Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 8. szerda
Retro

F1-Archív: Porig égett a Lotus motorhome-ja

A Mercedes parti módja bekerül a köztudatba, visszatér a mezőny Fujiba, lángok martalékává válik a Lotus épülete a Malajziai Nagydíjon - ez történt március 24-én az elmúlt húsz év során.

2019: Valtteri Bottas szerint sokat számíthatnak a végelszámolásnál a leggyorsabb körökért szerzett egy-egy pontok. Az újítást ebben az évben vezették, az idénynyitó melbourne-i viadalon pedig épp a finn zsebelte be a bónuszegységet, így az F1 történetében elsőként 26 ponttal távozhatott egy hétvégéről.

2018: Lewis Hamiltoné a pole-pozíció az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A négyszeres világbajnok 0,6 másodpercet adott az őt követő két Ferrari-pilótának, Kimi Raikkönennek és Sebastian Vettelnek, amely akkora előnynek bizonyult, hogy vannak, akik szerint a Mercedes egy bizonyos „parti módot” aktivált az időmérő edzés kritikus pillanataiban.

2017: A Mercedesnek áll a zászló az év első versenyhétvégéjén Melbourne-ben, ám a Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint befoghatóak az Ezüst Nyilak. Lewis Hamilton az első és a második szabadedzésen sem talált kihívóra, az ausztrál pilóta szerint azonban az időmérőn befogható a brit.

 2017-melbourne-action1



2016: Tervezője szerint az építés alatt álló bakui aszfaltcsík lesz a világ leggyorsabb versenypályája. Hermann Tilke semmihez sem foghatónak nevezte az Azerbajdzsáni Nagydíj helyszínét, amely az idei évtől képezi az F1-es versenynaptár részét.

2015: A Renault felhívta partnerei figyelmét, idén ne számítsanak futamgyőzelemre. A motorgyártó legoptimistább becslései szerint a Red Bull (és a Toro Rosso) leghamarabb 2016-ban kaphat erre képes erőforrásokat.

2013: A Malajziai Nagydíj a Red Bull kettős győzelmével és egyben belviszályával zárult, Sebastian Vettel a híres „Multi 21” csapatutasítás ellenére is megtámadta az első helyért Mark Webbert, akit ez váratlanul ért. „Az új szett közepes gumin egy kicsit jobb lett a tempóm, és közel kerültünk egymáshoz, de végül nagy hibát követtem el. Tartanunk kellett volna a pozíciónkat. Nem szándékosan hagytam figyelmen kívül az utasítást, viszont jól elcsesztem a helyzetet” - nyilatkozta a győztes német, aki a futam után még bocsánatot kért, pár nap múlva azonban már nem volt ennyire bűnbánó.

2012: Tűz martalékává vált a Lotus motorhome-ja a Malajziai Nagydíjon. A csapat mobil bázisában szombat hajnalban egy zárlatos hűtőszekrény miatt csaptak fel a lángok, amelyek többek között Kimi Raikkönen egyik bukósisakját is felemésztették. A mérnöki felszerelést egy külön épületben tárolták, így az alakulat két pilótája az eset ellenére gond nélkül pályára hajthatott.

2011: Fernando Alonso és Michael Schumacher is cáfolta, hogy az autókba bekerült új rendszerek elvonják majd a pilóták figyelmét verseny közben. Az ebben az évben bemutatkozó DRS és a visszatérő KERS miatt a versenyzőknek jóval több nyomogatnivalójuk lesz a pilótafülkében, de a rutinos pilóták nem tartanak ettől. „Már mindent tudunk, erre valók a téli tesztek” - mondta Schumacher.

alonso-schumacher-2011

2010: Az ígéretes kezdés ellenére Luca di Montezemolo nyugalomra inti a Ferrarit. A maranellóiak álomszerűen, Fernando Alonso és Felipe Massa dupla győzelmével nyitották az idei szezont, ám az elnök szerint alázatra lesz szükségük, hogy ezt a formát fenntartsák.

2009: A Red Bull részéről Helmut Marko egyértelművé tette, hogy a csapat fellebbezni fog a Brawn dupla diffúzora ellen, ha az a melbourne-i idénynyitón is megjelenik majd az autón. Az osztrák tanácsadó szerint a megoldás fél másodperces előnyt jelent körönként. Végül több csapat is fellebbezett, amit az FIA elutasított, és a dupla diffúzor használatát csak a következő évtől tiltotta be.

2008: A Renault-hoz visszatérő Fernando Alonso nem számít arra, hogy a csapat nagy előrelépést ért el a szezon során, és szerinte a pontszerzés lesz a céljuk a versenyeken. A szezon első két futama után máris felmerültek olyan találgatások, hogy a spanyol hamarosan a Ferrarihoz igazolhat. „Nagyon korai még erről beszélni. Most Massának volt két rossz versenye, és azonnal mindenki találgatni kezd velem és Vettellel kapcsolatban.”

alonso-renault-20081

2006: A Toyota bejelentette, hogy saját pályáján, a Fuji Speedway-en rendezik majd a 2007-es F1-es Japán Nagydíjat, ahova 30 év távollét után tér vissza a sorozat. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz Suzuka sorsa, de az is elképzelhető, hogy két futamot rendeznek Japánban, a ’90-es évek közepéhez hasonlóan az egyiket Csendes-óceáni Nagydíjként elnevezve.

2005: Max Mosley sikeresnek tartja az új szabályokat. Az F1 idei szezonjának legfontosabb változásai, hogy egy szett guminak egy egész versenytávot, egy erőforrásnak pedig két versenyhétvégét kell kibírnia. Az FIA elnöke szerint ezek a szabályozások jelentősen hozzájárultak az elszabaduló költségek visszatartásában.

2004: A Maláj Nagydíj után Rubens Barrichello és Juan Pablo Montoya véleményeltérésétől volt hangos a sajtó. A kolumbiai úgy érezte, hogy a Ferrari brazilja a futamon feltartotta őt, annak érdekében, hogy ne tudjon az élen álló Michael Schumacher nyomába eredni. „Amikor meg akartam előzni, azonnal blokkolt. Aztán úgy voltam vele, hogy ismerve a Ferrarit, talán jobb lesz, ha visszaveszek” - szurkálódott Montoya. Barrichello persze nem így látta: „Nem hiszem, hogy bármikor is lett volna esélye megelőzni engem. Láttam őt mögöttem, de közel sem volt ahhoz, hogy elmenjen mellettem.”

barrichello-montoya-20041

2003: A szezon első két futama baleseteket és kevés pontot hozott Michael Schumacher számára, a címvédő azonban elutasítja azokat a feltételezéseket, hogy máris káosz alakult volna ki a Ferrarinál. „Nem szabad téves következtetéseket levonni, ha néhány verseny nem alakul tökéletesen. Egyáltalán nincs nálunk semmiféle krízis, és soha nem is feltételeztük, hogy megismételhetjük a 2002-es szezont.”

2001: Michael Schumacher ott folytatta az előszezoni teszt negyedik napját, ahol a harmadikat abbahagyta: a csúcson. A Ferrari német pilótája közel fél másodpercet adott a teljes mezőnynek, s egyben legnagyobb riválisának, a mclarenes Mika Hakkinennek is.

2000: Amikor az olasz Playboy magazin megkérdezte Michael Schumachert, hogy szexszimbólumnak tartja-e magát, így felelt: „Ezzel az állal? Lehetetlen! Egy F1-es pilóta élete egyébként is kemény, és nem sok kapcsolata van a csinos nőkkel és a bulikkal. Nincs felesleges időm, amit az éjszakai életre fordíthatnék.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?