, vagy bárkinek az érdekeit szolgálná.

2008: Felipe Massa (Ferrari) nem adja fel a harcot, és úgy érzi, annak ellenére is megszerezheti a világbajnoki címet, hogy az év első két versenyéről kiesett. A brazil nem sokat tévedett, hiszen a végén csak egy hajszállal, rendkívül emlékezetes körülmények között veszítette el a bajnokságot Lewis Hamiltonnal (McLaren) szemben.

 

2007: Mike Gascoyne szerint Fernando Alonso és Lewis Hamilton között az év későbbi szakaszában csak még jobban ki fog éleződni a házon belüli párharc a McLarennél, és noha a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a brit újonc borsot tört a kétszeres vb-címvédő orra alá, ám szerinte innentől fel kell kötnie azt a bizonyos alsóneműt, mert megrángatta az oroszlán bajszát, és ezt Alonso nem fogja annyiban hagyni. Mint tudjuk, végül Kimi Raikkönen (Ferrari) lett a világbajnok, míg Hamiltonék pontegyenlőséggel a 2-3. helyen végeztek.

2006: Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke részletesen kifejti annak okát, hogy miért jelentették be ilyen korán, már 2005 közepén Fernando Alonso 2007-től történő leigazolását. A brit szakember cáfolta azokat a vádakat, melyek szerint csupán akkori riválisukat, a Renault-t próbálták kizökkenteni ezzel, és indoklása szerint csupán azt akarták elkerülni, hogy a sajtón keresztül már a hivatalos bejelentés előtt kiszivárogjon a hír, mivel ez lett volna az, ami igazán ártott volna Alonso koncentrációjának.

2005: A Renault extra sikeres szezonrajtja elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy meggyőzze a francia autógyártó elnökét, Carlos Ghosn-t arról, megéri ilyen nagy összegeket áldozniuk F1-es projektjükre. Fernando Alonso az év hátralevő részében, majd 2006-ban is további győzelmekkel és vb-címekkel érvelt.

 

2004: Michael Schumachert a legkevésbé sem foglalkoztatja az a kérdés, hogy dominanciájával és győzelmi sorozatával unalmassá tenné az F1-et. Mint mondja, a lényeg, hogy ő élvezi, amit csinál, és mindenki más is a győzelemre hajt, nemcsak ő, ezért az, hogy ők nyernek, azt jelenti, hogy ők végzik a legjobb munkát.

2003: Pedro de la Rosa (McLaren) nyerte a barcelonai teszt második napját, míg a második legjobb időt David Coulthard érte el a másik McLarennel, megelőzve a Williams-BMW kettősét, Marc Genét és Juan-Pablo Montoyát.

2002: Eddie Irvine-nak visszanyalt a fagyi. Az ír versenyző ugyan pert nyert a TalkSport rádiócsatorna ellen, amiért azok átszerkesztettek egy képet, és egy a saját logójukat tartalmazó rádiót adtak virtuálisan Irvine kezébe az eredetileg a képen szereplő mobiltelefon helyett – nyilvánvaló reklámcélokból. A bíróság ugyan neki adott igazat, így 2000 fontos kártérítésre kötelezte vele szemben a rádióadót, ám a per költségeit mégis neki kellett állnia, ami közel 300 ezer fontra rúgott. A TalkSport korábban 5000 fontot fizetett volna peren kívül Irvine-nak, aki ezt akkor elutasította. Később komoly tanulópénzt fizetett ezért.

 

2001: Az ekkor háromszoros világbajnok Michael Schumacher menedzsere tagadja azokat a pletykákat, melyek szerint kliense részvényt vásárolna az F1-es Sauber istállóból. Nem is került sor soha ilyenre, de ennyi év távlatából önmagában az is érdekes információ lehet, hogy voltak ilyen pletykák. 

2000: Mika Hakkinen (McLaren) szerezte meg a pole-pozíciót a Brazil Nagydíj kaotikus időmérő edzésén, amin háromszoros előkerült a piros zászló, és az eső is alaposan megkeverte a kártyákat. Michael Schumacher egy alkalommal kicsúszott a Ferrarival a fűre, és megsérült első légterelője. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?